kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
gewoon zorgen dat je niet valt ! Relaxte handschoen ( wanten nog veel beter) zijn zeker aan te raden, niet teveel op die dingen bezuinigen! als je een broek koopt van een snowboard merk dan is het zowieso goed! kijk eens naar Rehall! die zijn goed betaal baar en te chill.
vermijd tief sneeuw want in het begin kom je er niet eens uit en je gaat er redelijk snel op je plaat!
mischien wat bescherming is zeker niet verkeerd! naja zelf ook nooit aan gedaan en kost alleen maar geld.
Ga noooiiiiitttttt achter een heuvel zitten enzowiesoo never in het midden van de piste voordat je een paar ski"s/boards in je nek hebt hangen.
en neem aan dat je techniek daar wel geleerd krijgt!
veel plezier en hoop dat je er iets aan hebt!
kor: Ha goeie! Maar gelukkig heb ik die ook al lang er bijgeboekt. (10 uur les,verdeeld over 4 a 5 dagen)
snooze: wat is tief sneeuw?
en oh ja polsbeschermers juist wel of juist niet. Ik heb ze nl nog van het skaten, maar dit zijn wel erg stijve, nl erg hard plastic zowel voorkant als achterkant (van het merk rollerblade)
En zelfde met helm? wel of niet?
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
@Toon, Jaa dat is het helemaal
Vooral als je dan een zelf een schans bouwt.
@Sosso, Goed dat je een les neemt, want elk jaar wordt ik er ziek van dat er van die beginnertje niet kunnen remmen en je vol raken , maar nog een tip probeer net als kiten te edgen (zo dacht ik dat het heette) dus nooit plat (wel op de rechte stukken)
Tips:
- probeer niet al te bang te zijn om snelheid te maken. Bochten maken met iets meer snelheid is altijd iets gemakkelijker.
- blijf bochten maken, ook al lijkt het erg stijl.
- neem een relaxte houding aan, probeer niet te krampachtig op je board te staan, maar gewoon gespreid (gewicht over 2 benen verdelen, en soms zelfs wat meer gewicht op je voorste been) en een houding als een zak aardappelen.
- neem les (daar leer veel over je houding e.d.)
een dikke kontbeschermer dragen en geen te steile pistes nemen.
Let op dat je geen onschuldige boompjes en kindertjes omver maait , probeer lekker je grenzen te verleggen, maar weet wat je aankan!
Veel plezier ermee!
hét groote verschil met kiten is idd: je moet op je voorste been leunen!! en voor je gevoel echt lomp veel ook! verder is de tief sneeuw (volgens mij spellen die oostenrijkers dat echt anders maargoed) helemaal te gek, maar nog niet als je voor het eerst gaat...
pica"s van de zuid-alpen: (inclusief mij )
P.S. voor kleding -> check even de nieuwe PROTEST store in Utrecht daar hebben ze vette dingen nu ook voor vette prijzen!
Have fun
punt naar beneden en gaan. Bij vallen gewoon over de kop slaan en doorrollen
Nadeel van polsbeschermers is een veel grotere kans op breuk vd onderarm ipv gekneusde pols. Pols is scharnier onderarm niet.
Ik vind elleboogbeschermers veel zinniger. Als je hiermee op ijs valt ben je veel verder van huis. Elleboog breekt snel en vervelend.
Hoe meer sneeuw er ligt hoe zachter de ondergrond hoe meer bescherming je af kunt laten.
Draag altijd een Helm! is ook cool tegenwoordig .
Zorg voor goede ventilerende kleding want je gaat flink zweten. Dus technisch ondergoed, fleece en een snowboardpak dat ademd! Dus absoluut geen gewone t"shirts of truien. Dan blijf je de hele dag nat vh zweet
neem tijgerbalsum mee
Later
goed passende boots (bij knieen buigen mogen je hielen niet omhoog komen) en bindingen, warme handschoenen. Als je zelf behoefte hebt aan bescherming zijn idd polsbeschermers, seat protectie en kniebeschermers wat? Ikzelf board zonder...
Rest is minder belangrijk voor een eerste keer in de sneeuw, tenzij je eenseizoen gaat, dan moet je GOEDE shit kopen!!!
groeten uit Oostenrijk ;)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 27 September 2004
Hoi Allemaal,
Tis misschien niet helemaal op zijn plaats hier, maar vandaar ook offtopic.
En ach it is winter en velen van jullie snowboarden volgens mij ook.
Ik ga namelijk 10 maart voor het eerst op wintersport, yeahhh snowboarden in de franse Alpen!
En aangezien het de eerste keer is ben ik zo veel mogelijk tips aan het verzamelen die handig zijn om te weten, want tja er zijn vast veel dingen waar je geen rekening en geen weet van hebt de eerste keer, dus kom maar op met de tips.
De tips die ik tot nu toe heb:
1: Altijd vallen met je armen gebogen voor je hoofd/borst, zo breek je je polsen en/of sleutelbeen niet.
2. Een waterdichte broek (of oop zijn minst kontvlak) en kniebeschermers ook handig tegen de kou/smeltwater. omdat als je beginnende bent je nog veel tijd zal doormaken op je kont en knieen. (Hooop niet te veel ha ha ha)