Kaapverdie Sal Juli

Door: mmmmatthias Reacties: 5 Hits: 3909
mmmmatthias 25 May / 2014 / 11:58

Hallo allemaal,

Ik ga deze zomer, 13 juli 15 dagen naar Sal op de Kaapverdische Eilanden. Ik lees veel terug over Sal op het forum! Wat top is natuurlijk..

Echter gingen die topics dan vaak over het kiten in het voor of na-jaar. Heeft er ook iemand ervaring met het kiten in de zomermaand juli? Ik zit in het RIU Garopa hotel aan het strand van Santa Maria. Ik hoor het graag!

Hangloose! 

mmmmatthias had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 25 knots op zijn Naish Park (2013)

richardkiter 25 May / 2014 / 16:54

http://nl.windfinder.com/windstatistics/sal?fspot=sal_santa_maria

De windstatistieken zeggen dat juli en augustus de slechtste maanden zijn maar wat is wijsheid

Als je geluk heb dan geb je mazzell  {#emotions_dlg.clown.gif} 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Martijn767 29 May / 2014 / 15:52

Met geluk kun je in die periode 4 dagen kiten in je 15 dagen vakantie.

De meeste dingen zijn ook dicht in die periode.
De restaurants van de mensen die niet uit Kaapverdie komen en daar zijn gaan wonen om te surfen, zijn allemaal pleite tot September.

Veel geluk met de wind!

sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

mmmmatthias 31 May / 2014 / 13:53

Hee,

Ja ik las inderdaad dat dit 1 van de mindere maanden is op Sal qua wind. Wel dat de kans op wind harder dan 4 Bft rond de 60% is.

Hopen dat ik dan 60% van de vakantie kan kiten. Zou mooi zijn. Bedankt voor jullie reacties.

Hangloose! 

mmmmatthias had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 25 knots op zijn Naish Park (2013)

mmmmatthias 30 July / 2014 / 15:10

Hallo,

Was toch nog prima te doen! Heb 9 kitesessies toegevoegd van Kaapverdie. :) Waren niet allemaal even spectaculair maar wel lekker kunnen varen. Meestal een knoop of 15. Beste wind-dag was 22 knopen. Ik ben geadviseerd door de lokale kitesurfers om in de winter nog een terug te komen ;) dan schijnt het daar inderdaad nog weleens goed los te gaan. Zondag maar eens een weekje naar Kos om te kijken hoe het kiten daar bevalt.

Groetjes.

ThijsK 30 July / 2014 / 15:37

Ben net terug uit Kos en bijna de hele week kunnen varen met mijn 9. Prima te doen daar. Ben op het zandstrand tussen Tigaki en Marmari geweest. Wat ook erg leuk is, is om naar het tegenoverliggende eiland, pserimos, te varen. Is iets van 3/4 kilomter.

Eat, sleep, kite, repeat.

ThijsK had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Cabrinha Chaos (2013)