Vakantie Fuerteventura

Door: SlingshotSjody Reacties: 44 Hits: 1998
SlingshotSjody 22 January / 2006 / 15:51

Joho Gasten,

Wij willen met een paar gasten deze zomer naar Fuerteventura. Er worden elk jaar de wereldkampioenschappen gehouden dus dat zegt wel genoeg over het gebied zelf.

Maar wat we graag wilde weten zijn de volgende dingen:

- Strand bedekt met zand of met stenen?

- Leefonderhoud ( eten, biertje )?

- Wind in de periode juni/juli?

- Water vlak of choppy?

- Afstand hotel naar strand?

- Welk hotel raden jullie aan?

- Verder tips altijd welkom...

[3Mâ„¢]Kiteboarding

Emiel 22 January / 2006 / 15:55
  ff googlen. op site van kalima( www.kalimakiteboarding.com ) bij links staat ook info over fuerte met goedkope tickets enz
Topsup.nl - Topsloep.nl

SlingshotSjody 22 January / 2006 / 15:59
Thanks Emiel, maar op internet staan veel verkooppraatjes. Ik was meer opzoek naar reacties van gasten die er al een keer geweest zijn.
[3Mâ„¢]Kiteboarding

Emiel 22 January / 2006 / 16:01
zij wonen er dus weten er alles vanaf. je kan dave(zn email staat bij contact) ook een mailtje sturen, die zit er nu en als ie terug is zal die wel ff wat naar je trugsturen
Topsup.nl - Topsloep.nl

mezzai 22 January / 2006 / 16:02

corralejo is relaxed..(noorden).daar kun je in ieder geval goed feesten en kiten...ben er ook geweest...wind is daar schuin aanlandig

Windzekerheid in de zomermaanden is goed: in juni en juli 50-70% met meer dan 4 Bft. "s Ochtends 2-3 Bft, en in de middag neemt ie toe tot 5 Bft. In augustus meer dan 70% met 4 Bft of meer. ( http://www.happysport.nl )

SlingshotSjody 22 January / 2006 / 16:07

Wat hebben jullie zoal betaald voor de ticket? En via welk luchtvaartmaatschappij?

[3Mâ„¢]Kiteboarding

mezzai 22 January / 2006 / 16:17
ik ga in juni weer...2 kamer app, 12 dgn naar corralejo 550 pp incl. belasting enz...

nlkiter 22 January / 2006 / 16:22

Jij hebt het over het zuiden van fuerte:

http://www.rene-egli.com/2006/html/index.php

(zandstrand, harde wind (hier wordt de worldcup gehouden, uitgaan onbekend voor mij)

Daarnaast corralejo, met flagbeach

www.flagbeach.com

Redelijk veel restaurant, uitgaan is ook niet meer echt mijn ding (maar veel engelsen dus moet genoeg te drinken zijn denk ik ...)

High 22 January / 2006 / 16:25
pfff, is al zoveel over geschreven....
NAISH...what else..

SlingshotSjody 22 January / 2006 / 16:25

hebben ze in het noorden van Fuerte geen zandstranden dan?

[3Mâ„¢]Kiteboarding

mezzai 22 January / 2006 / 16:31
corralejo=noord

High 22 January / 2006 / 16:35

Nou ja nog 1 keer dan.

Corralejo moet je zijn, relax stadje waar je alles hebt, welk appartement je neemt maakt niet uit daar, auto huren is geen overbodige luxe, ook omdat je dan naar andere kitestekken kan rijden.

Flagbeach is rete groot strand, wit zand en azuur blauw water, lekker in je kortebroek beulen.

sideshore wind van links, 4 a 6bf.

Mocht er op Flagbeach geen wind staan rij je naar El Cotillo daar staan meestal dan wel wind, een vette spot met golven. wind van rechts.

Waar de kampioenschappen worden gehouden is super vlagerig schuinaflandig wind, die meestal te hard is.

Dus daar heb je niks te zoeken.

Alles wat je zoekt heb je in het stadje Corralejo.

kijk op www.fuerteventura.pagina.nl

NAISH...what else..

johndoe 22 January / 2006 / 16:37
gwn gaan ik wil ook nog alleen heb geen vrienden  vorig jaar was top goed hotel alleen wel ver van flag alleen busje pakken 1 euro ofzo en je was er stukje lopen als je auto kan huren zeker doen kan je naar verschillende spot"s uitgaan super ik was voor 550 ofzo 12 dagen goedkoop dus gwn alles goed uitpluizen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

SlingshotSjody 22 January / 2006 / 17:23
@ Around: €550,- is niet duur. Welke periode ben je gegaan, want in de periode juli/augustus betaal je al ongeveer 500 euro voor alleen de ticket  En met welke vliegmaatschappij ben je geweest?
[3Mâ„¢]Kiteboarding

damman 22 January / 2006 / 17:40
550 inclusief vlucht is idd goedkoop
Tga  nog goed komen!

