Info Rosas Spanje deze zomer

Door: kitehenkie Reacties: 23 Hits: 3520
johndoe 11 January / 2005 / 19:51

Ik ben op zoek naar een goede camping of hotel in Rosas. Ik zag een verslag van kitemaster op jullie site in het archief zeer interessant maar ik weet niet of hij nog weleens op jullie site zit?

Heeft iemand anders ervaring met deze kitelocatie of weet je iets anders in het noorden van spanje, wat ook leuk is voor kleine kinderen?8)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Roy 11 January / 2005 / 20:23

ik ga naar camping la  ballena allegre 2  zit in san pere de pescador dacht ik

zit net een nieuwe kiteschool op de camping dus kiten is toegestaan :)

www.kitesurf.nl

johndoe 12 January / 2005 / 08:05
  Volgens mij heeft wake op de camping in rosas gezeten, je kunt em altijd even mailen of een berichtje sturen via deze site. (mailadres)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Roy 13 January / 2005 / 20:12

en die camping was nautic almata , daar is het inmiddels verboden om te kitesurfen

ik zat daar namelijk toen ook:

www.kitesurf.nl

Wake 13 January / 2005 / 20:17
het was daar al verboden om te kitesurfen roy :) En kga er dit jaar weer heen, en ik zal kiten, desnoods op het naaktstrand >:)

Roy 13 January / 2005 / 21:54
ja klopt het was er al verboden. ga je weer naar nautic almata? ik zit daar vlak bij in de eerste weken van augustus dacht ik:)
www.kitesurf.nl

johndoe 13 January / 2005 / 21:55
En ik ben er waarschijnlijk ook 8), wanneer weet ik niet. :?

Roy 13 January / 2005 / 21:58
gezellig , het is dacht ik 6 minuten varen ofzo , van mijn camping naar nautic almata ( als de wind goed staat):)
www.kitesurf.nl

johndoe 13 January / 2005 / 23:54

Ik ben interssante berichten tegen gekomen en reisverslagen van div personen. We hebben de eerste weken van juli geboekt o'p l amfora, ziet er goed uit!

Wat betreft het niet mogen kiten verschillen de meningen, in het voorseizoen en na seizoen doen ze niet moeilijk. wat betreft het hoogseizoen liggen er veel mensen op het strand  em bij een onshore wind heb je natuurlijk last van beginners. ik verwacht wanneer je wat verder de zee op gaat ze je moeilijk eraf kunnen halen?

iemand ervaring hiermee, of zie ik dat verkeerd?

Roy 14 January / 2005 / 18:59

ja ik heb er ervaring mee.: ze wachten je op net zo lang tot je van het water afkomt , ik ben door de guardia civil eraf gehaald en ben hem  daarna snel gesmeerd:   kwamen ze me daarna nog zoeken op me eigen camping:P

ik heb ook een keertje op lamfora gezeten , wel ok camping:) ( zit overigens heel dicht bij nautic almata, la balena aleggre 2 en las dunas)

www.kitesurf.nl

andy 14 January / 2005 / 19:10
Bij La Ballena Agre 2 is het nu officieel legaal om te kiten. Op andere plekken zou je officieel een vergunning moeten hebben, maar er word niet echt veel op gecontroleerd. Vorige zomer kwamen ze met meerdere boten en 4 jeeps van guardia civil. Ze hadden toen 4 kites meegenomen, later bleek dat dat illegaal was.
http://www.andytroy.nl

johndoe 14 January / 2005 / 19:16
Beetje spannend allemaal, onze groep word trouwens wel groter, stein, marccw, leonkitestyle gaan ook mee!

Roy 14 January / 2005 / 19:34
l'amfora zit super dicht daarbij en er zitten heel goot stuk leeg strand tussen, misschien een keertje daar heen varen als toevallig iemand er met die datum zit . ik zit er de eerste 3 weken van augustus:)
www.kitesurf.nl

andy 14 January / 2005 / 19:45
l'amfora dichtbij la ballena? Is toch nog een end lopen (20 minuten minimaal) Die campings zijn namelijk erg groot. L'amfora is toch wel 1 van de mindere campings daar om te kiten.

Roy 14 January / 2005 / 19:48
ja lopen ja . maar als je kite ben je er zo:)
www.kitesurf.nl

andy 14 January / 2005 / 19:57
Lijkt me geen slim idee. Ze hebben net een beetje geregeld dat je om een aantal plekken mag kiten. En dan ga jij daar straks in het drukke gebied tussen de mensen het water op.

Roy 14 January / 2005 / 20:17
ik heb het vaker gedaan, maar wel met een stuk hoogte lopen eerst hoor. ik ga serieus echt niet door de mensjes heen, eerst 100 meter het water op of stukje meer , en dan andere kant op cruisen:)
www.kitesurf.nl

Joop_XL 15 January / 2005 / 10:20

Rosas is perfekt. Ik heb nu op allebei de genoemde campings gestaan. 'l amfora vond ik beter. La Ballena Agre 2 is mischien iets leuker voor wat oudere kinderen ivm de disco.

Op 'l amfora zijn de plaatsen beter afgezet met wat groen. Verder is het er zomers heel warm. Je moet zelf je eigen schaduw meenemen.

In mei zijn we er weer, 'l amfora. We gaan met de mei en de grote vakantie.

In mei zit mijn bus vol met nieuwe Monkey kites, als je er dan ook bent kun je test varen.

http://home.tiscali.nl/travelreport/images/vak2005/album/index.html

Voor iedereen het beste voor 2012 en prettige kerstdagen !

johndoe 15 January / 2005 / 13:22
Gezellig kitemaster , wij gaan 2 tot 16 juli en staan op de bungelow afdeling! Ben benieuwd ! Grootste maten meenemen begreep ik! We gaan met drie gezinnen met kinderen van 3 tot 16 jaar!

Joop_XL 15 January / 2005 / 14:05

Gewoon alles meenemen. >:) Het kan er ook hard waaien.

16 en 12 gebruik ik wel het meest.

's ochtends gezelleig met de fam naar het zwenbad en 's middags knallen

Voor iedereen het beste voor 2012 en prettige kerstdagen !

Roy 15 January / 2005 / 14:43
ja want na 12 uur begint het te waaien , is het windstil in de ochtend denk dan niet meteen oh het gaat toch niet waaien, het kan dus echt ineens aantrekken tot een goede wind:)
www.kitesurf.nl

johndoe 15 January / 2005 / 17:47
Kijk dat is praat! Daar hou ik van, kijk er nu al naar uit!

andy 15 January / 2005 / 17:59
Gewoon kijken naar het weer: als het s'ochtends erg warm is en er is bijna geen bewolking in de baai, dan komt er goed windje opzetten zo rond half 2.

Roy 15 January / 2005 / 18:20
ja ,zeker als het warm is dan gaat het goed waaien >:)
www.kitesurf.nl