lol, wat is kiten toch een leuke sport,...
Als het niet door flapdrollen beoefend word welliswaar, moest ik dit zien overweeg ik om eens te passeren en die flapdrol een draai rond zijn oren geven...
Want to kite, keep the safety in mind,.... FLAPDROLLEN
Gozert had beter ff terug kunnen karren naar Scheveningen.....was hele dag SUPER vett! Mooiste tussen 11.00 en 13.00 uur......dikke rollers met daartussen spiegelglad water! Echt een mega dag!
Ennnnnnuh...... vrijwel geen (flap)drollen meer
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Ja sorry , ik zeg het nog maar een keer, SLUITEN die zooi daaro!....
heel, heeel erg voor degene die hun best doen het open te krijgen en te houden.
Maar het is gewoon ERG gevaarlijk, niet alleen door obstakels of vlagenwind.. maar voornamelijk doordat er de vele "marktplaats.nl-kiters" altijd een wedstrijdje grootse flapdrol spelen daar.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
@DAVE Lijkt me handig sluiten, dan kan de marktplaats.nl flapdrollenwedstrijd gewoon doorgaan in Ijmuiden Met noord of noordwest is het prima daar. Gewoon een kwestie van 3 slagen opkruisen en je bent van alle flapdrollen af...
Hoe het er met west aan toe gaat zou ik niet weten. (Dan kom ik er nooit.) Kan me zo voorstellen het flapdrollengehalte nogal toeneemt met westenwind omdat dan bijna iedereen die weet wat hij doet ergens anders heen gaat...
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Jullie moeten niet lullen met gevaarlijk, alleen die randebielen die er geen reet van kunnen moeten gewoon lekker opdonderen daaro.
Muiderberg is prima spot maar als knuppels zaoals jullie van zee eens in de honderd jaar keer langskomen en de hele zooi afkraken gevaarlijk hier en daar gewoon niet komen.
Mensen die er altijd varen weten echt wel wat wel en niet kan daaro.
Spot sluiten omdat er anders flapdrollen komen???
Dat is hetzelfde als het wegennet sluiten omdat er anders asociale weggebruikers op rijden... Dat lost dus echt niks op. Gewoon aanspreken!
En als iemand zijn kite wil landen, geef dan even een gil, of tik met je hand op je hoofd, echt wel dat dan iemand je kite neerlaat hoor, er zijn namelijk naast de mongolen (die zijn er inderdaad steeds meer!!!) ook nog normale kiters te vinden op Muiderberg!
absoluut met je eens rimmert maar 1 ding mag wel duidelijk zijn west is geen richting voor muiderberg. muideberg is enkel bij richting noord west t-m oost anders moet je daar ver vandaan blijven
Zeker, dat is absoluut waar. Zelfs voor gevorderden is het niet prettig dan...
Als het west is kijk ik hoe de wind in heel nederland eruit ziet. Mocht het ook maar ergens WZW zijn, dan is Muiderberg geen optie, want dan is het pal west of toch net ietsje zuid erin. WNW is wel weer aardig te doen.
Ik was er zaterdag niet, en kan daar verder ook niks over zeggen.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
Aanpakken dan die Marktplaats.nl Kitersflapdrol-oenen! Want dat gebeurd maar niet daaro...
wordt al maar erger en dommer..
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
ik ben ut volledig een met mallepietje. Der is helemaal niks mis met muiderberg als spot met wind uit noord en de marktplaats-kiters aanspreken heeft soms ook geen nut omdat het er met de dag meer worden en de gozers met hun 16 met windkracht 6 zijn meestal de ergste randdebielen. omdat zij al helemaal niet uit kijken en de beginners nog wel iets.
@ dave als deze spot gesloten word kan ik wel bijna stoppen met kiten omdat dit de enigste spot is binnen 30 minuten rijden.(de rest is te ver weg). en anders gaan die marktplaats kiters toch verder op zee of op horst of zo.
"rktplaats-kiters aanspreken heeft soms ook geen nut omdat het er met de dag meer worden en de gozers met hun 16 met windkracht 6 zijn meestal de ergste randdebielen. omdat zij al helemaal niet uit kijken en de beginners nog wel iets."
Goeie INstelling ja jongons, omdat het toch niet helpt of meer worden , doen we maar niks
IK ZOU ZEGGEN ALS DIE SPOT jullie zo BELANGRIJK is , en zo erg aan het hart gaat..
SPREEK DAN DIE DOMBO"S AAN ! ook al moet dat keer op keer... op keer....
zolang niemadn dat doet op Muiderberg , dan wordt het alleen maar erger, en daarvoor wordt Muiderberg niet opengehouden lijkt me
Zeggen van , "ja het worden er maar meer, dus het helpt niet om wat te zeggen"
is een instelling van likmekutje. dan houd je ook niet van je sport en de kitesport.. dat is gewoon onverschilligheid. en desintresse. krtom het kan je dan niet schelen wat er gebeurd of wie er doodvallen of wanneer Muiderberg sluit vanwege gevaarlijk idioten.
