skimboardje zelfbouwen

Door: dvdspeler Reacties: 53 Hits: 6327
TMK 10 July / 2010 / 22:16

FAIL op een skimboard horen geen vinnen.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

Rolfjes 11 July / 2010 / 07:24
Daar zijn denk ik de meningen over verdeeld TMK

Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

KiterShorty 11 July / 2010 / 08:15
Kun je mij de outline ook doormailen.
MIjn email is: joost_dekorte@hotmail.com

Mvg Joost
Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

KiterShorty 11 July / 2010 / 08:17
Kun je ook van een bestaand skimboard een boardj maken of is dat niet mogelijk.
Anders schroef je er vinnen onder en pads erop en klaar is kees
Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Rolfjes 11 July / 2010 / 08:28
Shorty, als je dit aan mij vraagt: Ik heb geen outline gemaakt op papier, dit ontwerp is symmetrisch en prima zelf uit te dokteren met een meetlint. Moet lukken!
Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

tijsjeuh 11 July / 2010 / 09:12
Quote: Rolfjes - 10 juli, 2010 (21:29)
Een plan kun je prima zelf bedenken, geloof me, tis toch zelf aankloten, door die ervaring leer je t meest en dat ga je uiteindelijk weer terugzien in de kwaliteit van t board .Maar vrij simpel, (zoals ik m heb gemaakt) Beetje t idee van het Shinn Skimboard. Volledig wood, is vrij zwaar, groot oppervlakte.Twee platen multiplex, 3 mm/4mm (das mijn combi). Inmiddels achter gekomen dat je toch beter 3 x 3 kan gebruiken, in de middelste gaten maken zodat deze lichter wordt.Op de bovenste plank breng je je contour aan. Nogmaals, dat kun je helemaal zelf invullen.Vervolgens watervaste houtlijm kopen.Ik heb het op de beunmanier gedaan, maar er zijn ongetwijfeld andere maniere, de 3 mm plaat ingesmeerd met houtlijm en tussen twee kratten (leeg) pils gedaan. Vervolgens de andere plaat erop gelegd en deze met houten balken en lijmklemmen op spanning gebracht. (op deze manier breng je rocker aan in je plank)Toen deze was opgedroogd, duurt even, heb ik de klemmen losgehaald en ben ik gaan zagen, zie decoupeerzaag*, Daarna veeeeeeeeeeeeel schuren, net zolang tot je je shape hebt en (zoals ik heb gedaan, de tips dunner schuren, zie schuurmachine**Tot slot ontvetten en beginnen met lakken, evt gronden, maar dat vond ik gezien de kleur niet mooiIk zal binnenkort even een foto maken. Tis een combi tussen een skimboard en een skimboard voor het kitesurfen (is deze niet stevig genoeg voor) maar je kan dit wel als voorbeeld voor de woodcore gebruiken denk ik.* decoupeerzaag: een zaag welke wordt aangedreven door een elektrische motor, lees de handleiding voor het gebruik bij dit produkt, gebruik geheel op eigen risico xD** Schuurmachine: een elektrisch apparaat welke zorgt dat een oppervlakte wordt ontdaan van de laatste bewerking, respectievelijk, lak, grondverf, ruwmateriaal. Gebruik van dit apparaat is geheel op eigen risico en kan serieus blijvende trillingen in uw hand veroorzaken welke niet worden veroorzaakt door parkinsonCheeryo

Thanks man ik zal morge een aan de slag gaan

Lars91 11 July / 2010 / 10:02
Vaar mijn nobile skim ook fin-less heb nog steeds voldoende grip, en surface passes gaan makkelijker zo.

Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Morres 12 July / 2010 / 18:31
Quote: TMK - 11 juli, 2010 (00:16)
FAIL op een skimboard horen geen vinnen.

op een kiteskim wel

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

eddyc 13 July / 2010 / 10:02

Gebruik 3mm berkenhout multiplex (triplex): is lichter in gewicht en is sterker vanwege de tussenlaag die niet uit rommel bestaat.

Geen glasvezel nodig.

EddyC (van de houten boardjes)
eddyc

Morres 13 July / 2010 / 11:02

ja das waar, ik heb al aardig wat multi/triplex verwerkt, vaak zit er veel lijm/plamuur tussen i.p.v solide hout. zie je aan de buitenkant niet zo goed. Garantieplaten zijn wel goed, maar kosten ook 2-3voudige.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

bert-en-jacqueline 13 July / 2010 / 19:28
berken multiplex?? is dat watervast verlijmt dan?? ik gebruikte altijd maranti, maar dat is zwaar.
Have fun!! BEST-Riders.

