skimboardje zelfbouwen

Door: dvdspeler Reacties: 53 Hits: 6329
dvdspeler 25 May / 2010 / 21:13
Het was eigenlijk het idee om het in de winter te gaan doen, maargoed ik wil het nog steeds deze zomer kunnen gebruiken heerlijk op die low wind dagen.

Ik heb de outline PDF van de nobile skim die geniaal schijnt te zijn, 2cm finnetjes en grippad ga ik waarschijnlijk van http://www.slovakfin.com/ halen (hoewel ik ze ook wel een muismat als grippad heb zien gebruiken)

Maar nu dat plankje zelf nog. Welke houtsoort? (of zijn ze van schuim?)
één houtlaag of meerdere op elkaar met de rocker erin gelijmd?
Zit er een concaaf in? lijkt me niet..
Is fiberglass nodig? waar haal ik dat?

Ik ga morgen de outline op xxl formaat op school uitprinten en op de windloze dagen aan de slag

hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

alain_ 25 May / 2010 / 21:20
Wow micheal gaat op de productieve tour!
Ik ben benieuwd kerel!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

KappuhH 25 May / 2010 / 21:54
Heb er ook één gemaakt en zaterdag voor het eerst gevaren. Heb 3x 4mm watervast multiplex genomen. In de middelste plaat gaten gezaagd zodat hij geheel wat lichter werd. Toen onder rocker verlijmd. Voorkant is uiteindelijk iets van 3cm geworden en achterkant ongeveer 1,5cm omdat ik veel minder springback had dan verwacht. Je heb op je nose max 2cm nodig en op je tail 1cm. Als grip kun je bij de Hema 10 meter griptape gekocht voor 3,95. Totaal heeft het boardje 35 euro gekost ofzo. Gebruik geen vinnetjes, kon zonder al enorm hoogtelopen (meer dan een twintip).

Morres 25 May / 2010 / 22:14

die van mij was iets duurder, ca 3x duurder. die was van schuim (wat duur is) epoxy en glasvezel. gedekt met dd-lag en gript-tape van de hma(super) i.p.v schuimpad(wat fucking duur is!)

Ik heb gewoon zelf een shape gemaakt, 130*50

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

dvdspeler 25 May / 2010 / 22:33
euh ik ben Daniel hoor Alain
Ik ga er denk ik eerst maar eens één van hout bouwen, om het niet al te duur te maken en om een beetje te leren hoe dat nou moet. Foamie maken lijkt me ook supervet maar dat vraag ik dan wel weer

maar je hebt hem zonder glasmat gemaakt kappuh?
en waar heb je die epoxy met glasvezel vandaan gehaald?

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

KappuhH 26 May / 2010 / 07:58
Jep gewoon 3 lagen met houtlijm op elkaar gelijmd en met watervaste verf helemaal dicht geverfd zodat er geen water bij de houtlijm kan komen en je 3 skimmetjes krijgt ;)

Omdat je toch niet veel zult springen heb je volgens mij geen glas nodig. De eerste sessie heeft hij het in ieder geval uitgehouden ;)

Mauro 26 May / 2010 / 08:10
Doe mij er ook een voor 35 euro! Succes dude
Sportzeker, O'neill

dapee2 26 May / 2010 / 12:58
waarom platen op elkaar lijmen?
je hebt dat multieplex toch in verschillende diktes? bijv 8 en 12mm.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Pivot (2021)

KappuhH 26 May / 2010 / 13:20
Quote: dapee - 26 mei, 2010 (14:58)
waarom platen op elkaar lijmen?je hebt dat multieplex toch in verschillende diktes? bijv 8 en 12mm.

Anders krijg je er niet makkelijk een rocker in...

Morres 26 May / 2010 / 23:23
precies, verlijmen onder spanning

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

dvdspeler 05 June / 2010 / 19:11

3 lagen 3,6mm multiplex, middelste laag is gatenkaas
Ik zit nog te twijfelen om hem wel of niet te lamineren met een glasmatje, is wel prijzig (dat doe ik dan wel bij de foam opvolger)
Mike had misschien nog finnetjes, dus ik moet alleen nog iets voor onder m'n voeten zout in de bovenste laag strooien had ik wel eens gehoord? en dan nog een soort grip achtig iets (muismat ofzo)

Morres 05 June / 2010 / 19:21
griptape van hema 3,95 werkt SUPEr zit er al bijna jaar op bij mij!

swiftenaar 05 June / 2010 / 19:29
Vetjes Daaniel!

ik wil em wel een keer proberen als t weer zo weinig waait op mirns ovzow!

Tjoo
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

dr511 05 June / 2010 / 20:04

je koopt ze voor 13 euries bij de spar
dust tja waar ga je dan al die tijd zo druk mee zijn.
maar wel leuk natuurlijk beetje knutselen.
en hou er bij slovakfin wel rekening mee dat er redelijk wat verzendkosten bij komen.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Morres 05 June / 2010 / 20:05

uh...die je koopt voor 13euro zijn echt klein, schiet je dus niks mee op qua opp.

dr511 05 June / 2010 / 20:12

die in workum liggen zijn groter dan de nobile
moet je alleen ff finnen onder meubelen want ze glibberen en glijden alle kanten op dus das wat moeilijk hoogte lopen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

kitefreak112 06 June / 2010 / 16:01
Ik ben ook van plan er één te gaan maken. Wat raden jullie aan als afmetingen en hoe krijg je precies die 'kromming?' erin..? gewoon schuren in het midden totdat hij rond vormt ofzo?

thx dudes!
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

daan3 06 June / 2010 / 16:21
Quote: kitefreak112 - 6 juni, 2010 (18:01)
Ik ben ook van plan er één te gaan maken. Wat raden jullie aan als afmetingen en hoe krijg je precies die 'kromming?' erin..? gewoon schuren in het midden totdat hij rond vormt ofzo?thx dudes!

je moet het hout buigen dus komt haast geen schuur bij vanpas! wat je kan doen is bijvoorbeeld 2 bakstennen onder de voor en achterkant en dan is het midden gewoon 20 bakstenen dan buigt hij door mischien beetje nat maken (dan buigt het makkelijker) en dan ff een tijdje laten staan en op een begeven moment behoud het zijn vorm wel!

s6 met bouwen daniel!
Antixsports.com Liquid Force

basement 06 June / 2010 / 21:04
Hey DVDspeler, kan je mij die PDF eens doormailen?
Base@telenet.be
Thanks a lot amigo.

Mediator 06 June / 2010 / 22:38
waarom kleven jullie allemaal griptape of dergelijk?

dat kan toch pokkeveel pijn doen als je tricks mist...?
'k denk dat je een wakeskate met een skimboard aan het verwarren bent... op een skim draag je geen schoenen toch...?

een skimboard wax je toch gewoon in voor grip ???
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Morres 06 June / 2010 / 22:57

doed, griptape is prima, dat van de hema is niet zo grof dat het zeer doet...het is gee nschuurpapier

Marc_87 08 June / 2010 / 17:21
Quote: Morres - 7 juni, 2010 (00:57)
doed, griptape is prima, dat van de hema is niet zo grof dat het zeer doet...het is gee nschuurpapier

Kan je dat bij elke Hema halen? Want dan moet ik dat ook even doen. Volgende week ga ik aan die
van mij beginnen namelijk.