even voor de duidelijkheid.
dit is bijna de afstand als het Kanaal oversteken.
een behoorlijke prestatie dus.
Groot verschil is dat de golven wat minder hoog zijn,
daarom denk ik dat dit ook een realistisch doel is voor de geoefende kiter
jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)
Ik ben van de partij!
Vraag me alleen af of het BPR hier geen problemen mee heeft..... Het NKV kan ons hier vast wel meer over vetellen.
Hier een betere link, je kunt op de lijn klikken
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=52.666389,5.309143&spn=0.394766,1.192017&z=10&msid=100798393486025581378.000451a5d15bf322cc8e1
weinig aan toe te voegen...
Heb wel met hetzelfde idee lopen spelen, maar dan puur uit protest en niet prestatie ..
waveman had een 4 sterren sessie in Ameland, Noordzee met maar liefst 14 - 20 knots op zijn North Vegas (2006)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
juist niet ...de opstarts zijn vaak gedoogd...maar eigenlijk ook verboden, laat staan het hele ijsselmeer oversteken ....BPR geldt juist daar.
daarom is het verbod ook zo onnozel... Protest tocht is goed idee. Ga'k wel mee in volgboot om een en ander vast te leggen.
daarom mogen wij daar niet kiten.
protest waar tegen? we moeten eerst maar eens goed voor onszelf helder hebben waarom we willen gaan protesteren op deze manier. Zo'n protest actie mag nooit een argument zijn om die oversteek lekker toch te maken.
dus? wat is het nou? Gedoogd of verboden?
das het probleem dus he, niemand weet precies hoe het nu zit...
Tis verboden JePe
Tzt als er vanalles mis zou lopen op de IJsselmeerspots is het idd een erg leuke actie om met een flink aantal kiters een oversteek te maken over het IJsselmeer.
Mocht je toch eens lkkr een eind willen kiten stap dan op bij IJmuiden en ga richting Den Helder (of andersom) of gavan IJmuiden naar Scheveningen. Kiten voor de havenmond van IJmuiden wordt volgens mij ook niet erg gewaardeerd.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Registreerde: 21 February 2008
Ik wil deze zomer het ijsselmeer oversteken.
Natuurlijk niet alleen.
De startplaats is Schellinkhout, nabij Hoorn.
De eindplaats is niet bekend, hangt een beetje van de windrichting af.
ideaal zo zijn zuid-lelystad.
Je hoeft geen superconditie te hebben, pauzes worden onderweg ingelast.
Voor de veiligheid wordt een supportboot ingehuurd, de kosten daarvan worden uiteraard gedeeld.
De afstand is bijna 30 km.
durf je het aan, zie je het als een uitdaging, reageer dan.
groetjes, jj
jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)