Ik vind dat Dom hier de beste inbreng heeft. Dit is eigenlijk gewoon een spot waar niet gekite mag worden omdat de gemeente het te gevaarlijk vind en het niet ziet zitten mbt badgasten en strandtenten. Dit is hun goedrecht want kiten is op AL het binnenwater (BPR) en op zee (altijd al verboden om zonder vergunning met welk drijvend voorwerp dan ook op zee te vertoeven) gewoon verboden.
Een gemeente staat echter vrij in de keuze het kiten te gedogen en dat was de gemeente Noordwijk voor de twee genoemde spots niet van plan. Echter (!) door de grenzeloze inzet van de KSN (Kitesurfclub Noordwijk) is het nu wél mogelijk, zij het met een misschien wat overdreven overkomende regulering. De jongens van KSN zijn hier zelf vast ook niet altijd even blij mee, maar zij doen gewoon wat nodig is om hun geliefde spot open te houden. Respecteer dit, respecteer hun inspanningen, respecteer de spot.
Als jij op scheveningen komt en vol gaat vliegeren tussen de badgasten omdat het toch 'algemeen strand' is, dan krijg je van ons ook een schop . Laten we blij zijn dat deze spots nog open zijn in n'wijk en de KSN helpen dit zo te houden door ons aan de gestelde regels te houden.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Het´zgn voordeel dat ik tussen de familie Langeree en Lenten mag kiten moet niet gekker worden ik heb alle respect voor ze alleen dat staat natuurlijk los van het moeten betalen om te mogen kiten.
Misschien als het op landelijk niveau zou gebeuren, zie het als een grote skipas, dan zou ik het misschien nog wel relax vinden maar niet op deze manier.
nog 1 keertje dan?
Het is de enige manier dat de LEDEN en de GASTEN
van de club daar MOGEN kiten van de gemeente.
Heb je daar problemen mee neem het op met de gemeente Noordwijk !
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)
Registreerde: 05 February 2003
robster666 , is ook een hele stoere knaap hoor,
Maareh.. Lock dit maar weer, want het enige want nog loopt te zeiken zijn sukkels die weer uit alle hoeken en gaten komen , en nog nooit wat hebben meegekregen van het hele verhaal en de achtergrond.
Zonder fatsoen en verstand reagaren en met de sneuste dreigementen op de proppen komen, naar andere MEDE-kiters toe nota bene.
triest dat dit nog gebeurd ! echt!
Het is nou al genoeg uitgelegd lijkt me zo.
Betalen MOET niet voor de duizendste keer! Overal kan gekite worden!
En zielig bitchen erover en dreigen op een forum is al helemaal triest. het is een CLUB (de naam zegt het al EEN CLUB, je kan er lid van worden of je kan het niet, KLAAR! Niks aan de hand verder.
Doe anders ff google op "hanglos noordwijk" en neem na wat nadenken eens wat woorden terug en zorg dat je op de hoogte bent van de feiten voordat je dom reageerd.
Gewoon op een vraag van iemand die wil weten waar die lekker kan kiten op Noordwijk ..
al zo dom en of topic reageren. Kan er niet over uit sjeees
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)