Rib kneuzing en kiten

Door: Creem Reacties: 25 Hits: 5916
Creem 05 November / 2006 / 11:55

Dusss m'n onderste rib gekeusd (niet gebroken) een week geleden. Nu, na een week kan ik de normale dingen als fietsen met alleen af en toe een pijnscheut.

Met kiten komt echter veel kracht op m'n ribben door gebruik van een waistharnas. Duurt het zo'n 4 weken voordat ik weer kan kiten of eerder 8 weken??? Iemand ervaring?

Stijl als mokersteen

Zzz 05 November / 2006 / 11:58
Hangt ook af van je harnas. Ik had eerst een Naish en nu de Mytic en die geeft veel minder druk op je ribben.

ralph 05 November / 2006 / 11:59

ben er gelukkig net vanaf,had een gebroken bovenste rib. heb er minimaal 6 weken mee gelopen. na 4 weken kan je wel weer een beetje kiten, maar je kan eigenlijk niks doen. succes ermee 

NORTH

Creem 05 November / 2006 / 12:09

@Ralph, bedoel je dat je na 4 weken net een beetje rustig kan cruisen maar dat een fatsoenlijke sprong nog pijn doet? Of erger nog, ervoor zorgt dat de dag erna de plek weer erger wordt en de dag daarna ktien dus eigenlijk al niet meer kan?

Ik wil namelijk over 4 weken in Vietnam 3 weken kiten, zo'n beetje elke dag dus... 

Stijl als mokersteen

christian 05 November / 2006 / 12:38
ik 3 jaar geleden ook ribben gekneus, nu nog steeds lst van als ik een tijd niet gekite hebt. duurde wel 3 maanden voordat ik weer kon kiten. veel rekoefeningen doen en mobiel houden is de tip!!
wanna play with me...

christian had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 22 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2012)

christian 05 November / 2006 / 12:38
en een trapeze met een plaat ervoor zeg maar, ik heb nu een Patlove, top ding!
wanna play with me...

christian had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 22 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2012)

HookedCabarete 05 November / 2006 / 14:34

Ik heb afgelopen voorjaar mijn rib gebroken nadat ik in een golf was gecrashed.

Ongeveer een week of 4/5 of de kant gezeten en daarna weer voorzichtig een beetje wezen golfrijden, en voorkomen dat er teveel druk op kwam te staan. Het duurd wel even voor je er helemaal vanaf bent maar Vietnam moet je toch wel kunnen halen. Niet al te gek doen dus tot die tijd. 

WWW.HOOKEDCABARETE.COM

HookedCabarete 05 November / 2006 / 14:35

Oja, ik had een soort van rekverband om mijn ribbenkast om een beetje steun te geven, maar dat is meer als die gebroken is denk ik. 

WWW.HOOKEDCABARETE.COM

kitingkleis 05 November / 2006 / 15:28

Kneuzing is altijd lastig !! 2 maanden terug brak in een rib, en kon na 2 weken alweer cruisen en na 3 weken ook al weer springen. Ik vaar ook met waist en zorgde er wel voor tijdens het varen dat ie niet te ver omhoog kwam, dan ging het oké. Ik merkte wel dat het pak toch ook wat stevigheid op je ribben zorgde, misschien dat je in Nam wel het beste met een lycra kan kiten zodat je ribben toch goed verpakt zijn. Ik zit trouwens over een week of 3 à 4 in Mui Né !!

Kitingkleis

Reinoud 05 November / 2006 / 17:09

vorig jaar mijn onderste ribje geknakt, 7 weken niet varen...er zit nog steeds een flinke bobbel, en vaar nog steeds met een zittrapeze. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven, ze waren bang dat ie in mijn milt ging prikken...kreeg net de rekening van het geintje..2200,-...

