Sal heeft nauwelijks vlak water voor beginners (alleen 1 spot met aflandige wind) volgens mij. en er is vrij weinig anders te doen dan kiten, paar restaurants en stranden. Egypte zou ik niet weten hoe het is.
Veel plezier in ieder geval
Windzeker bestaat niet, is het zelfde als windgarantie.
Als je geluk heb dan heb je mazzel
Egypte is perfect voor jou als beginner omdat je dan overal kan staan maar ga niet naar Hugharda omdat het een grote vuilnisbelt is en je voortdurend wordt lastig gevallen door opdringerige Egyptenaren.
Ga dan naar el Gouna een uurtje vanaf Hugharda. Ze vallen je daar totaal niet lastig en je kan gewoon op straat rondlopen zonder problemen.
Sal is lastig varen voor een beginner met golven maar heeft wel meer kans op wind in die periode. Egypte kan je geluk hebben met de wind maar ook een hele week geen wind
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=29210.msg707456;boardseen#new
http://elgouna.kiteboarding-club.com/de/das_bietet_dir_die_station/wind_webcam_und_tide/webcam/
En.......................... wat wordt het ???
Eey ben ook aan het kijken voor eind maart begin april, ben laatst in Sal geweest en is denk ik meer windzeker rond eind maart. Sal is idd niet zoveel meer dan lekker eten en kiten. Zelf wil ik niet een 2e keer naar zelfde spot omdat er zoveel meer is, maar vind wel de moeite waard.
Egypte ben ik nog nooit geweest en is prijstechnisch wel aantrekkelijk.
Ik kom er bijna niet uit, windzeker, lekker temperatuur, chicks ;-) en een beetje blauw vlak water :-), rond de prijs van 800-1000
El gouna-Egypt, cape verde, St. Louis, Cabarete, margarita, Zanzibar-Tanzania, Barbados, Bonaire-Carib, Martinique, St. Lucia-Carib, Tarifa
Ik ga in me uppie dus wel beetje plek waar gekite wordt.
Had me laatst gericht op Margarita, Los roques, maar de reizen die daar heen gaan zijn wel heel schaars, wel een prachtig gebied zeg.
Ik droom er nog een nachtje over ..succes!
Hoor graag wat het gaat worden.
Arco74 had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 18 - 22 knots op zijn North Evo (2011)
In September vorig jaar was ik in Hurghada (45 km zuidelijker), thebreakers-somabay. Materiaal kite (Core), wetsuite, vest en harnas waren OK. Wind is aflandig. Bij eb heb je lagune effect, maar je hebt altijd een rescue boot nodig als je al je eerste meters maakt. Ik werd echt genaaid, ik had zee angst en ik moest prive les nemen.
Ik Feb dit jaar was ik in Kaapverdie - Sal - Santa Maria. Ik heb les bij Mitu & Djo school. Kite (Bandit F-one) is uitstekend, Wetsuite, vest en harnas wat minder, grotendeels afgetanst. Ze hebben een knipkaart systeem, stukken goedkoper. Ook ipv kite huren. Het is is een groeples maar je krijg prive les (ik heb geluk). Meestal max. 2 personen als je een stel bent of toevallig dezelfde nivo. Ik heb dunnetjes over gedaan en heb veel geleerd goed kite control, body dragging in zee. Mijn zee angst is gelukkig weg. Wind is aanlandig dus je komt altijd veilig thuis. Eerste week was uitstekend wind, tweede week was alleen een dag fatsoenlijk wind. Jammer dat ik nog niet goed kan varen, ieder geval alle handelingen deed ik helemaal zelfstandig. Als je bij eb gaat varen heb je minder last van de golven.
Vervoer en eten is ook goedkoper dan Egypte en gezelliger.
Met Pasen ga ik weer voor 10 dagen, hopelijk dat de wind prima is. Wetsuite, vest en harnas heb ik nieuw aangeschaft. Ik geef de voorkeur aan lokaal instructeur, die gaan bijvoorbaat het water in als ze instructie geven.
Kijk voor Kaapverdie ook eens naar Sao Vincente - zelfde wind als Sal, geen volk op het water. Een paar (kleine) vlakwater plekken waar je als beginner wat kan oefenen, en 1 kiteschool in een grote baai (wel choppy en golven). Voordeel hier is dat als er een paar dagen geen wind is, je op een uurtje de boot kan nemen naar Santo Antao waar je prachtig kunt gaan hiken in de bergen. Ik heb er tussen kerst en nieuw een topvakantie gehad kiten/hiken/backpacken. Aanrader!
El Gouna doen. Ben zowel in Sal als op EL Gouna geweest. Laatste veel beter voor beginners met goeie voorzieningen en een gigantisch stuk ondiep water. Heb je niet in Sal. Boek three corners hotel, all in heeft namelijk een lunch plek op strand waar je met je armbandje kan lunchen.
En wat wordt het? Zelf ben ik in december naar Sal geweest was top in deze tijd. Zit te denken om eind maart een weekje naar Tarifa te gaan als het rooster het toelaat. waarschijnlijk alleen dus als andere ook willen kunnen we kijken.
Groet Robert
Registreerde: 05 March 2015
Eind maart wil ik ergens gaan kiten waar een lekker zonnetje is, ik twijfel nu tussen Egypte - Hurghada of Kaapverdie - Sal...
Ik hoor HEEL graag of iemand hier tips over heeft:
- is 1 van de 2 meer wind zeker?
- ben op zoek naar een plek met vooral vlak water (ben nog beginner), is 1 van de 2 hiervoor beter?
- en waar je naast kiten ook nog wat anders leuks kunt doen (ergens een drankje drinken/beetje chillen op het strand)...