Kiteclub Noordwijk

Door: kitehighh Reacties: 31 Hits: 2743
kitehighh 15 July / 2007 / 20:44

Hoi mensen,

Ik ga over 2 weken op vakantie naar een camping in de Noordwijkse Duinen. Ik ben ook van plan om me kiteset mee te nemen om in Noordwijk aan zee te kunnen kiten. Maar nu is mijn vraag wat de beste/leukste spot is en waar je uberhaupt wel en niet mag kiten... En wie kite er nog meer altijd in Noordwijk misschien kunnen we even afspreken.

Hoor van jullie!

mzzls

johndoe 15 July / 2007 / 20:51

Als ik jou was zou ik niet naar Noordwijk gaan om te kiten beetje appart gedoe allemaal daar. Je moet betalen voor lidmaatschap en een lycra en vervolgens "voorvaren om te zien of je wel goed genoeg bent".
Ik las onderstaande laatst nog op site van kiteclub Zandvoort... Weet niet waar ze allemaal mee bezig zijn daar in Nw..

Ik had Robbie in de buurt van Noordwijk (dik een uur later) overtuigd dat we even een break moesten nemen en dat deden we op het zuidelijke gedeelte van Noordwijk bij een mooi clubhuis van een kite/windsurfclub. Daar troffen wij de gehele familie Langeree aan die in een heftige discussie waren met 1 of andere bestuursman van die club die op een nogal kinderachtige wijze Kevin en Jalou meenden te moeten toe spreken over het wel of niet moeten dragen van de verplichte lycra’s tijdens een fotoshoot. Ik was meteen weer helemaal blij met Zandvoort en de toch wel toffe regulering op het strand.
Als Noordwijkse vereniging moet je toch trots en blij zijn dat 2 wereldtoppers bij je clubbie überhaupt komen kiten.

http://wvzkiteclub.web-log.nl/

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 15 July / 2007 / 21:03

Je moet niet daarheen gaan, stelletje kneuzen daar die vragen om geld op zogenaamd hun water te mogen varen. Als je erheen gaat, niet aan toegeven gewoon beulen daar en schijt hebben aan die club.

Je moet ook laten zien dat je ken varen enzo echt een stel knuppels. Als er zo`n gast begint te zeiken gewoon een pomper geven, stelletje dwazen daar... hoe durven ze nou geld te vragen om op water te varen. Water is van niemand !

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mosquito 15 July / 2007 / 21:07
Die camping ligt vlak bij Langevelderslag. Dat is het vrije kitegedeelte van Noordwijk.

Robster666 15 July / 2007 / 21:11

Vragen is vrij alleen de kans dat ze het van mij zullen krijgen is zero, 

Robster666 15 July / 2007 / 21:12
Misschien moet ik maar eens met een paar maatjes daar een daggie gaan kiten ben benieuwd ha ha,

Milamber 15 July / 2007 / 21:14

Betalen om te mogen kiten op zee En aantonen dat je goed genoeg bent

Volgens mij draaien ze een beetje door daar...

idefixe 15 July / 2007 / 21:20

Zijn al veel discussies over gevoerd....... Vanuit de "noordwijkse kant"  is het  "wij willen onze spot behouden" en dan zijn er ook nog veel Nederlanders die zeggen " eeeuuuh, ook  dat stukkie strand is toch van ons allemaal? "

Ik begrijp de "locals uit Noordwijk"  maar ik behoor tot de categorie: Het strand is van ons allemaal en het gebruik van het strand/zee mag in geen geval verbonden zijn aan een financiële eis.

Nog ff en dan moet je dokken om met je hondje in het bos te wandelen.................................

Slingshot , Gibbon

peterb 15 July / 2007 / 21:51
honden(be/ont)lasting heet dat!!!

idefixe 15 July / 2007 / 22:07
quote: peterb - Zondag 15 Juli, 2007(21:51)
honden(be/ont)lasting heet dat!!!

tja, binnenkort dus betalen om ZONDER hond door het bos te lopen. ( als het Noordwijkse voorbeeld wordt gevolgd) en dan moet je eerst aan de plaatselijke bosmiep laten zien dat je je op een "verantwoordelijke manier door het bos beweegt" .

Trouwens voor diegene die het nog niet weet: Autorijden op de A6 in de flevopolder mag voortaan alleen maar als je eerst ff lid wordt van de flevolandse autoclub. Wil je dit alleen maar op één dag doen kun je gewoon daglid worden. FF testje afleggen bij onze kantinejuf  en na betaling krijg je een vrolijke feestneus waamee je over de A6 in de polder kunt rijden .

Begrijp me goed: ik wil niet lullig doen maar het is gewoon bij de beesten af dat je in Nederland op een openbaar strand ( vastgelegd in de wet ) aan een plaatselijke  vereniging geld moet betalen om een recreatieve  handeling "te mogen verrichten"  of iedereen of niemand PUNT  

Welke stukkie strand of binnenwater volgt?  

