Reparatie kiteboard

Door: Marcuz Reacties: 25 Hits: 4242
Marcuz 20 April / 2009 / 08:04
Hallo boarders,

Ik heb afgelopen najaar mijn board semi gesloopt; zie foto's. Ik heb 1 kant van het handsvat met insert en al eruit getrokken.
klik voor een grote versie

klik voor een grote versie

Iemand een idee of ik dit zelf kan fixen of dat ik het beter kan laten doen? Ik heb zelf nog geen ervaring in het zelf repareren maar als iemand een goede suggestie heeft dan wil ik dit zeker proberen.

Thanx alvast!

smirre 20 April / 2009 / 10:30
tijd voor een nieuw board. je deck ziet er gaar uit
d a jou

smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)

wazzaah 20 April / 2009 / 11:54
Handle eraf en goed dichtsmeren met epoxy
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

paulg 20 April / 2009 / 12:16
Luister naar Wazzaah en niet naar Smirre: ff goed schoonmaken, ontvetten met aceton en een lekker bult epoxy eroverheen kliederen. Je board zal er niet minder om varen.

Epoxy is ook te koop bij de watersportwinkel, maar je hebt niet zoveel nodig, dus ik zou gewoon zo'n dubbelspuitje expoxy(lijm) van Bison kopen bij de Praxis ofzo.
Ik zou eerst het naar boven gekomen stukje dek naar beneden drukken: klien blokje hout of een moer precies op het hoogste punt. Balkje onder je kiteboard en een erboven en dan met 2 lijmklemmen zaakje naar elkaar toe persen.
Grovere methode: hamer
stuur maar een pm-etje als meer details wil

Marcuz 20 April / 2009 / 14:52
Thanx Wazzaahh & Paulg Smiley Ik ga kijken hoe t met die 2 lijmklemmen gaat lukken maar klinkt als een goede methode.
Mn boardje vaart erg lekker dus ik ga hem zeker proberen te fixen

MartjeB 20 April / 2009 / 16:54
Ik zou gaan voor "echte " epoxyhars en glasmatten.

Ook zou ik de losse zooi, voor reparatie iets wegsnijden.

mossel 20 April / 2009 / 17:58