flapdrollen op Muiderberg

Door: Slis Reacties: 79 Hits: 8508
johndoe 10 October / 2006 / 21:31
piraat doe es ff normaal of breng iets zinnig in. en dat van die ongelukken dat maakt otch dan ook niet uit of ze goed konden kiten. als ik dave's lijn ff door te trek is klooien met een kite (lees: ongelukken of lees: beginners die niet goed bezig zijn) is spot sluiten. daarmee wou ik alleen laten zien hoe loos dat argument is niet dat ijmuiden dicht moet of ze. ik kan zelf nauwelijks mee praten over ijmuiden, ben er nog maar 1 of 2x geweest of zo.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

litewave 10 October / 2006 / 21:45
Man man man, strax hebben we het te druk met elkaar afzeiken, verdedigen, be-argumenteren, uitwerken zodat er geen tijd overblijft om lekker chill te kiten.
me, myself and i

micros 10 October / 2006 / 22:24
Wat zijn de goede windrichtingen precies bij IJmuiden Muiderberg? Aan de kaart te zien zou ik denken alle noordelijke, maar dat klopt blijkbaar ook niet helemaal. Ik was ooit op een site met satellietfoto's van een aantal spots, maar dat zegt ook niet alles. Weet iemand nog een ander overzichtje?
Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

litewave 10 October / 2006 / 22:30

Google-earth

zo te zien van Noord over West naar Zuid/zuidwest

me, myself and i

-DAVE- 11 October / 2006 / 09:04

Micros  ,  met noordelijke richtingen en westelijke richtingen kan je bij IJmuiden...

Soms doen we ook met zuidzuidoost,  (maar dat is eigenlijk af te raden) zuidwest kan ook, maar dan heb je een klotsbak in de kom,  dus moet je lager naar IJmuiderslag   of meteen over het kanaal lekker op Wijk gaan.

echt Noord - of noordnoord-oost is ook naatje op Ijmuiden evengoed , omdat dan de wind erg onvoorsplebaar vlagerig is door de pier, ( de pier die het water meestal strak houd en zorgt voor cleane rollers  is dan helaas de windspelbreker..

zelfde geld voor Zuidzuidwest op Wijk...

meest ideale  NW  op ijmuiden   en Zw en West en op wijk   en noordwest op wijk maar dan verder omhoog dus gewoon bij dorpingang betekend monstergolven als de noordwesten wind hard is.

bij ijmuiden komen de monstergolven pas om het einde van de pier heen. (en dat is onfverstandig, want ikzelf ga liever niet meer dan 200 meter het water in...  Ik had laatst ook al iemand naar de kant gesleept van ver, omdat die pannen had.)

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

micros 11 October / 2006 / 12:15

Dank voor de uitvoerige antwoorden, maar shit, ik bedoelde Muiderberg :)

IJmuiden is mijn regular spot, vandaar de freudiaanse verspreking, sorry! 

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

rimmert 11 October / 2006 / 12:22

W, kan net, maar eigenlijk waardeloos. Lastig oplaten. Als er ook maar ietsjhe Z in zit, wegwezen!

WNW-NW, prima

N, pal aanlandig, dus voor beginners niet echt makkelijk, wel de meest stabiele wind!

NNO, perfect

NO, prima, beetje vlagerig ter hoogte van de appartementengebouwen aan de overkant

ONO, kan, vlageriger

O, kan ook nog, duidelijke vlagen als gevolg van de hoogspanningsmasten verderop.

De rest: niet!

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Jazzy 11 October / 2006 / 12:45

Wat een discussies, tsjonge tsjonge. Realiseer je nu gewoon dat er een hoop mensen met deze sport beginnen en of bezig zijn die de gevaren ervan totaal niet onderkennen.

Het enige wat je kan doen is aanspreken en thats it!!

We maken zelf ook nog regelmatig inschattingsfouten. De kiter die zegt dat dat niet zo is, die kan beter ophouden want die is naast dat hij voor mij een gevaar is, een gevaar voor zichzelf.

Ongelukken gebeuren met deze sport en zijn niet te vermijden. Sterker nog, is dat niet het element wat het ook zo leuk en radicaal maakt.

Help elkaar, leer van elkaar, verzorg elkaar,

Eikels zijn een gegeven, en die zullen af en toe de kop opsteken. Ik gedraag me in me radicale, adrenaline gepropte lichaampje ook wel eens fout. En dat hoort er ook bij, leer ervan en doe het de volgende keer net even iets anders.

Elkaar afzeiken heeft totaal geen zin en resulteerd net in datgeen wat je niet wilt, namelijk; dat die ander waar jij je boodschap zo graag aan over wilt brengen niet een meer naar je luisterd.

Jeff

Als het klopt, begrijp je het niet.

micros 11 October / 2006 / 14:12
Thanks Rimmert (en thnx Litewave en Dave, gedetailleerde info is altijd goed om te hebben op zo'n forum, voor iedereen)

dom 11 October / 2006 / 15:05
Lars, taktisch is anders, meer meld ik er even niet over...
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

johndoe 11 October / 2006 / 16:46

taktisch hoeft ook niet als mensen maar niet beginnen te zeiken over een spot waar ze (bijna) nooit eerder zijn geweest en er nog met verkeerde wind komen ook.

dus kan alleen nog met W tot O over de kant naar muiderberg en kijk dan nog een paar keer over het zo goed of verschrikkelijk is. en begin dan pas commentaar te leveren.

en zullen we nu weer gaan hopen op goede wind.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dom 11 October / 2006 / 17:01

Hmm, en intelligent ook al niet. Komop kerel denk na voordat je wat zegt, dit gaat dus NIET over je mening maar wel over beredenatie die mensen kan raken inclusief mij.

Ik weet precies hoe muiderberg in elkaar zit en van mij hoeft het per definitie niet dicht.

Daarentegen is muiderberg naar mijn mening een meer gevorderdenspot dan beginnersspot. Men kan zeggen wat ze willen over ondiep water etc, maar je hebt een klein strand, enorm veel kiters, veel obstakels in de zin van ballenlijnen, paaltjes een betonnen rand, bomen huizen, haven en noem zo maar op, en de wind is over het algemeen niet erg constant zoals je wel treft bij zee. Hiermee lijkt me duidelijk dat er enorm snel ongelukken kunnen gebeuren. Knuppels moet je absoluut niet hebben op muiderberg en zal ik persoonlijk ook zonder problemen van t water af kiten. Even persoonlijk voor lars, als jij zoveel affiniteit hebt met muiderberg en je zo van je spot houd, zorg er dan zelf ook voor dat het geklooi ophoud. Het kan best dat je daar al fanatiek mee bezig bent maar het gebeurd gewoon meer op muiderberg dan op andere plekken terwijl ik muiderberg juist de plek vind waar het NIET mag gebeuren vanwege obstakels.

my 2 cents.

Sebby 11 October / 2006 / 17:45

Ja lars zorg er even voor dat het geklooi ophoud ander komt "dom" de kiters van het water af kiten.

JWT

rimmert 11 October / 2006 / 18:49
Eens met Dom, Muiderberg is minder geschikt als beginnersspot dan vele anderen. En dat geldt zeker bij noordenwind.
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

dom 11 October / 2006 / 19:46

Sebby, chill hem even, als je goed leest heb ik NIETS tegen muiderberg, maar dan ook echt NIETS.

Ik kite voornamelijk op Ijmuiden en op stichtse brug waarbij vooral op ijmuiden soms ook stomme dingen gebeuren maar daar hebben die ongelukken NIETS mee te maken. Ik kan me er goed pissig over maken dat lars deze ongelukken gebruikt als argument, op het moment dat jij de achtergrond en de verhalen achter deze jongens had gekend had hij dit NOOIT gedaan want je praat namelijk bullshit. Die gasten konden perfect kiten.  En sebby je kan wel degelijk iets betekenen, en als je het op een nette manier doet luisteren de meeste mensen naar je, de anderen mogen het van mij leren en dat is minder aangenaam, heb laatst verteld tegen een meneer de politie in te gaan schakelen en toen was hij zo weg.  Doe er wat mee en ga niet je spot heiligschrijven. Het is een vlagerige drukke spot met veel obstakels NIETS MEER NIETS MINDER.

-DAVE- 11 October / 2006 / 19:49

"ga niet je spot heiligschrijven. Het is een vlagerige drukke spot met veel obstakels"

Dat wilde ik nou ook zeggen , maar ik mag dat niet  

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

johndoe 11 October / 2006 / 21:18

dom, tuurlijk muiderberg is een spot met nog aardig wat obstakels en vlagerige wind (en is echt niet de perfecte spot). dat met ijmuiden was alleen ter vergelijking van de argumenten van dave. ik heb ook niks tegen andere spots, maar ik kan er gewoon niet tegen mensen beginnen te zeiken over spots waar nog nauwelijks verstand van hebben. en bovendien was het niet eens druk afgelopen zaterdag.

en nog even over mijn intelligentie, ik zit nu in  6 VWO en doe het nog redelijk goed, dus dat zit wel snor.

Sebby 11 October / 2006 / 21:33

Volgens mij ben je zelf niet bijster intelligent, want Ik herhaal alleen wat je zelf zei, dus chill 'm zelf, dude

JWT

northmania 12 October / 2006 / 08:51
aub sluit dit topic wat een gelul

Slis 12 October / 2006 / 09:09

geheel eens met dom!

en topic is prima zo, inhoudelijk discussie dus niks sluiten :)

maar houd het wel chill ;)

BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

dom 12 October / 2006 / 11:09

@ Larsj, 6vwo is best prima daar ben ik nu ook mee bezig maar het verschil is dat je 2 soorten intelligentie hebt en ik ben bang dat je op sociaal gebied nog wat tekort komt als je doden als voorbeeld gaat gebruiken, zeker als je deze jongens zelf niet gekend hebt en weet wat voor impact dit gehad heeft op sommige mensen op dit forum.

@ sebby, vind het leuk dat je een beetje bijdehant bent en ik heb die woorden inderdaad zelf gezegd maar steken onder de riem en zielige disses waar je niet verder mee komt ben ik niet van gediend. Probeer wat nuttigs toe te voegen aan een discussie en denk anders wat langer na voordat je wat zegt.

Wat ik enorm respecteer aan jullie beide is dat jullie je spot enorm verdedigen, TOP jongens echt TOP.

Maar wat ik niet kan respecteren is het enorme haantjes gedrag als er iemand als dave komt die gewoon zegt waar het op staat namelijk dat muiderberg GEEN beginnersspot is en GEEN veilige spot bij uitstek. Ook als ik vervolgens de opmerking maak dat een veilige spot begint bij jezelf en dat je zelf 100 procent inzet moet gaan tonen en niet alleen op anderen gaan hakken of sarcastische opmerkingen maken naar mij toe dat ik ze van het water af kite, want ik denk dat je dat bij velen na kan vragen dat komt wel goed;)

Ook opvallend is dat ik 3 keer op een pagina lees; eens met dominique, dus denk nog even na WAT je doet, WAT je zegt, en HOE je iets zegt. Hier laat ik het even bij....

johndoe 12 October / 2006 / 15:54

met mijn intelligentie is echt helemaal niks mis mee. In verkeers en vuurwerk (en zo) waarschuwingsreclames worde toch ook voorbeelden van mensen die gewond geraakt zijn of zijn overleden. ik heb daarnog niemand over horen zeiken. dus waarom zou ik het hier niet mogen gebruiken, alleen omdat het een aantal mensen hier raakt. kom op man. voor de rest (ik herhaal het wel ff, misschien lees je het nu wel) muiderberg is inderdaad niet de beste spot nee, maar om nou te zeggen dat de spot gesloten moet worden vanwege een paar beginners die niet handig bezig waren. wat je ook nog een keer gelezen heb en niet gezien heb. vind ik toch wel erg vergaan, vooral als we al met z'n allen proberen zo veel mogelijk spots open te houden. 

ik probeer zelf ook zo veilig mogelijk te doen (niet op of vlakbij de kant springen, kiten niet op het land op en neer laten, mij aan de voorrangsregels houden, wat voor velen niet geld, enz, enz), ik spreek ook genoeg mensen aan die niet goed bezig zijn. en dat "eens met dominique" slaat op dat muiderberg niet een goede beginnersspot is en niet over de rest van je mening. voor de rest moet je ff  naar je zelf kijken, over heo je wat zegt gezien ik dat over mijn intelligentie toch wel erg ver vind gaan gezien je mij niet eens kent laat staan hoe ik er uit zie, wat ik voor de rest doe ,ect,ect.

en nog even tegen dave over een auto zeg je toch ook niet dat ie slecht is als je er benzine in gooit ips diesel en dat ie het dan niet meer doet. zo ook hetzelfde over een spot of over kites, boards, etc.

dominique ik hoop dat je forum-naam niet jou intelligentie aangeeft. (jaaah ik weet het, weer taktloos en zo maar ik kon het nu echt niet laten)

@ dave tuurlijk mag er gezegt worden wat er wordt gevonden (doe ik hier zelf ook) maar zeg niet meteen dat MB dicht moet.  

Sebby 12 October / 2006 / 16:20

Iedereen heeft gewoon z'n eigen mening, lekker uitten dus.

Voor de rest kan ik het allemaal niet zo goed volgen meer, dus ik kap met deze discussie, maar wil nog 1 ding meegeven. Misschien is het handig van de gemeente om de obstakels te verwijderen en een zo veilig mogelijke spot te maken in plaats van te denken over sluiting.

JWT

dom 12 October / 2006 / 16:25

Fijn dat je het met me eens bent over het feit dat muiderberg geen top spot is (zoals bijvoorbeeld ijmuiden wel). Jammer dat je nog steeds niet inziet dat bepaalde dingen wel wat genuanceerder gezegd mogen worden met de sterfdag van jorrit over 3 weken. Ongelukken met vuurwerk die aangehaald worden in spotjes zijn overigens allen door eigen fouten, of heb je ooit enschede zien voorbij komen in zo'n spotje.

Voorbeelden die jij aanhaalt zijn voorvallen van pure pech die jou en mij ook kan overkomen. Ofwel het voorbeeld met je auto spreekt zichzelf tegen, jij zegt dat ijmuiden beter dichtkan omdat daar veel ongelukken gebeurd zijn, en ondertussen zie je niet in dat deze ongelukken niet voorkomen hadden kunnen worden en deze dus geen stommiteiten zijn, zoals deze op muiderberg meer dan eens geschiedden. En tegen mij vertellen dat ik mijn naam eer aan doe mag je best, ieder zijn mening maar spotten met ongelukken die niet voorkomen hadden kunnen worden, gaat mij en vele andere vrienden van jorrit en marcel net even een stukje te ver, zeker aangezien je nog steeds praat over "zeiken" over deze 2 jongens waar ik GEEEEEEN respect voor kan hebben.

johndoe 12 October / 2006 / 16:51

volgens mij ben je nu zelf bezig ijmuiden aan het heilig maken, gezien het daar ook niet echt obstakel vrij is (denk aan pier, palen en prullenbakken op het strand en zo). nog ff over ongelukken in het algemeen, ieder ongeluk had voorkomen worden (ja echt allemaal) en zijn allemaal stommiteiten die ons allemaal kunnen over komen (zo ook helaas jorrit en marcel). ik weet zelf inderdaad niet het fijne van de onglukken van jorrit en marcel. maar ik vind nog steeds dat ik dit als voorbeeld naar voren mag halen. daar vind jij het jouwe van en ik het mijne dus dat kunnen we nu denk ik wel laten zitten.

@ sebby, ben er helemaal mee eens dat ze daar wel wat weg mogen halen, vooral dat gigantische bord wat er nu staat.

en dat gezeur over lastige beginners moet ook es ff afgelopen zijn, we zijn toch allemaal beginners geweest. ik vind juist dat de meer ervaren kiters aangeproken moeten worden voor wangedrag omdat zij toch het goede voorbeeld moeten geven ( zie het als opvoeden, ja), beginners moeten natuurlijk ook aangesproken worden op hun gedrag. ik hoop dat veel het hier mee eens zullen zijn.