Tips voor jericoacoara?

Door: myrthe Reacties: 8 Hits: 2497
myrthe 20 October / 2015 / 08:44

Ik ga begin november voor een weekje naar jeri. Ik twijfel alleen of ik in jeri of prea ga verblijven iemand ervaring hier? En wat is de beste manier om van fortaleza daar te komen. Ben ook opzoek naar een goeie kitschool daar!

alles tips voor deze spot zijn welkom

thanks

myrthe had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 22 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

Magic_Ed 20 October / 2015 / 08:48

Als je feestjes wilt: vooral in Jeri gaan zitten. Als je aan de kitespot wilt bivakkeren: in Prea gaan zitten. Voor beiden is wat te zeggen, afhankelijk van je voorkeur. In Prea kan ik je kite-brazil.com aanraden als kiteschool en Pousada. Of ze plek hebben begin november weet ik niet.

Vervoer: of bus vanuit Fortaleza of een transfer. Bus is stuk goedkoper, maar moet je na aankomst wel een nacht overnachten. Transfer was altijd 400 R$ per rit, weet niet wat de prijs nu is. Voor delen transfer (max 4 pax) zie ook:

https://www.facebook.com/groups/464629016894509/

Last edit by: MAGIC_ED
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Djee 20 October / 2015 / 11:40

Een weekje in je totale trip (van meerdere weken)? Of een weekje totaal? Als het dat laatste is zou ik (persoonlijk) niet naar jeri/prea gaan, omdat er nog eens minimaal 4h (enkele reis) reistijd bij komt (op je toch al te korte kite vakantie).

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

myrthe 20 October / 2015 / 13:56

Thanks voor de tips!
Ik ga samen met een vriendin dus denk dat het voor ons wel leuk is als er s' avonds ook nog wat te doen is. Dus denk dat Jeri dan beter voor ons is.

Ik ben op doorreis want na Jeri ga ik naar Rio en dan door naar Chili. Ik heb dan 5 dgn om te kiten niet heel lang helaas....

myrthe had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 22 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

Djee 20 October / 2015 / 16:35

Dan gewoon naar Jeri en dagelijks en/of downwinders maken en/of met de buggy naar Prea {#emotions_dlg.thumbsup.gif} veel plezier!

Last edit by: DJEE
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

harryNaish 21 October / 2015 / 07:26

Hi Myrthe,

Wij zitten met een paar vrienden tm 15nov in Jeri.

Gewoon Jeri doen, jullie kunnen altijd met een buggie/pick-up naar Prea! Gaan wij ook vaak naar toe. Of vanuit Jeri lekker downwind....buggie mee.

Vriend van me heeft een kiteschool in Prea dus kan je in contact brengen met hem!

Have fun!

rdeheld 22 October / 2015 / 19:26

Ik zou eens een buggy of liever een downwinder, de andere kant op doen richting Guriu , super flat of mooie banken,  en een buggy terug

kees69 23 October / 2015 / 11:52

Hi mythe. Wanneer en vanwaar ga je precies?

Ga zelf de 9e van cumbuco naar jeri. Bus is goedkoop maar lang, taxi erg duur.

Taxi wel snelste dus een taxi delen zou ook kunnen

Quizzy 29 October / 2015 / 10:58

Jeri for sure.

Zoals RDEHELD al aangeeft zijn downwinders vanaf Jeri eigenlijk veel beter dan de chop en matige golven vanuit Prea. Vlakke stukken en redelijk mooie lijnen hier en daar. Ook voor beginners is er downwind van Jeri het e.e.a. aan vlakke ondiepe spots.

Veel plezier alvast.

Greetz

Quizzy had een 4 sterren sessie in Ouddorp met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2011)