Omgeving bodegraven

Door: Wim83 Reacties: 5 Hits: 841
Wim83 11 September / 2016 / 08:37

weet iemand waar je op een plas mag kiten in de omgeving van Bodegraven?

Jelle_vw 11 September / 2016 / 22:08

Niet is het officiele antwoord. Maar ik weet dat er op de surfplas in Reeuwijk wel eens gevaren wordt, soms. Wordt niet echt gewaardeerd denk ik. Op de Noord Aa in Zoetermeer hetzelfde.

Maar waarom zou je op zo'n plas willen. Vlagerig. Klein.

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

Wim83 12 September / 2016 / 19:20

He Jelle bedankt voor je antwoord ik ben een beginnend kitesurfer....

vandaar dat ik dacht op een plas...

heb jij nog opties voor beginners?

Jelle_vw 12 September / 2016 / 21:46

Als beginner moet je niet op de plassen willen. Vlagerig, weinig ruimte om op te laten, geen mede kiters om je te helpen en veel bomen er omheen. Niet echt veilig dus.

De zandmotor bij Kijkduin is populair bij beginners. Wel erg druk maar als je zorgt dat je vroeg bent wel lekker. Maar autostrand in Oostvoorne blijft toch wel de mooiste beginners spot. Genoeg ruimte, ondiep en redelijk rustig water. Anders gewoon lekker op zee. Met laag en side-shore heb je prima condities.

Last edit by: JELLE_VW

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

KiteShallow 12 September / 2016 / 22:19

Het ligt ook aan de wind richting waar je kan kiten. Ik kijk vaak op site's van scholen daar wordt bij locaties beschreven hoe de omstandigheden zijn, voorbeeld http://kitesurfschoolprogression.nl/kitesurfschool-kijkduin/. Bij Kitehigh.nl staat ook info bij spot, maar weinig info, bij welke wind richting, welke spot vind ik handig.

Is ZandMotor nog steeds glad door die alg.

Jelle_vw 12 September / 2016 / 22:54

Nog steeds glad en eigenlijk alleen leuk als het niet te druk is.