corralejo is relaxed..(noorden).daar kun je in ieder geval goed feesten en kiten...ben er ook geweest...wind is daar schuin aanlandig
Windzekerheid in de zomermaanden is goed: in juni en juli 50-70% met meer dan 4 Bft. "s Ochtends 2-3 Bft, en in de middag neemt ie toe tot 5 Bft. In augustus meer dan 70% met 4 Bft of meer. ( http://www.happysport.nl )
Wat hebben jullie zoal betaald voor de ticket? En via welk luchtvaartmaatschappij?
Jij hebt het over het zuiden van fuerte:
http://www.rene-egli.com/2006/html/index.php
(zandstrand, harde wind (hier wordt de worldcup gehouden, uitgaan onbekend voor mij)
Daarnaast corralejo, met flagbeach
Redelijk veel restaurant, uitgaan is ook niet meer echt mijn ding (maar veel engelsen dus moet genoeg te drinken zijn denk ik ...)
hebben ze in het noorden van Fuerte geen zandstranden dan?
Nou ja nog 1 keer dan.
Corralejo moet je zijn, relax stadje waar je alles hebt, welk appartement je neemt maakt niet uit daar, auto huren is geen overbodige luxe, ook omdat je dan naar andere kitestekken kan rijden.
Flagbeach is rete groot strand, wit zand en azuur blauw water, lekker in je kortebroek beulen.
sideshore wind van links, 4 a 6bf.
Mocht er op Flagbeach geen wind staan rij je naar El Cotillo daar staan meestal dan wel wind, een vette spot met golven. wind van rechts.
Waar de kampioenschappen worden gehouden is super vlagerig schuinaflandig wind, die meestal te hard is.
Dus daar heb je niks te zoeken.
Alles wat je zoekt heb je in het stadje Corralejo.
kijk op www.fuerteventura.pagina.nl
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
corralejo is zwaarder dan waar dat ze de PKRA varen (flagbeach?) Ik dacht dat ik het omgekeerd gehoord had.
ik heb even gezocht voor je hotel bristol playa egt super vond ik alleen wel ver van de spot maar met auto 10 min .. arke was de boek dinges was 7 juli gingen we weg met matinair geen gezeik gewicht dus geen extra kosten naast belasting etc.
nog meer info nodig mail eff acdvw@hot......
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
@incomplete: corelejo bestaat niet. Bedoel je Corralejo? Dan is het in het noorden, niks te maken met Rene Egli...
Personlijk vind ik Corralejo hest beste om over te blijven op Furte. Flagbeach is better dan Sotavento. Op Sotavento heb je vaak aflandige wind en op Flagbeach wind van links...
Een auto is echt noodzakelijk daar. De taxi chauffeurs hebben een eikel aan kiters en zijn echt asso.!
Incomplete, een warig verhaal met niet bestaande plaatsnamen en ergens heen bellen als je daar al bent ???
Je hebt 3 plaatsen waar je kan kiten op het eiland, boven in het noorden heb je het stadje Corralejo met daarnaast het idioot grote strand Flagbeach, www.flagbeach.com , op deze site heb je een 360 view, kan je het hele strand zien.
Flagbeach is the place to be, sideshore wind van links, 4 a 6bf.
Aan de andere kant boven in het noorden heb je Ell Cotillo, een heel klein dorpje, als je het dorpje inrijd dan ga je gelijk linksaf het dorpje weer uit de woeste rotsen op, je ziet daar vanzelf de kites, windsurfers en auto"s staan, hier heb je soms vette golven en wind van rechts.
Het is meestal zo dat als het op Flagbeach niet waait je bij Ell Cotillo wel wind hebt.
Sotavento, een spot met schuin aflandige zeer vlagerige wind die meestal hard is.
Is de moeite niet waard om heen te rijden.
Is er geen wind op Flagbeach rij je naar Ell Cotillo, waait het ook niet bij Ell Cotillo dan hoef je ook niet naar Sotavento te rijden want dan waait het daar ook niet.
Alles speelt zich af in Corralejo, eten, drinken, wijven, barren, pub"s, supermarkten, winkels enz.
Voor mega lekker, veel en goedkoop eten ga je naar Avenida, is een locaal restaurant achter in het dorp.
Bestel een Steak, die is ruim een kilo, of vis van de dag, een mega groot bord vol, kip met rijst, 3 stukken kip, salade, krijg je een piramide van tomaten met olijven en sla, bestel een grande fanta limoen, een bierpul met limonade.
Met drinken hoofdgerecht en nagerecht, (schaal met aarbeien en slagroom!) waren qwe met 3 personen 25e kwijt!!
Schuin er tegenover zit Ponch Villa, een Mexicaans restaurant, ook mega goed en veel.
Staat een paard en wagen voor de deur, al was dat paard vorig jaar weg.
Maak op Flagbreach eens met een groepje een oversteek naar het kleine eiland wat ervoor ligt.
Daar heb je een hele mooie baai, super vlak water om te beulen, even uitrusten op het strand daar, om vervolgens weer terug te gaan, vaar goed aan de wind terug, dan kom je bij de strandjes van Corralejo uit, als je daar bent ga dan golfrijdend downwind terug naar Flagbeach, echt mega om te doen.
Registreerde: 28 February 2004
Joho Gasten,
Wij willen met een paar gasten deze zomer naar Fuerteventura. Er worden elk jaar de wereldkampioenschappen gehouden dus dat zegt wel genoeg over het gebied zelf.
Maar wat we graag wilde weten zijn de volgende dingen:
- Strand bedekt met zand of met stenen?
- Leefonderhoud ( eten, biertje )?
- Wind in de periode juni/juli?
- Water vlak of choppy?
- Afstand hotel naar strand?
- Welk hotel raden jullie aan?
- Verder tips altijd welkom...