Ik zag allemaal pics met vet toegang bare stranden ( windsurfspots ? )
Ik heb zelf gewindsurft, maar waar je kunt windsurfen ( niet al te vlagerige wind ) kun je ook kiten ?
bengel, ik weet niets over karphatos, maar als het niet kiteable is is een goed alternatief rhodos. Ook griekenland zelfde idee alleen zeker kiteable. (check ff de search ik heb er een reisverslag over geschreven)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus
Even een heel oud draadje middels de search uit de archieven getrokken
Ik ben vorige week in Karpathos geweest om te kiten. Je mag overal kiten en er zijn vier spots.
Devils bay: hier is de wind het hardst en is ook de speedstrip gelegen (voor windsurf world records). Keihard aflandig, als je lid wordt van Club ChrisChill.com voor E65 per week zijn de rescues verder gratis. Als je geen lid bent en moet worden gerescued kost dat je E80 per keer.
Daarna (een stukje dichter naar het vliegveld) zit nog een spot met dezelfde windcondities. (daar zit Club Mistral)
De spot daarna is Chickenbay en dit is een windsurf oefenplek met ondiep water. Niet echt geschikt om te kiten omdat het er te druk is met prutsende windsurfers. Het mag wel maar ze stellen het niet echt op prijs.
De volgende spot, net om de hoek bij het vliegveld is de Luv of secret spot. Sideshore wind met een rif. Klein strandje met zand. De rest van het eiland zijn we rond gereden met de auto en is echt niets. Scherpe rosten of cliffs die het onmogelijk maken normaal te starten of te landen.
Op Devil's Bay kan je snoeierhard gaan. En met hard bedoel ik ook echt hard (compleet vlak water met een beukende en supervlagerige wind). De stats op windfinder zijn bullshit, het waait vele malen harder in juli en augustus dan windfinder aangeeft. Wij waren er 7 dagen met 7 dagen 6bft met uitschieters op de speedstrip naar 45/50 knots. Ik heb alleen mijn 7m2 Torch en 6.5m2 bandit gevaren (ik weeg 96 kg.). En dan nog stond ik vaak in de vlagen dik overpowered op het water. Als het tekeer gaat dan gaat het ook echt goed los!
Een 9 en een 7 is alles wat je mee moet nemen en een klein bord. De rest zeul je voor jan-lul achter je aan in deze maanden. Shorty kan maar niet nodig. Boardshort en Lycra is prima te doen.
Ik zou op de Luv spot wel oppassen want daar is geen rescue en als je niet terug komt op het strandje om wat voor reden dan ook dan spoel je aan op de rotsen achter het vliegveld. Niet echt ideaal.
Maar goed, het is kite-baar, maar ZEKER geen beginnersspot en laat je grote maten thuis!
Registreerde: 22 February 2003
Las alleen ook dat hier niet te kiten was maar wel te windsurfen....
Is hier al iemand geweest om te kiten ?
Zo jah vertel ?