ijsselmeer oversteek

Door: jobjol Reacties: 44 Hits: 5878
wazzaah 10 July / 2008 / 10:39
En dan over t Noordzee kanaal naar Amsterdam Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

jobjol 10 July / 2008 / 10:41

Goed om te horen dat er meer geinteresseerden zijn.

Ik wil eerst even vooropstellen dat het niet mijn bedoeling is om het NKV enige problemen hiermee te bezorgen.

Bij nader inzien is het dan ook niet verstandig om naar lelystad te varen.

plan B:

Enkhuizen - Stavoren

van kitespot naar kitespot.

Qua vaarrichting is dit ook de beste optie (wind W of ZW)

Ik vraag me trouwens af waarom er niet op het ijsselmeer gevaren kan worden. Ik ken wel wat regels van het nkv zoals, boten gaan altijd voor kiters, wat me ook niet meer dan logisch lijkt.

Waarom er de laatste tijd zoveel ophef is met betrekking tot de kitespots langs de ijsselmeer kust is naar mijn inziens vooral om de zogenaamde Natura2000 zones (kwetsbare natuur). Ik denk dus niet dat je met een ijsselmeer oversteek dus voor veel problemen zorgt aangezien het hier om de kuststrook gaat.

Maar goed, wat verboden is door het BPR mag dus niet en daarom aan jou (Tom) de vraag, welke stappen moet ik nemen om dit gelegaliseerd te organiseren? Je zegt: doe dit liever via het nkv, maar hoe dan? graag wat meer informatie.

No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

idefixe 10 July / 2008 / 10:50
zitnu op m'n werk dus is het een beetje lastig communiceren. Stuur even een mailtje naar regiocoordinator@kitesurfvereniging.nl dan neem ik vanzelf contact met je op.
Slingshot , Gibbon

temp_spikey 10 July / 2008 / 10:51

Tof dat we meer tijd hebben....Jammer dat er een beleid is gekozen dat we die tijd uberhaupt NODIG hebben...( Standaard hier )

Dus een protest tegen de belachelijke NL ambtelijke molen, Er zijn toch ook zat ludieke acties geweest om ergens anders voor de aandacht te halen ...?

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

robbertk 10 July / 2008 / 10:54

het KAN wel, maar het is VERBODEN. kitesurfen is binnen het BPR OVERAL verboden mits aangegeven dat het is toegestaan en binnen de vaargeulen is het al helemaal niet toegestaan.

Natura2000 en het BPR staan wat dat betreft los van elkaar.

Echter willen wij binnen natura2000 iets voor elkaar willen krijgen zal ook het BPR aangepast moeten worden.

Daarbij zet een oversteek (en daarmee het negeren van het verbod) de goede contakten die we op dit moment hebben weer onder druk, waar niemand bij gebaad is.

letting GO

robbertk 10 July / 2008 / 10:55
Quote: temp_spikey - Vandaag 10:51
Tof dat we meer tijd hebben....Jammer dat er een beleid is gekozen dat we die tijd uberhaupt NODIG hebben...( Standaard hier ) Dus een protest tegen de belachelijke NL ambtelijke molen, Er zijn toch ook zat ludieke acties geweest om ergens anders voor de aandacht te halen ...?

opzich ben ik niet tegen een actie, maar laten we dan eerst goed nadenken hoe we dat willen verkopen zodat de boodschap helder naar voren komt
letting GO

jobjol 10 July / 2008 / 11:23

BOOTHUUR  

ik heb wat rondgebeld, het huren van een geschikte boot kost 150 euro, met 90 euro extra voor een ervaren schipper.

er kunnen max 5 mensen mee op de boot.

No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

Kikine 10 July / 2008 / 11:49

@Wazzaah...die route van jou naar Amsterdam!! Ik volg je wel!! Smiley

@Jobjol.......das al 240EU:5...nog meer kosten? Gaat die boot met schippert mee tot t eind en worden we dan nog ergens schappelijks gedropt of moeten we dan nog, al druppend een bus- of treinkaartje chippen?