Slingshot , Gibbon

peterb 15 July / 2007 / 22:18

Ik begrijp je frustatie alleen is het niet anders. Het voordeel is wel dat er geen beginners zijn en dat het relatief rustig is om daar te kiten. Plus nog een keer het extraatje dat je tussen Ruben, Kevin en Jalou mag kiten.  Anderszijds zijn er nog (met de enorme toename van het aantal kiters gaan we vroeg of laat toch naar meer regulatie toe) genoeg andere plaatsen aan de kust waar je wel vrij kan kiten dus... (By the way ik denk dat jij het ook wel fijn vindt dat als onze oosterburen en andere eikels die in de zwemzone varen, wegblijven bij Mirns)

Jobb 15 July / 2007 / 22:19
hm opzich is het kut, je kunt niet meer zomaar lekker gaan kiten. Betalen vind ik ook belachelijk, het is toch niet van de surfclub waar je kite!! Maar dat locals willen voorkomen dat er een beginnertje komt die vervolgens alles doet wat niet mag, dit meerdere keren gebeurt. Waarna er wordt besloten dat er niet meer gekite mag worden. Dat is toch ook in iedereens nadeel. (ik bedoel, straks komen die gasten dan voortaan bij mijn stekkie, en daar is het al druk genoeg) Dus dat er enigszins wordt gecontroleerd en dat ze eigenlijk hun eigen spot in bescherming proberen te nemen daar vind ik wel wat voor te zeggen. Alleen dat je moet betalen aan de surfclub daar snap ik echt geen * van.

peterb 15 July / 2007 / 22:24

Als je er wilt varen, gewoon lid worden. So simple is that!

Jobb 15 July / 2007 / 22:31
Ja je zal er niet meteen blut door zijn denk ik om daar lidmaatschap te betalen, maar ik vind het principe gewoon raar dat je uberhaupt moet betalen. Maar als je dat niet wilt kun je natuurlijk naar langevelderslag dus opzich als je er problemen mee hebt moet je ff stukkie doorlopen en opzich is het eigenlijk niet verkeerd geregeld als je zo bekijkt

idefixe 15 July / 2007 / 22:43
quote: peterb - Zondag 15 Juli, 2007(22:18)
Ik begrijp je frustatie alleen is het niet anders. Het voordeel is wel dat er geen beginners zijn en dat het relatief rustig is om daar te kiten. By the way ik denk dat jij het ook wel fijn vindt dat als onze oosterburen en andere eikels die in de zwemzone varen, wegblijven bij Mirns)

we zijn allemaal beginners ( geweest)  Wel of niet kitesurfen in een zwemmerszone heeft ABSOLUUT NIETS te maken met het feit dat iemand moet betalen om te mogen kitesurfen.

Door een duidelijk beleid op Mirns, duidelijk aangeven van de regels, op een rustige manier aanspreken van  en veel sociale contrôle gaat het de laatste tijd op Mirns ( met af en toe inderdaad een eikelige uitzondering) best wel goed en daar zijn we trots op.

Op Mirns hoeft niemand lid te worden van een plaatselijke toestand: Het IJsselmeer is van ons allemaal. En volgens mij het strand en zee ook nog wel een beetje.

HET gevoel ( en volgens mij de ziel ) van het kitesurfen is genieten van de vrijheid, knalluh met je kadaver, genieten !!!!

Lidmaatschap van het NKV raad ik iedereen aan: Da's landelijk en niet aan één plaats/spot gebonden.

Voor mijzelf weet ik dat ik de sport op een relatief veilige manier beoefen. Ik houd rekening met andere mensen om mij heen en heb net als iedere NL burger net zoveel rechten en plichten als wie dan ook . Ik zal niet snel in Noordwijk gaan varen ( is niet in mijn buurt) Maar betalen aan de plaatselijke vereniging om gebruik te maken van een stukkie openbaar terrein????? Never nooit dus.

( toevoeging/verandering) Je ziet op dit moment @ Mirns zelfs Duiste kitesurfers die anderen aanspreken op onverantwoordelijk gedrag: Het optimale bewijs dat je ook zonder euries best wel wat voor elkaar kunt krijgen..............

Slingshot , Gibbon

peterb 15 July / 2007 / 22:43

En het lidmaatschap is incl. reddingsboot en pannekoeken voor slechts 1 euro!

peterb 15 July / 2007 / 22:45
Wat dacht je van een voetbalvereniging. Volgens mij zijn die velden ook gewoon van de gemeente en mag je als niet lid ook niet zomaar daar een balletje trappen. En het lidmaatschap daarvan is vele malen hoger!

Alferink 15 July / 2007 / 22:50
Niet?

Hier deden ze er vroeger anders nooit moeilijk over...   Zolang je niks sloopte of ongelukken maakte...

Net als met kiten... is iemand gewoon een LUL op het water, of doen zich gevaarlijke situaties voor (persoons schuld)... spreek hem/haar dan aan....

idefixe 15 July / 2007 / 22:54
quote: peterb - Zondag 15 Juli, 2007(22:45)
Wat dacht je van een voetbalvereniging. Volgens mij zijn die velden ook gewoon van de gemeente en mag je als niet lid ook niet zomaar daar een balletje trappen. En het lidmaatschap daarvan is vele malen hoger!

Een voetbalvereniging pacht/huurt/krijgt de beschikking over een bepaald gebied ( eigendom van de gemeente)
Er is echter een WET ( wettelijk vastgelegd dus) die zegt dat het strand eigendom is van de nederlandse staat.... 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW5/26.html

ff zoeken weer: Burgelijk wetboek 5, boek 5, titel 3 artikel 26.

citaat " de stranden der zee tot aan de duinvoet worden vermoed eigendom van de staat te zijn" .

Slingshot , Gibbon

litewave 15 July / 2007 / 22:59
GAAN WE WEER
me, myself and i

Marc_87 15 July / 2007 / 23:04

Jongens doe dit topic dicht! Anders krijgen we weer

de zelfde taferelen als met die foto in de gallerij.

Ik was daar een beetje schuldig aan maar laten

we het dan hier niet nog een keer mee gebeuren.