Klopt, ik heb ook altijd enorme dorst na het kiten. Let ook op het soort drank. Sommige energydrinks zorgen soms ook voor dehydratie. Redbull in combi met veel water is voor mij de ideale mix.
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
Quote: Aleph - 26 juli, 2009 (21:51) Veel drinken en een proteine-shake een uurtje na het kiten. Ook nog eentje volgende ochtend en nul spierpijn en katergevoel meer...
naar mijn weten zijn proteineshakes van die drankjes voor u spiermassa te doen toenemen! alsk juist ben vink uw ritueel toch maar homo...
Quote: lowrens - 27 juli, 2009 (16:31) Quote: Aleph - 26 juli, 2009 (21:51) Veel drinken en een proteine-shake een uurtje na het kiten. Ook nog eentje volgende ochtend en nul spierpijn en katergevoel meer... naar mijn weten zijn proteineshakes van die drankjes voor u spiermassa te doen toenemen! alsk juist ben vink uw ritueel toch maar homo...
Hoofdzakelijk is het doel van proteïne shakes het sneller herstellen van de spieren en ja, daarbij komt bij dat je meer massa krijgt in spier.
Ik heb het zelf ook regelmatig meegemaakt. Vooral in Cabarete waar de zon vol op je knar staat. Het is idd puur vocht tekort. Mij helpt het als ik voor het varen even een flesje water drink en een icethee.
Quote: Vloeistof - 30 juli, 2009 (11:15) Quote: Mushroom - 30 juli, 2009 (01:55)misschien wat voor jou tom? je bent gay, en geen spier!Lex, doe niet zo... nja, we vechten het wel uit @ the gay pride tot zaterdag!
Dames geen ruzie maken hoor, foei!!!
Met welke kite's gaan jullie zaterdag varen dames?
Enne die proteine-shake's .....die drink ik altijd na een uurtje Muaythai al jaren voor sneller herstel!!!!
Smaak Banaan!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Quote: martin404 - 26 juli, 2009 (18:29) Zoals iedereen al zegt : water !!! Paar kopjes 1 tot 2 uur voor het kiten, vlak voor het kiten 2 kopjes, om het uur een kleine pauze invoegen met minstens 1 kopje, en na het kiten bijtanken met minimaal 3a4 kopjes. Door het kiten zweet je als een otter. Zweet is zout en daardoor verlies je dus heel veel zout wat je hersens nodig heeft om normaal te functioneren. Daar krijg je die kater door. Teveel drinken is ook niet goed trouwens. Als je het precies wilt weten moet je jezelf voor en na het kiten wegen. Als je pakweg 1 kilo kwijt bent geraakt heb je genoeg gedronken.Ook een goede manier om te checken of je genoeg drinkt: drink waneer je dorst hebt. Je lichaam neemt zout niet snel genoeg op om het verlies tijdens het zweten te compenceren, dus een beetje zout eten tijdens het kiten kan geen kwaad, maar lost het probleem niet op. Doordat ik tijdens het kiten doorgaans vaak zout water binnen krijg, neem ik geen extra zout tot me ofzo. Vaak snack ik op de terugweg wat zoute pinda's of een zakje chips, maar of dat nodig is? In ons hedendaags dieet zit al zoveel zout dat je het snel genoeg aanvult. Het is het beste als hetgeen wat je tijdens en na het kiten drinkt veel suiker bevat. Zelf doe ik multivitamine vruchtensap met vaak wat druivensuiker daar aan toegevoegd. Suiker is wat je spieren direct na inspanning nodig hebben om door te gaan met functioneren en zichzelf te regenareren. 3 a 4 uur voor het kiten eet ik het liefts een stevig bord havermout of brinta. Dit zorgt ervoor dat je spieren verzadigt zijn op het moment dat je gaat kiten. Tijdens het kiten dus een zoete drank, een banaaan (daarin zitten suikers en eiwitten en een stof die verzuring tegengaat), plakje ontbijtkoek en wellicht wat zuurtjes. Na het kiten liefst snel een hoop koolhydraten binnen zien te krijgen. Macaroni, spagettie, bami of wederom havermout. 2 uur na het kiten eiwitten. Kip, eieren, etc Dit alles zorgt ervoor dat je spieren goed kunnen herstellen, je dus minder spierpijn krijgt, sterkere spieren krijgt, minder uitgeput raakt (wat ook meehelpt aan die kater), en zo snel mogelijk weer fit bent voor de volgende sessie.
Dude, Jij moet wel kiten als n pro met al die voorbereidingen! BOK-hard
Ben bang dat de rede meer de hoeveelheid kiten is en niet zozeer de kwaliteit ervan. Die valt namelijk bar tegen.
Heb deze kennis ook niet tijdens kiten opgedaan, maar met snowboarden (7 weken per jaar) en in de gym.
Registreerde: 10 September 2005
Let ook op het soort drank. Sommige energydrinks zorgen soms ook voor dehydratie.
Redbull in combi met veel water is voor mij de ideale mix.