ijsselmeer oversteek

Door: jobjol Reacties: 44 Hits: 5877
jobjol 09 July / 2008 / 23:59

Ik wil deze zomer het ijsselmeer oversteken.

Natuurlijk niet alleen.

De startplaats is Schellinkhout, nabij Hoorn.

De eindplaats is niet bekend, hangt een beetje van de windrichting af.

ideaal zo zijn zuid-lelystad.

Je hoeft geen superconditie te hebben, pauzes worden onderweg ingelast.

Voor de veiligheid wordt een supportboot ingehuurd, de kosten daarvan worden uiteraard gedeeld.

De afstand is bijna 30 km.

durf je het aan, zie je het als een uitdaging, reageer dan.

groetjes, jj

No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

jobjol 10 July / 2008 / 00:11

even voor de duidelijkheid.

dit is bijna de afstand als het Kanaal oversteken.

een behoorlijke prestatie dus.

Groot verschil is dat de golven wat minder hoog zijn,

daarom denk ik dat dit ook een realistisch doel is voor de geoefende kiter

No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

Akko 10 July / 2008 / 01:58

Ik ben van de partij!

Vraag me alleen af of het BPR hier geen problemen mee heeft..... Het NKV kan ons hier vast wel meer over vetellen.

Kikine 10 July / 2008 / 06:37
Leuk!!!
My passion is in the air...

jitzes 10 July / 2008 / 07:16
count me in!

jordy_hero 10 July / 2008 / 08:00
Cool idee en super ook dat je een boot inhuurd. Ik wacht even op het kostenplaatje en tijd wanneer het gaat vinden af.Smiley
Bruut kite :)

johan75 10 July / 2008 / 08:06
  ik doe mee! De afstand Schellinkhout - Lelystad is ong. 27 km volgens http://www.daftlogic.com/projects-google-maps-distance-calculator.htm
en die afstand heb ik wel eens gevaren.
[06 Waroo 7m] [07 Rhino 10m] [Nobile 666 129x39] [Spleene Session 141]

paulg 10 July / 2008 / 09:00
Leuk initiatief!, doe graag mee.

johan75 10 July / 2008 / 09:02

Hier een betere link, je kunt op de lijn klikken

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=52.666389,5.309143&spn=0.394766,1.192017&z=10&msid=100798393486025581378.000451a5d15bf322cc8e1

[06 Waroo 7m] [07 Rhino 10m] [Nobile 666 129x39] [Spleene Session 141]

idefixe 10 July / 2008 / 09:45
Lekkerslim. Op dit moment wordt / is er een aanvraagprocedure opgestart voor behoud / realisatie van zo'n 20 spots in en om het ijsselmeer gebied. Vanuit de Natura 2000 problematiek hebben wij als NKV het UITDRUKKELIJKE verzoek om je aan de huidige regels te houden. Daarbij het feit dat je Lelystad Zuid noemt: dit is een scheepsverkeers knooppunt. Provinciaal Natuurbeheer ( dit water valt onder de flevo polder) had vorig jaar al behoorlijke problemen met het NK speedkiten ( hier was geen NB vergunning voor verleent)kortom op deze manier help je onze aanvraagprocedure om zeep......... Misschien verstandig om dit soort dingen voortaan via NKV te doen. Bijv iets van een oversteek van Enkhuizen / Stavoren? Grtz Tom Rotmans bestuur / regiocoördinator NKV
Slingshot , Gibbon

robbertk 10 July / 2008 / 09:48
bedankt tom, ik dacht net het zelfde maar jij kan dit altijd beter verwoorden Smiley
letting GO

temp_spikey 10 July / 2008 / 09:57
Quote: idefixe - Vandaag 09:45
Lekkerslim. Op dit moment wordt / is er een aanvraagprocedure opgestart voor behoud / realisatie van zo'n 20 spots in en om het ijsselmeer gebied. Vanuit de Natura 2000 problematiek hebben wij als NKV het UITDRUKKELIJKE verzoek om je aan de huidige regels te houden. Daarbij het feit dat je Lelystad Zuid noemt: dit is een scheepsverkeers knooppunt. Provinciaal Natuurbeheer ( dit water valt onder de flevo polder) had vorig jaar al behoorlijke problemen met het NK speedkiten ( hier was geen NB vergunning voor verleent)kortom op deze manier help je onze aanvraagprocedure om zeep.........Misschien verstandig om dit soort dingen voortaan via NKV te doen. Bijv iets van een oversteek van Enkhuizen / Stavoren? Grtz Tom Rotmansbestuur / regiocoördinator NKV

weinig aan toe te voegen...

Heb wel met hetzelfde idee lopen spelen, maar dan puur uit protest en niet prestatie ..

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

JePe 10 July / 2008 / 10:06
Ik neem aan dat het 'verbod' dan alleen geldt voor de opstartplaatsen... op IJsselmeer zelf kan'k me niet voorstellen dat 'verbod' geldt, varen de wereld aan bootjes enzo...
http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

robbertk 10 July / 2008 / 10:09
wij zijn geen boten
letting GO

waveman 10 July / 2008 / 10:14
Ik sluit me volledig aan bij Tom en vraag me vervolgens af welke meerwaarde het heeft om iets "lang" te doen. Bijvoorbeeld het wereldrecord ononderbroken garnalenpellen (mocht het bestaan) knap van je dat je dat wel 666 uur achterelkaar volhield, mensen zijn wel voor minder weggestopt. Een heel stuk varen is in principe een prestatie die door iedereen met de wilskracht (bereidheid zijn/haar tijd er in te stoppen) te doen is, je hebt er geen uitzonderlijke skills ofzo voor nodig. Waar Eddy laatst een downwinder langs de hele hollandse kust deed en al golfrijdend lol had is dit iets van we leggen 30 km. af zodat we kunnen zeggen dat we het IJsselmeer overgstoken hebben, daarbij veel goed werk van de NKV om zeep helpend. Het spijt me voor mijn ietwat negatieve toon en dat ik het waarschijnlijk niet met de gangbare mening eens ben. Ik denk dat er grotere kicks te behalen zijn dan de voorgstelde crossing.
NKV-lid worden? gewoon doen. Wie niets weet moet alles geloven. (Marie von Ebner-Essenbach)

waveman had een 4 sterren sessie in Ameland, Noordzee met maar liefst 14 - 20 knots op zijn North Vegas (2006)

johndoe 10 July / 2008 / 10:15
ik doe alleen maar mee als het uit protest isSmiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

JePe 10 July / 2008 / 10:16
Quote: robbertk - Vandaag 10:09
wij zijn geen boten
daarom is het verbod ook zo onnozel... Smiley

Protest tocht is goed idee. Ga'k wel mee in volgboot om een en ander vast te leggen. Smiley

temp_spikey 10 July / 2008 / 10:23
Quote: JePe - Vandaag 10:06
Ik neem aan dat het 'verbod' dan alleen geldt voor de opstartplaatsen... op IJsselmeer zelf kan'k me niet voorstellen dat 'verbod' geldt, varen de wereld aan bootjes enzo...

juist niet ...de opstarts zijn vaak gedoogd...maar eigenlijk ook verboden, laat staan het hele ijsselmeer oversteken ....BPR geldt juist daar.

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

robbertk 10 July / 2008 / 10:25

Quote: JePe - Vandaag 10:16
Quote: robbertk - Vandaag 10:09 wij zijn geen boten

daarom is het verbod ook zo onnozel... Protest tocht is goed idee. Ga'k wel mee in volgboot om een en ander vast te leggen.

daarom mogen wij daar niet kiten.

protest waar tegen? we moeten eerst maar eens goed voor onszelf helder hebben waarom we willen gaan protesteren op deze manier. Zo'n protest actie mag nooit een argument zijn om die oversteek lekker toch te maken.

letting GO

JePe 10 July / 2008 / 10:25
Quote: temp_spikey - Vandaag 10:23
Quote: JePe - Vandaag 10:06 Ik neem aan dat het 'verbod' dan alleen geldt voor de opstartplaatsen... op IJsselmeer zelf kan'k me niet voorstellen dat 'verbod' geldt, varen de wereld aan bootjes enzo... juist niet ...de opstarts zijn vaak gedoogd...maar eigenlijk ook verboden, laat staan het hele ijsselmeer oversteken ....BPR geldt juist daar.

dus? wat is het nou? Gedoogd of verboden?

das het probleem dus he, niemand weet precies hoe het nu zit...

idefixe 10 July / 2008 / 10:27
Eenprotest tocht is een prima idee. Echter de stemming tussen de diverse betrokken instanties is op dit moment GOED tot ZEER GOED te noemen. Vanuit Rijkswaterstaat ( de uitvoerende instantie Natura 2000) hebben wij ( NKV / kitesurfers) meer tijd gekregen om onze zaken alsnog goed te kunnen regelen. Dus protest waartegen?
Slingshot , Gibbon

robbertk 10 July / 2008 / 10:28
jepe, je kan alleen iets gedogen als het verboden is. Anders is het gewoon toegestaan
letting GO

wazzaah 10 July / 2008 / 10:32

Tis verboden JePe Smiley

Tzt als er vanalles mis zou lopen op de IJsselmeerspots is het idd een erg leuke actie om met een flink aantal kiters een oversteek te maken over het IJsselmeer.

Mocht je toch eens lkkr een eind willen kiten stap dan op bij IJmuiden en ga richting Den Helder (of andersom) of gavan IJmuiden naar Scheveningen. Kiten voor de havenmond van IJmuiden wordt volgens mij ook niet erg gewaardeerd.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

robbertk 10 July / 2008 / 10:37
dankan je idd beter bij wijk starten ja
letting GO

idefixe 10 July / 2008 / 10:39
Hetis overigens goed bekend hoe de zaken er nu voor staan, nog maar een keertje uitleggen dan: Kitesurfen is volgens het BPR ( binnenvaart politie reglement ) art. 9 verboden op wateren vallende onder het BPR ( al het bevaarbare binnenwater in heel NL waaronder dus het gehele Markermeer / IJsselmeer) Op een aantal locaties is een ontheffing BPR verleend ( bijv Muiderberg) hier mag je dus officiëel kitesurfen. Op een aantal locaties is het volgens het BPR verboden maar wordt het kitesurfen door de gemeente gedoogd. Waar Rijkswaterstaat in eerste instantie de spots zonder BPR ontheffing absoluut niet meenam in het Natura 2000 verhaal is er door veel overleg/inzet vanuit NKV nu een positieve "meewerkende houding" bij de betrokken partijen ontstaan.
Slingshot , Gibbon

1 2 Next Page Last Page