My passion is in the air...

jobjol 10 July / 2008 / 11:55

De boot brengt ons weer terug naar de startplek.

Kom je met het openbaar vervoer dan wil er vast wel iemand je afzetten op hoorn CS.

Wordt de groep groter, bijvoorbeeld 10 dan zullen de kosten zelfs iets lager uitpakken.

Maar reken op 50 euro pp voor de boot, schipper en hapjes/drankjes op de boot voor de terugweg

No comment

jordy_hero 10 July / 2008 / 11:56
Quote: Kikine - Vandaag 11:49
@Wazzaah...die route van jou naar Amsterdam!! Ik volg je wel!! @Jobjol.......das al 240EU:5...nog meer kosten? Gaat die boot met schippert mee tot t eind en worden we dan nog ergens schappelijks gedropt of moeten we dan nog, al druppend een bus- of treinkaartje chippen?

Zo aardig bedrag al als dat per persoon is.

Vast wel een sponsor die ons aan een goede boot gaat helpenSmiley

Bruut kite :)

wazzaah 10 July / 2008 / 11:59

Is per uur denk ik? Wij waren al 200,- per uur voor RIB bemanning kwijt

@ Kikine, bekijk jij ff de beste windrichting? Smiley

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

jobjol 10 July / 2008 / 11:59
 de kosten voor het lobbyen door het NKV Smiley
No comment

jobjol 10 July / 2008 / 12:01
@wazzaah, nee dit is per dag. Een cruiseschip inhuren is leuk, maar dat hoeft niet Smiley
No comment

idefixe 10 July / 2008 / 13:26
Misschienis er vanuit de NKV daar denk ik ook best wel wat mogelijk hoor. ( ik heb wel wat ideetjes :) )
Slingshot , Gibbon

Roderick 10 July / 2008 / 13:30
Voor een wielren evenement worden ook straten afgezet. Het zou natuurlijk een superleuk evenement kunnen zijn. Doe het dan wel vanaf enkhuizen. Stavoren is dan wel erg dicht bij. Misschien is Workum of koornweerderzand leuker. (Alhoewel dat wel lastiger te regelen is kwa scheepvaart.) En ja wat natuurlijjk echt blangrijk is: Doe het veilig, legaal en laat mij weten wanneer Smiley

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

speedfreak 10 July / 2008 / 13:49

I'm in, what would a good protest be without a psycho lunatic.

I'm going to practice said lunacy in about 30mins from now.

Drive it like it"s stolen!

JePe 10 July / 2008 / 13:52
Quote: idefixe - Vandaag 13:26
Misschienis er vanuit de NKV daar denk ik ook best wel wat mogelijk hoor. ( ik heb wel wat ideetjes :) )
sponsortje zoeken... misschien varen op speciale boards ed. Is ook weer mooie reclame voor kite fabrikanten lijkt mij.... Ik bedoel, kijkend naar al die 'test' dagen de laatste tijd, moet dit ook wel mogelijk zijn.

http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

GelooptGeflipt 10 July / 2008 / 21:01

count me in!Smiley

Zit er ook echt al een paar jaar mee in me hoofd, wou het eerst al windsurfend doenSmiley

Misschien ff een websiteje maken waar mensen zich kunnen inschrijven?

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

idefixe 10 July / 2008 / 21:55

@ JePe : Als je het nu echt goed wilt doen dan zoek je een klein clubje mensen bij elkaar die de organisatie op zich nemen. Dan drop je even een mail richting bestuur NKV. Vanuit de NKV kan ik dan aan de slag voor een evntuele vergunning / toestemming. Zoals eerder gezegd: ik heb best wel ideeen voor bijv volgboten. Ik ga dit echter niet op een forum doorspreken.dus drop ff een mailtje.

Slingshot , Gibbon

piraat 10 July / 2008 / 22:07

dwars door de nederlandse vijver , kijk maar uit dat er geen kroost aan je vin blijft hangen speedfreak

Jolly Roger

1 2 Last Page