Hoeveel PSI lucht?

Door: PapaRiti1 Reacties: 38 Hits: 6311
Vliegermannetje 11 October / 2006 / 14:50
Nee man metertjes zuigen, wat heb je eraan? Gewoon ff in het boekje lezen van de kite.. en fuel kan makkelijk 10 psi hebben, maar niet op de cariben.. denk dus aan de temperatuur
Shut the fuck up and LOOP that shit!

-DAVE- 11 October / 2006 / 15:10

Ja is goed,  E_surf   ,   heb er nog 1 liggen in Plastic  voor je    zonder pomp eraan natuurlijk.

Pint-ware  

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

ESComputers 11 October / 2006 / 15:55
Ik pomp de struts van mijn Rhino's altijd op 9 en de LE's van mijn Rhino's op 6, ik pomp trouwens met een slingshot pompje met drukmeter welke al aardig aan het roesten is. Echt zuiver is zo'n drukmetertje ook niet, als je met je vinger ertegenaan tikt verspringt de naald/wijzer al. Beter zou je zo'n elektrische pomp aan kunnen schaffen, die stoppen automatisch op de juiste druk. Druk is dan van tevoren instelbaar op 9 of 6 ofzo.

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

kiter_erik 11 October / 2006 / 16:20

De LE doe ik op gevoel, maar de buitenste struts, krijg ik nooit

goed hard opgepompt, is dat erg of heeft iemand een trucje..? 

johndoe 11 October / 2006 / 16:26

Rimmert, zo'n drukmeter is genuld op de buitenluchtdruk van 1 bar. De weergeven nul is gelijk aan de buitenluchtdruk. Dus hij geeft de druk aan bovenop de buitenluchtdruk.

Zelfde idee als bij een weegschaal. De plaat op de weegschaal heeft zelf ook gewicht, maar toch begint de weegschaal op nul.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

rimmert 11 October / 2006 / 16:37
Ah, duidelijk! Maar als je je kite oppompt tot 8 psi op de meter, zit er dus eigenlijk 8 14,5 (1 bar)= 22,5 psi in!
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

e_surf 11 October / 2006 / 21:25
quote: -DAVE- - Woensdag 11 Oktober, 2006(15:10)
Ja is goed,  E_surf   ,   heb er nog 1 liggen in Plastic  voor je    zonder pomp eraan natuurlijk.  Pint-ware     

bedankt,

ik heb je een mail gestuurd

(pintware - tegoedbon voor een sixpack??)

www.kleinezonnepanelen.nl

Tukker 12 October / 2006 / 07:49
Metertjes-> onzin....'t is net als in de liefde...pompen op gevoel!
Tukker(ik)

johndoe 12 October / 2006 / 08:34

"Ah, duidelijk! Maar als je je kite oppompt tot 8 psi op de meter, zit er dus eigenlijk 8 14,5 (1 bar)= 22,5 psi in!"

Dat klopt inderdaad. Je moet wel bedenken dat de lucht buiten de kite met 1 bar tegen bladders aan drukt, waardoor je al 1 bar nodig hebt om uberhaupt al lucht in je kite te krijgen. De volgende X aantal psi die in je kite pompt die zorgen er pas voor dat er druk opbouwt. Vandaar dat op de meter alleen dit X aantal psi genoemd staat.

Als je je kite bij wijze van spreke mee neemt  buiten de dampkring waar er nauwelijks druk is van buiten de kite, dan zal hij waarschijnlijk ontploffen. Dan zit er namelijk nog steeds 22,5 psi in, maar is er nauwelijks tegendruk van de lucht buiten de kite.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

-DAVE- 12 October / 2006 / 09:13
E_surf ,  ik geen mail hebben nog......
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

e_surf 12 October / 2006 / 12:30

Hallo Dave,

dave@hanglos.nl dit komt te voorschijn bij het envelopje, achter je naam DAVE ****
klopt dit adres dan wel.

Mijn email:
klik op mijn envelopje en stuur mij anders een mailtje.

Groet
www.kleinezonnepanelen.nl

-DAVE- 12 October / 2006 / 12:58

raarrrr komt niet aan  .... ?

ik mail ff terug 

Buster 13 October / 2006 / 19:54
Hehehe... tukker
-FLY OR DIE-

Vliegermannetje 13 October / 2006 / 20:22
Volgens mij wat je zegt klopt niet rimmert.. Die metertjes zijn speciaal voor kites gemaakt, die 14,5 psi zit er dus neem ik aan wel bij inbegrepen
Shut the fuck up and LOOP that shit!