incomplete 22 January / 2006 / 21:15
ok, ik was dus ook in fuerte deze herfst, was zuig! 1 dag wind gehad en verder all1 maar gegolf surft. dus vooral niet in de herfst/winter gaan, maar dat doe je dus niet.
ik heb heel veel gehoord over hoe het in de zomer in coralejo was. en ook waarom het de zwaarste spot van de PKRA is! de wind komt standaard uit de bergen (aflandig). doordat de wind uit een spleet van 2 grote bergen komt accelereert ie enorm tot stoten van windkracht 9. ze hebben er standaart jetskies klaarstaan voor het ophalen van te ver af gedwaalde surfers.
als ik jou was zou ik toch naar flagbeach gaan! of ergens anders heen. als er te weining wind staat op flagbeach dan kan je naar rene egli bellen hoe de wind daar staat en dan is ut maximaal een uur rijden naar corolejo om daar dan de rest van de dag te kunnen surfen...
over uitgaan weet ik niet zo veel ik was nog 15 en mog niet van me ouders in mn eentje!
dit is mijn ervaring met fuerta,

greetz jasper
NO WIND, NO FUTURE

damman 22 January / 2006 / 21:18

corralejo is zwaarder dan waar dat ze de PKRA varen (flagbeach?) Ik dacht dat ik het omgekeerd gehoord had.

Tga  nog goed komen!

incomplete 22 January / 2006 / 21:35
PKRA varen ze bij Rene Egli op corelejo/satevento, check de site van nlkiter!
NO WIND, NO FUTURE

johndoe 22 January / 2006 / 23:01

ik heb even gezocht voor je hotel bristol playa egt super vond ik alleen wel ver van de spot maar met auto 10 min .. arke was de boek dinges was 7 juli gingen we weg met matinair geen gezeik gewicht dus geen extra kosten naast belasting etc.

nog meer info nodig mail eff acdvw@hot......

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

flAsHboARdER 23 January / 2006 / 08:43

@incomplete: corelejo bestaat niet. Bedoel je Corralejo? Dan is het in het noorden, niks te maken met Rene Egli...

Personlijk vind ik Corralejo hest beste om over te blijven op Furte. Flagbeach is better dan Sotavento. Op Sotavento heb je vaak aflandige wind en op Flagbeach wind van links...

Een auto is echt noodzakelijk daar. De taxi chauffeurs hebben een eikel aan kiters en zijn echt asso.!

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

SlingshotSjody 23 January / 2006 / 09:44
Wat kost zo"n auto huren per week ongeveer? en wat voor auto krijg je dan? Waar je iig wel met 4 man in kunt en ook nog plaats voor kitespullen?
[3Mâ„¢]Kiteboarding

aman 23 January / 2006 / 10:03
het waait veel op die eilanden maar je hebt altijd kans op een periode met weinig wind zelfs in de zomer.....
Waves waves waves

High 23 January / 2006 / 10:04

Incomplete, een warig verhaal met niet bestaande plaatsnamen en ergens heen bellen als je daar al bent ???

Je hebt 3 plaatsen waar je kan kiten op het eiland, boven in het noorden heb je het stadje Corralejo met daarnaast het idioot grote strand Flagbeach, www.flagbeach.com , op deze site heb je een 360 view, kan je het hele strand zien.

Flagbeach is the place to be, sideshore wind van links, 4 a 6bf.

Aan de andere kant boven in het noorden heb je Ell Cotillo, een heel klein dorpje, als je het dorpje inrijd dan ga je gelijk linksaf het dorpje weer uit de woeste rotsen op, je ziet daar vanzelf de kites, windsurfers en auto"s staan, hier heb je soms vette golven en wind van rechts.

Het is meestal zo dat als het op Flagbeach niet waait je bij Ell Cotillo wel wind hebt.

Sotavento, een spot met schuin aflandige zeer vlagerige wind die meestal hard is.

Is de moeite niet waard om heen te rijden.

Is er geen wind op Flagbeach rij je naar Ell Cotillo, waait het ook niet bij Ell Cotillo dan hoef je ook niet naar Sotavento te rijden want dan waait het daar ook niet.

Alles speelt zich af in Corralejo, eten, drinken, wijven, barren, pub"s, supermarkten, winkels enz.

Voor mega lekker, veel en goedkoop eten ga je naar Avenida, is een locaal restaurant achter in het dorp.

Bestel een Steak, die is ruim een kilo, of vis van de dag, een mega groot bord vol, kip met rijst, 3 stukken kip, salade, krijg je een piramide van tomaten met olijven en sla, bestel een grande fanta limoen, een bierpul met limonade.

Met drinken hoofdgerecht en nagerecht, (schaal met aarbeien en slagroom!) waren qwe met 3 personen 25e kwijt!!

Schuin er tegenover zit Ponch Villa, een Mexicaans restaurant, ook mega goed en veel.

Staat een paard en wagen voor de deur, al was dat paard vorig jaar weg.

Maak op Flagbreach eens met een groepje een oversteek naar het kleine eiland wat ervoor ligt.

Daar heb je een hele mooie baai, super vlak water om te beulen, even uitrusten op het strand daar, om vervolgens weer terug te gaan, vaar goed aan de wind terug, dan kom je bij de strandjes van Corralejo uit, als je daar bent ga dan golfrijdend downwind terug naar Flagbeach, echt mega om te doen.

NAISH...what else..

High 23 January / 2006 / 10:12
NAISH...what else..

dom 23 January / 2006 / 10:22
goede info arno enne aanrader of zeg je nou egypte/rhodos of een ander land is in de zomermaanden net ff wat leuker?
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus