Kiters die varen op Nunspeet BELANGRIJK!

Door: RichardK Reacties: 1 Hits: 1148
RichardK 08 March / 2006 / 20:25

Ik zou graag kiters willen oproepen te reageren op het topic wat Guido heeft geopend op KiteHigh http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=14808.0

Aloha,

Ik heb bij de gemeente Nunspeet weer eens een balletje opgegooid over een eventuele kitezone op het Veluwemeer. Volgens het BPR mag daar officieel niet gekite worden.

Na de gemeenteraadsverkiezingen staat onze lokale spot helemaal op de tocht, voor zowel windsurfers als kitesurfers !

Graag zou ik willen weten wie daar allemaal kiten.
Het gaat om Surfoever de Hoge Bijssel (naast camping Polsmaten)

Willen de "locals" van Nunspeet mij een PM sturen svp?

omschrijf even kort de volgende dingen:

- waarom kite je juist daar
- hoe vaak je daar kite
- beoefen je op dat strandje ook nog andere sporten (bijvoorbeeld windsurfen)
- goede argumenten om juist die spot open te houden voor kiters

Ik verzamel al deze info en mail dit door naar de desbetreffende wethouder. Wellicht kunnen we (kiters) dan eens om de tafel gaan zitten met de gemeente, NKV en Rijkswaterstaat.

Er zijn daar ook zeker 5 campings die hinder ondervinden van een kiteverbod op het Veluwemeer namelijk.

Graag alleen zinnige reacties !

thnx!

Guido

-------------

Richard Klunder
Regiovertegenwoordiger NKV

Bridges 13 March / 2006 / 04:59

Hoi Guido,

Misschien is het een idee dat als men tòch een verbod wil instellen het enkel geldt voor het hoogseizoen (veel zwemmers, campinggasten e.d) en niet voor het hele jaar.

In het voor en najaar loopt er toch geen hond.

Misschien is het naast de PM ook een idee om hier eventuele redenenen neer te zetten want misschien zit er net die reden bij waar men "gevoelig" voor is en het zet anderenen ook aan om de gedachten er eens over te laten gaan.

Ideetje misschien om aan de campinghouders ook te vragen of ze eeen duit in het zakje willen doen?

Grtz. Bridges