Ik ben afgelopen zomer in Lacanau geweest en heb echt pech gehad met het weer.. ..het was er wel 30 t/m 35 graden iedere dag..(ik zat net in de hitte golf tijd). en dat anderhalve week lang..
We hebben bijna elke dag op het meer gewacht op een beetje wind.. Je mag daar ook maar aan 1 kant kiten.. dat is bij de kitesurf school ..wij hebben geen last van ze gehad en zij gaven goede tips over de spots enzz.. Je kan daar heel ver lopen ..wat voor een beginner echt relaxt is.
Na 16.00 begon het elke dag een beetje aan te trekken maar dat was meer op zee..... daar mag je ook maar op 1 spot varen, dat is in Lacanau Sud. Maar daar is het na 16 uur ook extreem druk.. ga je buiten dat gebied ..wordt je van het water gehaald door de strandwachters..(heb ik meegemaakt).
Voor de golven hoef je daar ook niet te komen.. iedere dag om 7 uur opgestaan om naar het strand te lopen en te kijken of er een swell was om te golfsurfen.. Maar ook dat was er niet..
Het is daar wel leuk stappen en is echt gericht op het surf toerisme qua shops en restaurants..
Nu moet je niet denken dat het daar kut is maar wij hebben gewoon pech gehad..want ik heb verhalen gehoord dat het er super kiten was..
Dus als je gaat veel plezier..en succes met de wind..
ik verbleef trouwens op camping le grand pins.
Best prima camping aan het strand. ongeveer 5 minuten lopen..
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
Ik ben vorig jaar nog naar houtin plage geweest. Ook op de camping le grand pins.
Camping was direct aan het strand. IK heb daar een keer of 4 kunnen kiten van de tien dagen dat ik daar was. Zelfs een aantal keer niet omdat er een dikke 8bft stond. (12m2 kleinste kite).
Het meer is inderdaad ook echt super relaxed. Er is een stuk Strandje (gras) dat speciaal is afgezet om je kite te starten en te landen.
Toen wij er waren waren de golven ook echt supper vet. mtrje of 2 / 2.5
echt een aanrader was top 10 dagen.
extreemkites01 had een 4 sterren sessie in Gooimeer - Stichtse Brug met maar liefst 15 - 19 knots op zijn Gaastra Jekyll (2010)
Ik ben de afgelopen 2 jaar naar hourtin plage geweest, echt super chill daar.
We zijn naar de camping cote-dargent geweest, niet goedkoop maar wel het dichtst bij het strand.
Het meer van hourtin was dit jaar wel een beetje leeg (door de warmte denk ik) Als het er waait is het echt geweldig veel ruimte en redelijk ondiep water.
Als er geen wind staat kun je lekker golfsurfen.
Wat ook zeker aan te raden is voor op de heen of terugweg is ile de noirmoutier. Dit eiland ligt iets noordelijker. Wij hebben daar deze zomer elke dag 30 graden en windkracht 5 gehad.
relaxt om te horen, als je verder nog suggesties heb in frankrijk kom maar door,
niets staat nog vast,dus als er een flinke aanrader is, kom maar door
groeten robbert
Registreerde: 09 January 2006
ik ben van plan om van de zomer op vakantie te gaan richting lacanau, hourtin of andernos daar in de buurt iig (gironde) ik heb al de topics over lacanau al gelezen, maar ben ook beetje op franse sites gaan kijken, daar kwam ik op de site van de kitesurfclub van lacanau( http://kitesurfclublacanau.free.fr/spots.htm ) en daar stond dat je op het meer van lacanau maar op drie plekken mag kiten -> le tedey, le moutchic en le port. er stond dat je bij de 1e 2 in de zomer niet mag kitesurfen en bij de laatste alleen na 18.00 uur als die school daar klaar is. Ik wil graag die kant op omdat we ook een golfsurfcursus willen doen, en ben een beginnende kiter dus wil graag op meer gaan kiten.
nu vroeg ik me af of die plekken bij jullie ook verboden was in de zomeren jullie toch gingen varen , en of jullie ook andere plekken hadden voor het kiten op dat meer.
op welke camping stond je?
als er mensen bij hourtin of andernos zijn geweest, zou ik ook graag de ervaringen willen weten, hoe het was in de zomer voor kitesurfen.
als je andere plekken daar in de buurt, heel die atlantische kust in de gironde. please meld effe, dan kan ik de beste zomervakantie ooit er van maken
alvast bedankt,
groeten robbert