Doe eens wat KiteAware dingen daar dan!
je bent zelf een flapdrol, kiten met westen wind op muiderbergen het was die dag ook een tijdje zuid-west.
tip: google earth pakken en is goed kijken bij muiderberg.
Ten Eerste, Dave, begrijp ik niet wat je bedoelt met marktplaat-kiters want de kites die daar staan, worden ook op speurders/hanglos/kitehigh enz. geplaatst, dus licht toe AUB. Bedoel je misschien dat mensen kites kopen en dan zonder les gaan lopen klooien???
Ten Tweede, ik heb op Muiderberg leren kiten en het was daar dat ik ontdekte hoe vet de sport is. Niet alleen het kiten, maar de hele community er om heen. Wat ik daar heb gezien is dat de mensen vriendelijk, hulpvaardig en oplettend zijn. Als je daar dus nooit komt, kan je het niet weten, kan je beter je mond houden. Als de mensen zo met elkaar om zouden gaan als op Muiderberg, zou het een stuk beter zijn met de wereld. Echt waar, alle locals zullen dat beamen.
Wat is er nou eigenlijk gebeurd. Geen moer als ik lees wat er allemaal op wijk gebeurd, om maar een straat te noemen.
Registreerde: 29 September 2004
bignelis van kitehigh scheef het volgende:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=19818
Het was een mooie zaterdag in begin oktober.....
Normaliter kite ik altijd op Scheveningen, maar vanwege de harde westelijke wind en het feit dat ik toch in A'dam moest overnachten had ik het idee om Muiderberg eens aan te doen. Toen ik eraan kwam was ik meteen onder de indruk van de spot, met het heerlijk vlakke water en lekker overal gelegenheid om je voetjes op de bodem te zetten.
Echter, nu blijkt westenwind erg vlagerig te zijn op Muiderberg. Dit was ook duidelijk te zien vanaf de kant aan de moeite die sommigen moesten doen om dan weer snelheid te houden en daarna weer niet de lucht in getrokken te worden. Naast de vlagen was er nog een extra moeilijkheid, namelijk dat iedereen zijn kite moest waterstarten na ermee het water in te zijn gelopen, omdat de wind licht aflandig was en zodoende op het strand onvoldoende (achter de bomen) en op het water erg hard was.
Ik was met 2 vrienden waar van er 1 als eerste ging en ik mooi in kon schatten hoe ik mijn kite moest tomen. Doordat ik zo wat langer op de kant was kon ik mooi zien dat er behoorlijk wat minder ervaren kiters waren, moeilijk starten, verkeerde kant op lopen als je kite uit de lucht valt, de helper verkeerde instructies geven etc....maar goed, dit mag want het is een beginnersspot en we moeten leren.
Na dik een half uur met de wind geworsteld te hebben op het water kwam ik terugvaren, waarbij ik af en toe moeite had om mijn 13 Fuel te houden (95kg). Toen zag ik dat mijn andere maatje terug aan het lopn was met een kite achter zich aan sleurend (aan safety getrokken), hij had zijn schouder uit te kom. Dit was gebeurd ter hoogte van de gele boei, dus ik gok dat hij ongeveer 150 meter gelopen heeft. Tot mijn grote verbazing zie je dus mensen op de kant staan (in wetsuit) die geen poot uitsteken om hem te helpen zijn kite binnen te halen!! dat waren de eerste flapdrollen.
Goed, ik was de vlagen beu, dus ga terug, kom met moeite bij de kant vanwege de weinige wind, is er ook niemand die mij even helpt, maar goed, ik had tenslotte allebij mijn schouders nog
Zie ik dus vrolijk op de kant iemand een kite optuigen, die ik maar even flapdrol blauwe boxer 16 noem. Deze kerel "ging altijd het water op met zijn 16 als anderen met hun 12 bezig waren", volgens zijn maat. Ik vroeg hem of hij het verstand vond te gaan en of hij niets kleiners had. Nee....gewoon gaan.
Dat ging dus even prima, want de zon scheen, dus even geen vlagen. Maar na 15 minuten toch zijn kite in het water, middenop het meer....zo lekker om gelijk te krijgen...ik rustig mijn gear inplakken. 45 minuten later lag hij al voor de haven van Almere, geniaal. Ik maakte me maar niet druk, want met die maat kite zou hij binnen afzienbare tijd wel snel op het even verder liggende strand aanspoelen.
En of dat nog niet genoeg was, er waren nog meer flapdrollen!! Deze noem ik maar even flapdrol Vegas 12. Deze vond het nodig om zelf in het water te gaan staan en zijn maatje de kite op te laten houden op het dijkje voor de caravans. Ik moet hem nageven, zo weet je zeker dat je tot stilstand komt als er iets mis gaat. Nog mooier was het dat hij de wandelaars die struikelden over zijn lijnen (die over het wandelpad llagen) waarschuwde dat ze uit moesten kijken......flapdrol, als je dat tegen mensen moet zeggen ben je als kiter natuurlijk dom bezig!!!
Goed, dat was mijn eerste Muiderberg impressie.....ik denk niet snel weer....
-even gecopy pased van kitehigh
gezien ik dit soort berichten erg op prijs stel!
slis