Ja is goed, E_surf , heb er nog 1 liggen in Plastic voor je zonder pomp eraan natuurlijk.
Pint-ware
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)
De LE doe ik op gevoel, maar de buitenste struts, krijg ik nooit
goed hard opgepompt, is dat erg of heeft iemand een trucje..?
Rimmert, zo'n drukmeter is genuld op de buitenluchtdruk van 1 bar. De weergeven nul is gelijk aan de buitenluchtdruk. Dus hij geeft de druk aan bovenop de buitenluchtdruk.
Zelfde idee als bij een weegschaal. De plaat op de weegschaal heeft zelf ook gewicht, maar toch begint de weegschaal op nul.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
bedankt,
ik heb je een mail gestuurd
(pintware - tegoedbon voor een sixpack??)
"Ah, duidelijk! Maar als je je kite oppompt tot 8 psi op de meter, zit er dus eigenlijk 8 14,5 (1 bar)= 22,5 psi in!"
Dat klopt inderdaad. Je moet wel bedenken dat de lucht buiten de kite met 1 bar tegen bladders aan drukt, waardoor je al 1 bar nodig hebt om uberhaupt al lucht in je kite te krijgen. De volgende X aantal psi die in je kite pompt die zorgen er pas voor dat er druk opbouwt. Vandaar dat op de meter alleen dit X aantal psi genoemd staat.
Als je je kite bij wijze van spreke mee neemt buiten de dampkring waar er nauwelijks druk is van buiten de kite, dan zal hij waarschijnlijk ontploffen. Dan zit er namelijk nog steeds 22,5 psi in, maar is er nauwelijks tegendruk van de lucht buiten de kite.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
raarrrr komt niet aan .... ?
ik mail ff terug
Registreerde: 16 May 2005