ben er gelukkig net vanaf,had een gebroken bovenste rib. heb er minimaal 6 weken mee gelopen. na 4 weken kan je wel weer een beetje kiten, maar je kan eigenlijk niks doen. succes ermee
@Ralph, bedoel je dat je na 4 weken net een beetje rustig kan cruisen maar dat een fatsoenlijke sprong nog pijn doet? Of erger nog, ervoor zorgt dat de dag erna de plek weer erger wordt en de dag daarna ktien dus eigenlijk al niet meer kan?
Ik wil namelijk over 4 weken in Vietnam 3 weken kiten, zo'n beetje elke dag dus...
christian had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 22 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2012)
christian had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 22 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2012)
Ik heb afgelopen voorjaar mijn rib gebroken nadat ik in een golf was gecrashed.
Ongeveer een week of 4/5 of de kant gezeten en daarna weer voorzichtig een beetje wezen golfrijden, en voorkomen dat er teveel druk op kwam te staan. Het duurd wel even voor je er helemaal vanaf bent maar Vietnam moet je toch wel kunnen halen. Niet al te gek doen dus tot die tijd.
Oja, ik had een soort van rekverband om mijn ribbenkast om een beetje steun te geven, maar dat is meer als die gebroken is denk ik.
Kneuzing is altijd lastig !! 2 maanden terug brak in een rib, en kon na 2 weken alweer cruisen en na 3 weken ook al weer springen. Ik vaar ook met waist en zorgde er wel voor tijdens het varen dat ie niet te ver omhoog kwam, dan ging het okĆĀ©. Ik merkte wel dat het pak toch ook wat stevigheid op je ribben zorgde, misschien dat je in Nam wel het beste met een lycra kan kiten zodat je ribben toch goed verpakt zijn. Ik zit trouwens over een week of 3 ĆĀ 4 in Mui NĆĀ© !!
vorig jaar mijn onderste ribje geknakt, 7 weken niet varen...er zit nog steeds een flinke bobbel, en vaar nog steeds met een zittrapeze. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven, ze waren bang dat ie in mijn milt ging prikken...kreeg net de rekening van het geintje..2200,-...
Sterkte!
Over 4 weken al creem!! Klap je wel fff wat foto`s hanglos op!!
Suc6 dan maar met je ribben!! ik moet ook nog een operatie ondergaan voordat ik naar vietnam ga !!
in het begin van het jaar alle organen gekneust en ribben ook iets mee maar 3 dagen later nieuwe kite gehaald
3 pijnstillers genomen en loopen maar het is best te doen met waist maar niet te lang
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)
Ik moest 400 Peso voor de foto betalen wat omgerekend 10Euro is
Je wilt natuurlijk niet weten waar je terecht komt als er echt iets gebeurd....
Ik heb al meerdere keren een ribbetje gekneusd dankzij een andere hobby. Je bent daar zeker 3 weken zoet mee en dan is het nog niet helemaal weg. Abrubte bewegingen, harnas, crashen ..... kitesurfen is niet ideaal de eerste 3 weken. Na die periode kon ik meestal goed varen met nog wat zeurende pijn. Je mag overigens gewoon sporten; tenslotte is er niet echt schade .... de pijn is echter de spelbreker.
Beterschap !!
Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)
als je na 4 weken weer gaat kiten duurt het 8 weken voor ie hersteld is.
rek of steunverbanden zijn absoluut verboden!!!!! zorgt ervoor dat je oppervlakkiger gaat ademen wat een longontsteking in de hand werkt.
goede pijnstilling nemen is het devies
beterschap
@Manuel je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat Creem zich voor 3 weken moet volgooien met Ibu's om al beulend over het water te gaan...
Lekker advies is dat.....
Ben ook net van een gebroken rib af. Heb met een zittrapeze gewoon kunnen varen.
Dus... leen een zitrapeze.
Registreerde: 29 July 2004
Dusss m'n onderste rib gekeusd (niet gebroken) een week geleden. Nu, na een week kan ik de normale dingen als fietsen met alleen af en toe een pijnscheut.
Met kiten komt echter veel kracht op m'n ribben door gebruik van een waistharnas. Duurt het zo'n 4 weken voordat ik weer kan kiten of eerder 8 weken??? Iemand ervaring?