Valkenburgse Meer kiten

Door: Nancy77 Reacties: 14 Hits: 5077
johndoe 08 May / 2006 / 12:40
Het is verboden? Of niet verboden?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Arjen 08 May / 2006 / 12:55
Verboden.
Hang Loose!

mig27 10 May / 2006 / 09:56
Nee toch? Ik heb vorig jaar nog iemand daar zien varen. met NO komt de wind daar netjes over het vliegveld heen, en is daarom redelijk constant. Moet er alleen niet druk worden...
Nog steeds lid van het NKV

rimmert 10 May / 2006 / 10:03
AL het binnenwater is verboden, BEHALVE de uitzonderingen zoals gemeld door de NKV. En bij veel plaatsen wordt het nu gedoogd terwijl het officieel nog verboden is. Maar dat zijn de al wel bekende kitesurfspots, en deze valt daar zeker niet onder.
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Thamar 10 May / 2006 / 10:08

- Valkenburgse meer
"Hallo , ik wou graag een locatie doorgeven in Zuid Holland. Het gaat om het Valkenburgse meer dat tussen Leiden en Valkenburg (ZH) ligt; er zijn daar regelmatig kitesurfers te vinden, er is voldoende gratis pakeergelegenheid en er zit een leuk restaurantje waar men gezellig ervaringen kan uitwissellen.
Er wordt op woensdagavonden vaak door een vaste groep mensen gevliegerd."
Met dank aan: Heiko Michelle en Nuchi Cramer
Dit staat op:
http://www.kitesurf.nl/locatiesreizen/locatiesnl.htm

Mag dus wel... toch?? Zou wel lekker dichtbij zijn voor mij

Thamar had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 22 knots op zijn Fluid Ego (2012)

Sebastiaan 10 May / 2006 / 10:15
Wat Rimmert zegt klopt Thamar, in principe op alle binnenwateren verboden, op de toegewezen locaties na. En de informatie op kitesurf.nl is voor zover ik weet redelijk achterhaald, daar kan je geen waarde aan hechten.
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Thamar 10 May / 2006 / 10:20
mmm das jammer... dan maar een eindje rijden...

Thamar had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 22 knots op zijn Fluid Ego (2012)

Roderick 10 May / 2006 / 10:20
Ik ken de situatie daat net, maar ik lees hier "vliegveld" Is daar kiten dan niet irritant voor landende vliegtuigen? (Of is het zo ver weg dat dat geen issue is?)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

rimmert 10 May / 2006 / 10:22
Roderick, jij bent in de war met het vliegveld op Sint Maarten
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Kiteboedha 10 May / 2006 / 10:32

De informatie die ik ooit op kitesurf.nl heb gepost is circa 5 jaar oud. Toen geen problemen, maar het lijkt me nu geen ideale plaats maar ik moet je even het antwoord schuldig blijven betreffende de officiele term verboden of niet.

Ga het uitzoeken, maar vind het zelf geen geschikte spot meer, te druk met zwemmers, te klein, te vlagerig...

C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

Burb 12 May / 2006 / 20:47

Valkenburgse Meer mag alleen gebruikt worden door windsurfers en zwemmers. Ik woon om de hoek en zie idd regelmatig kiters daar rond varen, helaas zijn dit vaak beginners en is dit vragen om problemen.

Ben je goed genoeg dan zou ik het gewoon proberen, niet top idd vlagerig maar een leuk alto voor noordoost.

Het meer is in beheer van een zandafzuiger en volgens mij is het bpr er niet van kracht omdat het een niet openbaar water is. 

Burb

Coringa 02 November / 2012 / 09:23
Hoi allemaal,

Op internet kan ik niks over kiten op het Valkenburgse meer vinden behalve dat het een goeie windsurf spot is. Het is niet duidelijk of het verboden is of niet en de laatste reactie dateerd uit 2006. Zijn er mensen die hier weleens gekite hebben of meer weten over deze locatie?

Alvast bedankt!!!
Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

djeverest 02 November / 2012 / 09:47
Bij twijfel: niet gaan.
Uit bovenstaande reacties lijkt het me duidelijk dat het verboden is. Daarnaast lijkt het ook geen ideale plek te zijn.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

patrick020569 05 November / 2012 / 19:33
Ik heb er wel eens gekite en het is alleen te doen met NW dus waar mensen dat NO vandaan halen weet ik niet. Met NW komt de wind over het verlaten vliegveld...Je kan van de steiger starten en het is best te doen voor de gevorderde kiter
Het enige minpunt, de wind is niet constant dus je hebt minimaal 20-25 knp nodig om lekker te varen.
Het is verboden maar dat is 51 km/u rijden in de bebouwde kom rijden ook.
Ik denk dat je er in de winter aardig kan kiten net zoals op de kaag wat veel groter is en met oost een aanrader is.
Ik zou zeker niet alleen gaan en oppassen voor de houten palen bij het zwemstrand alsmede de bomen bij lagerwal..

Ik hou je in de gaten, ik woon er 5 min vandaan....Suc7
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

Coringa 06 November / 2012 / 14:42
Quote: patrick020569 - 5 november, 2012 (20:33)
Ik heb er wel eens gekite en het is alleen te doen met NW dus waar mensen dat NO vandaan halen weet ik niet. Met NW komt de wind over het verlaten vliegveld...Je kan van de steiger starten en het is best te doen voor de gevorderde kiterHet enige minpunt, de wind is niet constant dus je hebt minimaal 20-25 knp nodig om lekker te varen.Het is verboden maar dat is 51 km/u rijden in de bebouwde kom rijden ook.Ik denk dat je er in de winter aardig kan kiten net zoals op de kaag wat veel groter is en met oost een aanrader is.Ik zou zeker niet alleen gaan en oppassen voor de houten palen bij het zwemstrand alsmede de bomen bij lagerwal..Ik hou je in de gaten, ik woon er 5 min vandaan....Suc7

thanks maar ik was laatst gaan kijken, het is niet echt ideaal om te kiten.
Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)