En niet alleen "officieel" maar ook OFFICIEEL.
Nu kiten is verpesten voor de toekomst!
Stichtse valt gewoon onder BPR en is dus verboden. Desalniettemin wordt het gedoogd en wordt tot nu toe er niet opgetreden tegen kitesurfers, zoals bij zomerkade wel het geval is. Het is een spot die niet ideaal is en al helemaal niet bij ZW. Het is snel vlagerig en direct diep. Er is een redelijk vast groepje kiters daar en er wordt normaal omgegaan met windsurfers en badgasten. Ik hoop dat we dat zo kunnen houden.
@Floortje, ik zal je even een routebeschrijving sturen.
Groeten,
Robert.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
O ik dacht dat je email adres zo kon vinden, lukt ff niet. Vanuit Amsterdam: neem de A1, bij Eemnes de A27 richting Almere nemen. Afslag Huizen. Bij stoplichten rechtsaf richting Blaricum-Bijvank. Volg de kronkelweg, op het moment dat deze weg een haakse bocht naar links maakt, kan je in de bocht een weg naar rechts in (verboden voor fietsers). Doorrijden tot het eind. De windsurfers zitten aan het begin van het strand, de kitesurfers meestal op het eind, bij het 2e toilethuisje (niet altijd open).
De wind is het meest constant bij NW.
hey!
Ik kite meestal bij de stichtse brug! beste wind is NW en West. ZW is ook wel redelijk, maar vlagerig. ZZW is niks.
Maar bij ZZW kan je altijd nog naar almeerderzand rijden. Daar heb ik meerdere zien kiten.
Er wordt inderdaad niet tegen kitesurfers opgetreden, het word gedoogd door de gemeente Blaricum.
In Huizen is de gemeente bezig om samen met de surfclub kitesurfers toe te laten, Waarschijnlijk geven ze het groene licht in 2007.
Misschien zie ik je wel een keer!! meestal in het weekend
groetjes!
eej, ik ga morgen met een maat ook naar stichse. wij zijn er rond 1nen of zo. misschien later want ik moet nog wat voor school regelen. maar ik zie julie daar wel. en ik blijf zeker lang
laters peter
ckr dat het verboden is..maarja skijt...als ik wil kite ga ik kite..en als ze komen dan zeg ik dat ik gwn niks wist
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
moet tot 6uur werken maar misschien nog ff avondsessie als ik vrvoer kan regelen, klinkt wel alsof het weer gezellig gaat worden
iemand die langs hilversum komt en er vanavond naartoe gaat?? bel dan, 06-24198815
bij voorbaat dank voor uw medewerking
@Floortje: natuurlijk: gewoon komen en voor jezelf kijken of je het er leuk vindt. Ik ben er vanaf 6 uur, hopelijk zijn er meer. De wind nu is in elk geval wel ok voor Stichtse.
Registreerde: 29 August 2006
weet er iemand hoe je bij de stichtse brug op de kiteplek kan komen?(vanuit Amsterdam). Welke afslag moet ik dan nemen?
x Floortje