Morres 15 July / 2010 / 22:44

watervast maakt niet uit als je het met glasvezel doet, of iig zeer goed aflakt
wel ff de vingaten zo doen dat je epoxy vingaten hebt, en dus niet in het hout.
ff 12mm speedboor pakken, gat waar de vinnen moeten maken, volgieten met epoxy en daarna 6-8mmgat voor de vinschroeven.

Barts 21 July / 2010 / 11:17
Ook nog mooi paintje erop

Simolo 27 July / 2010 / 16:00

Die gaten die je maakt in de middelste plaat. Is dat gwn met de boor of zagen jullie er willekeurig stukken uit?

Ik dacht dat als je bijvoorbeeld stroken van tip naar tip uitzaagt, dit invloed zou kunnen hebben op de flex... Wat me wel leuk lijkt om wat mee te klooien
Sifakah! - Made In Belgium

Morres 27 July / 2010 / 21:36

ff gaatje maken met boor en dan vanuit daar met decoupeerzaag grotere stukken maken.
flex wil je niet in een skimboard. flex=verlies

bart13 22 August / 2010 / 17:45
Als hij klaar is op de verf na, wat doe je dan met de rail geef je die nog vorm door te schuren of gewoon zo laten?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

JiriBierie 22 August / 2010 / 19:33
niemand die die plankjes heet heeft gestookt aan 1 kant en nat aan de andere kant om die kromming erin te krijgen?

vind het wel een prachtig idee om het zelf te doen!!
ik vaar! op een boot en op een nobile!moves bijna gemastered: Backrollvolgende: Backroll transition

JiriBierie had een 2 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 15 - 25 knots op zijn Naish Torch (2008)

Morres 23 August / 2010 / 10:19

hoeft niet, kan ook alleen nat maken, en laten drogen onder kromming.

bart13 23 August / 2010 / 10:20
Quote: bart13 - 22 augustus, 2010 (19:45)
Als hij klaar is op de verf na, wat doe je dan met de rail geef je die nog vorm door te schuren of gewoon zo laten?

Kan iemand mijn vraag over de rail beantwoorden? maak je die dunner door aan de onderkant te schuren?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Morres 23 August / 2010 / 10:21
Quote: bart13 - 22 augustus, 2010 (19:45)

scherpe randen sowieso afschuren, de rest is keuze. ronde rail =minder grip, maar speelder, hoekige rail is koersvaster, minder speels. maakt op een dikte van 0,5 cm bijna niks uit.

Morres 23 August / 2010 / 10:21

binnen 1 minuut :P haha, ging na mn post naar de vorige pagina, zag i kdie van jouw... ;)

bart13 23 August / 2010 / 11:29
HAaha super, bedankt heb net de platen opgehaald in 3 stukken laten zagen om ze vervolgens in een twingo te vervoeren :) Nu naar de hema voor griptape en kijken of ik wat lak kan scoren. Ik ga voor de nobile shape 130x50

Morres 23 August / 2010 / 11:33

die van mij is ook 130*50, shape heb ik zelf bedacht, werkt aardig, iets teveel rocker, dus hij is 70/30 te varen.
succes

bart13 23 August / 2010 / 15:08
Jezus ik krijg het maar niet goed uitgeprint elke keer print hij het patroon op 1 a4tje uit, gebruik ik een online tootlje krijg ik hem op 26 a4tjes is ie weer te groot. Iemand een iedee?

Btw welke hema heb jij je griptape gekocht, bij de locale hadden ze het niet. " Wat voor tape? nee dat hebben we niet" was het antwoord in 5 winkels :)
Voor de rest heb ik alles in huis heb voor yachtlak gekozen die kan ook tegen zoutwater en zeehondenpoep.

nando-j 23 August / 2010 / 16:42

ik zou toch echt geen grip tape gaan gebruiken op een skim board
teminste niet als je voeten je dierbaar zijn

zijn 2 oplossingen voor

de eerste oplossing is waxen
dan breng je eerst een base coat aan waardoor je allemaal bumps op je board krijgt
vervolgens ga je er dan nog een keer overheen met een temp coat deze is tepratuur gevoelig dus kies de juiste wax voor de water temp waarin je hem wil gaan gebruiken
zie link voor tut waxen board
http://www.stickybumps.com/wax-tutorial

de andere oplosingen is het gebruik van traction pads
zie link voor meer info over traction pads
http://www.shopdbskimboards.com/servlet/the-61/Super-Cush-Traction-Pack/Detail

It's time to free yourself so remove your straps !!!