Komt het niet gewoon door de Kou
Denk dat wat vaker pauzeren sowieso geen kwaad kan
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Dit is mijn 1e post, dus ben blij te zien dat er zo snel gereageerd wordt ... THANKS!!!
Ik ga in januari 3 weken naar de NL Antillen, dus heb daar tijd om e.e.a. uit te proberen.
- zittrapeze: ga ik proberen, is wel minder 'geil', maar ja...
- pauzeren: ga ik proberen, vergt wel dicipline ...
Mochten er nog meer suggesties zijn, dan hoor ik het graag!!!
van jeuk heb ik geen probleem, maar wel van schuren als ik enkel met lycra vaar ....
om dit te verhelpen kleef ik stukje watervast doorzichtig verband op elke zij waar het schuurt en dat help perfect !!!
smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)
ik heb het vooral in mn, ellebogen en knieholtes en een plek in mn nek waar ik 's avonds jeuk krijg en uitslag, denk dat ik allergisch ben ofzo voor me pak, is klote mja, dat stopt me niet!
Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Idd mensen! Niet zoveel pakpiesen
Ik heb dat ook weleens. mega jeuk in je zij. Geen idee waardoor het komt waarschijnlijk door de heuptrapeze (strak o.i.d) maar ik heb het niet elke keer als ik kite.
Maar ik ga zeker niet meer naar een zit trapeze.
suc6
ik heb wel af en toe schuurplekken omdat ik altijd met een lkkre strake heuptrapeze vaar maar hier kom ik pas achter als ik weer lkkr warmpies onder de douche sta
misschien ff langs de dokter gaan ofzo? i dont know....
Kiten is geil ik weet het maar ik hou me in :-D
Je voelt gewoon kleine dingetjes langs je lopen:P
vind je lekker he strak....
Handig dat meteen deze advertentie onderaan de pagina staat dan:
Ik heb het ook wel eens. Vooral als ik voor de tweede keer het water op ga. Op de kant doe ik mijn trapeze af (Mystic Warrior). Als ik daarna 5 minuten op het water sta dan begint het. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik ben dus niet de enige. Ik heb nog niks uitgevonden dat hier tegen werkt. Het is gelukkig ook nog nooit zo erg geweest dat ik moest stoppen.
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Ik had een tijd geleden een Titanium ondershirtje voor extra warmte.. Toen ik die aan deed en even met mijn rus in de zon ging staan werd ik heeeeelemaal crazy van jeuk. Ik ben nergens allegisch voor dacht ik, maar dit ging er toc wel op lijken..
Is het pak een soort van...zilver/metalkleurig(Titanium) van binnen?
Grt,
George
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Thanks voor alle berichten. Doet met goed te lezen dat ik niet de enige met jeuk ben, alhoewel je het natuurlijk niemand gunt.
Ik denk dat >2 uur kiten ook een flinke belasting is (vooral als beginner, waardoor je nog al eens veel opwaartse druk ervaart).
Zal es beginnen met wat pauzes in te lassen en trapeze af te doen.
Verder ga ik vandaag nog mijn reis naar Bonaire annuleren (... wegens omstandigheden). Ik twijfel nu tussen El Yaque (Venezuela) en Sal (Kaapverdische Eilanden). Wanneer: hele maand januari. Tsja .....?!?!
Ik zal je vertellen hoe het volgens mij komt. Ik heb het ook gehad en het heeft niks met de binnenkant van je pak te maken.
Je doet je trareze te strak.
Je trapeze gaat dan je huid heel extreem masseren waardoor je een overdreven doorbloeding krijgt. dat geeft de jeuk. Zet je trapeze een stuk minder strak. Dat vinden beginners vaak niet leuk want dan die moeten veel lopen en dan kruipt de trapeze omhoog.
Een zittrapeze kan dus ook helpen, die kan makkelijk losser zonder dat hij omhoog kruipt.
Registreerde: 12 December 2007
Hallo, ik ben dit jaar begonnen met kiten en kreeg vrij snel het probleem van jeuk op mijn zij (links en rechts), ter hoogte van de heuptrapeze (Mystic Firestarter). Zowel in zoet- als zoutwater, met en zonder neopreen en/of lycra. HELP!!!
Die jeuk komt opzetten na 2-3 uur kiten en wordt vervolgens zooo erg, dat ik na 4 uur MOET stoppen. En dat is klote natuurlijk... (understatement). Eerst dacht ik dat dat door het neopreen kwam (Ripcurl 5/3 wetsuit), maar neopreen-allergie lijkt mij nu niet het probleem, omdat het zo plaatselijk is. EN heb ook al lycra-shirt eronder aangehad en dan nog krijg ik jeuk. EN ik heb ook alleen met Lycra gevaren en ook dan krijg ik het gevoel dat het schuurt (zand/zout). Terwijl iedereen er op foto's altijd zo comfortabel uitziet. Heeft niemand hier dan last van???
Zou het komen door het te strak aantrekken van de heuptrapeze? Is te vast zetten een veelvoorkomend probleem, waardoor je schuurplekken krijgt (die vervolgens gaan jeuken)? 's Avonds heb ik er namelijk weer geen last meer van. Hopelijk weet iemand raad...!!!
Thanks!