Sterkte!

jordy_hero 05 November / 2006 / 19:05
quote: Reinoud - Zondag 05 November, 2006(17:09)
vorig jaar mijn onderste ribje geknakt, 7 weken niet varen...er zit nog steeds een flinke bobbel, en vaar nog steeds met een zittrapeze. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven, ze waren bang dat ie in mijn milt ging prikken...kreeg net de rekening van het geintje..2200,-... Sterkte! 

maar ben je toch voor verzekerd ?
Bruut kite :)

Toeside_Toon 05 November / 2006 / 19:40

Over 4 weken al creem!!    Klap je wel fff wat foto`s hanglos op!! 

Suc6 dan maar met je ribben!! ik moet ook nog een operatie ondergaan voordat ik naar vietnam ga !!

Ik eet fruitella voor me dagelijkse portie fruit!!

kor 05 November / 2006 / 19:40

in het begin van het jaar alle organen gekneust en ribben ook iets mee maar 3 dagen later nieuwe kite gehaald

3 pijnstillers genomen en loopen maar het is best te doen met waist maar niet te lang

HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

Reinoud 05 November / 2006 / 20:51
@jordy_hero: zeker verzekerd, maar ik kreeg toch de rekening....die natuurlijk wordt doorgestuurd ;)

Sebastiaan 05 November / 2006 / 21:09
zelfde als reinoud, alleen geen nacht in het ziekenhuis gebleven..
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

HookedCabarete 06 November / 2006 / 00:30

Ik moest 400 Peso voor de foto betalen wat omgerekend 10Euro is 

Je wilt natuurlijk niet weten waar je terecht komt als er echt iets gebeurd.... 

WWW.HOOKEDCABARETE.COM

kiteboardertje 06 November / 2006 / 06:53
vandaar dat je vorige week zo snel afdroop nu snap ik het...
http://www.KbWorks.nl

Splash 06 November / 2006 / 08:55

Ik heb al meerdere keren een ribbetje gekneusd dankzij een andere hobby.     Je bent daar zeker 3 weken zoet mee en dan is het nog niet helemaal weg.    Abrubte bewegingen,  harnas,  crashen  .....  kitesurfen is niet ideaal de eerste 3 weken.  Na die periode kon  ik  meestal  goed varen met nog wat zeurende pijn.    Je mag overigens gewoon sporten;  tenslotte is er niet echt schade .... de pijn is echter de spelbreker.

Beterschap !!

Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)

jorrit 06 November / 2006 / 09:12
Je kan wel weer snel beginnen, maar dan blijf je er wel erg lang last van houden. Hoe langer je rust neemt hoe minder pijn later...lekker lastige keus dus :)
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.

dedokter 06 November / 2006 / 13:13

als je na 4 weken weer gaat kiten duurt het 8 weken voor ie hersteld is.

rek of steunverbanden zijn absoluut verboden!!!!! zorgt ervoor dat je oppervlakkiger gaat ademen wat een longontsteking in de hand werkt.

goede pijnstilling nemen is het devies

beterschap

bass

sanneh 06 November / 2006 / 13:20
zal idd oppassen met te vroeg gaan kiten. maatje van me ging ook na een kneuzing na een maandje weer het water op. veel pijn maar gewoon doorgaan. na een paar dagen lag ie weer in het ziekenhuis met botvlies ontsteking ofzo, koste hem toen uiteindelijk wel 10 weken en hij heeft er nu een jaar later nog steeds regelmatig pijn aan...

_manuel_ 06 November / 2006 / 23:55
600mg ibuprofen en je kan er weer helemaal tegen voor een sessie. werkt ook ontstekingsremmend

Kikine 07 November / 2006 / 00:11

@Manuel je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat Creem zich voor 3 weken moet volgooien met Ibu's om al beulend over het water te gaan...

Lekker advies is dat.....

My passion is in the air...

Sebby 07 November / 2006 / 08:16
top advies
JWT

marco5000 07 November / 2006 / 08:59

Ben ook net van een gebroken rib af. Heb met een zittrapeze gewoon kunnen varen.

Dus... leen een zitrapeze.

http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/