Reacties
Faxie 01 September / 2023 / 02:21

Alweer een gamechanger {#emotions_dlg.yawnee.gif}


De 20% lichter claim gaat overigens alleen op voor de segmentnaden gok ik, handig marketingtrucje. En vervolgens geen gewichten op de productpage zetten...

 

Mooi ding verder hoor, en Ralf Groesel zit erachter (de techniek en fabriek, niet het design) wat natuurlijk geen kleine naam is. Krengen zijn alleen vrij duur, dus ik vraag me af of Harlem zich zo niet uit de markt gaat prijzen want zo'n bekend merk is het nou ook weer niet... voor iets meer koop je een Aluula kite.

Last edit by: FAXIE

FeRNandeZ 01 September / 2023 / 07:33

Ik vind dit wel sereuze innovaties.

Het verlijmen of versmelten van panelen, heb ik al jaren geleden afgevraagd, waarom dit niet nog niet wordt ontwikkeld.  OA in thread van Vantage kites waarin zij beweerden data driven te zijn en innovatief etc, maar nul specificaties of data gaven. 

stiknaden worden getaped en gestikt, het vormt altijd een soort scheurrand.

Bij voorbeeld luchtbedden en opblaas spul van vinyl worden in massa versmolten helemaal lucht dicht en verrassend sterke naden.

het versmelten van high tenacy nylon in kites, zal best wel lastig zijn, de naad moet soepel blijven, dus niet te heet (naad kan gaan brekendcheuren) en niet te koud, (naad kan los laten)  ben echt benieuwd hoe dit zich houd.

het snel draaien van de kite geloof, ik best best, maar heeft natuurlijk niks te maken met de naden, maar is heel groot deel keuze van de briddle en twist van de tips en leading edge. (Je kan een kite zo laten draaien, aanvoelen in de bar als je wilt) 

 

 

 

 

 

 

 

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

karel79 01 September / 2023 / 07:37

Ziet er wel fantastisch mooi uit heur!

Faxie 01 September / 2023 / 13:25

Scheuren gebeuren vaak naast de stiknaad, niet op de stiknaad. Net zoals kitelijnen vaak knappen net na de sleeve. Haal de flexibiliteit op de naad weg en het materiaal ernaast zal sneller zwak worden. De techniek bestaat overigens al een poos, dus je kan je inderdaad afvragen waarom kites het nog niet gebruikten in een markt waar iedereen gamechangers claimt. De tijd zal het leren hoeveel beter dit zal blijken. Maar bijvoorbeeld na 7 jaar clickbar zie je nog steeds 95% reguliere bars op het water. Het blijkt gewoon een alternatief te zijn, niet een gamechanger.

Op kiteforum stond overigens 2,8 kg voor de 9. Dus wel aan de lichte kant, maar niet de lichtste oid. KauperXT Maverick 2,3 kg voor 800,- (3 strut wel, maar toch)

Last edit by: FAXIE

karel79 01 September / 2023 / 22:28

Ongetwijfeld is het ook een kwestie van kosten. Wellicht dat het type kunststof waar kites van gemaakt worden nog niet eerder versmolten kan worden waardoor er jaren is geïnvesteerd in fabrieken met naaimachines. Dat gooi je ook niet even weg om wat nieuws te proberen, lijkt me. Brainchild productions is misschien een nieuwe fabriek waarbij dit wel mogelijk was. Blijft speculeren natuurlijk.

Goed om te zien dat er geinnoveerd wordt. Of- en hoeveel beter het is, tijd zal t leren idd.

harmsel 02 September / 2023 / 07:18

In elk geval zijn de looks zeer innovatief. 

Wat een vette kite! Koop hem! Dan koop ik hem over twee jaar tweedehands {#emotions_dlg.yummie.gif}

Kite

FeRNandeZ 02 September / 2023 / 11:29

In het filmpje zie ze trouwens, doek tussen twee wieltjes handmatig doorrollen, het zal wel via hf heating werken, waarbij ze nauwkeurig de temp en snelheid bewaken, het is nog steeds hand werk, misschien zelfs wel langzamer dan naaien. 
De TPU bladders worden al jaren vergelijkbaar versmolten, die naden zijn sterk.

Nieuwe manieren zijn nodig om een kite sneller te fabriceren met minder handwerk, dan kunnen kosten omlaag.

Alleen stof uitsnijden en het printen gaat nu CNC.

 

 

 

 

 

 

 



 

kantje board !

asluis 02 September / 2023 / 11:57

In principe bespaar je als fabrikant geld omdat er alleen maar wit doek besteld wordt. Weinig rest materiaal dat niet gebruikt kan worden

kiteruithoorn 03 September / 2023 / 12:24

te duur wel mooi

kiteruithoorn