Kitesurfer gewond na sprong dijk

Door: STASI Reacties: 52 Hits: 4622
STASI 07 September / 2008 / 14:07
  SCHELLINKHOUT Een Duitse kitesurfer is zondagochtend zwaargewond geraakt in Schellinkhout. De 37-jarige man is met een windvlaag omhoog geblazen, is over de dijk gevlogen en vervolgens op de parkeerplaats langs de Zuiderdijk terechtgekomen. De kitesurfer is met rugletsel en een klaplong opgenomen in het VU-ziekenhuis in Amsterdam.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=89802
Kite heen en vermenigvuldig U !!

Kikine 07 September / 2008 / 14:11
Pfffffffffffffffffffffffffff Smiley
My passion is in the air...

daan3 07 September / 2008 / 14:37

kk duitsers niet luisteren maar toch doen tegrote kites zo zie je maar weer een helm en een impact vast helpt niet zo veel hoor gister op mirns ook weer iemand over en op et dijk zien stuiteren die gozer vaarde 2 keer in 5 minute in het zelfde stukje riet zonder te remmen gewoon doorvaren en paar minute daarna lag hij achter het dijkje daarna zag ik hem wel weer lopen maar toch die duiters moeten gewoon in duitsland blijven krijgen wij hier teminste geen gezeik meer overdat kite zo gevaarlijk is Smiley

dat is mijn mening...

Antixsports.com Liquid Force

C0G 07 September / 2008 / 15:25

En als het nou een Nederlander betrof?

Ik vind je erg kort door de bocht, Daan3. In mijn ervaring zijn Duitsers vaak erg braaf, hebben ze eerder een helm en vest dan wij, en zijn ze eigenlijk juist voorzichtig, op 't saaie af.. Smiley

Zoiets is gewoon heel erg naar, wie 't ook is. Ik hoop dat ie er goed vanaf komt.

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Slis 07 September / 2008 / 15:56
apart ongeluk...
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

johndoe 07 September / 2008 / 15:57
Iedereen moet gewoon uitkijken! Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Ethicus 07 September / 2008 / 16:17
SCHELLINKHOUT - Een 37-jarige Duitser is zondagochtend in het Noord-Hollandse Schellinkhout zwaargewond geraakt terwijl hij aan het kitesurfen was.

Een windvlaag smeet de man vanaf het water van het IJsselmeer tegen een dijk, waarna hij tweehonderd meter verder in een weiland terecht kwam. Dat heeft de politie zondag gemeld.

Een voorbijganger vond de kitesurfer in het weiland. Het slachtoffer is met een klaplong en rugletsel naar een ziekenhuis gebracht.

hifly 07 September / 2008 / 16:19

@ cog : het is toch frapant dat het meestal Duitsers zijn hoor . Op workum is het meestal hetzelfde probleem .

Who pay's peanuts get's monkey's

FlyingBee 07 September / 2008 / 16:24
Wow echt sick hoop ik nooit mee te maken zoiets.
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

SSFUEL 07 September / 2008 / 17:03

Hoor het net gewoon ookal op Radio 538!!

Hoop niet dat dit een staartje gaat krijgen beterschap voor het slachtoffer!

Beste kwaliteit lijnen per set van 20 of 25 meter € 89,95. Customize lijnlengtes geen extra ko

swiftenaar 07 September / 2008 / 17:09

beterschap voor de beste man, maar ben het deels ook wel met daan eens.. de duitsers herken je zo makkelijk opt water, niet alleen aan outfit en de switchblades, maar ook aan de manier van varen.. moet je er achterlangs, jahoor gewoon kite stug op 11-12 uur laten hangen (tijdens het varen), niet ff de moeite hem (sociaal) wat omlaag te sturen, etc, etc.. gister op mirns was de hoeveel heid oosterburen ook weer hoog te noemen, nou liever kwijt dan rijk die lui opt water.. (no offence tegen de duitsers die wle normaal varen, maar de meeste zijn naar mijn zinnen irritant)

gr joost

Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

GelooptGeflipt 07 September / 2008 / 17:09

Dit wens je niemand toe...

Maar inderdaad.. ik moet zeggen dat duitsers toch wel een hoger ik-heb-scheit-niveau hebben

Vandaag @mirns kite voor een duitser opgelaten, was naar mijn mening wat dicht bij prikkeldraad, gaf hem ook te kennen laat die kite bij het water op, nee laat die kite maar op... ok heb ik ook zoiets van wat jij wil (achteraf gezien niet zo goed van mij, maar ik ga ook niet eindeloos waarschuwen).

Je raad het al, mr stuurt de kite niet snel genoeg omhoog en gaat gelukkig over het prikkeldraad heen ipv tegen aan.

Het erge is dat het hem niet leek te boeien. Hij die kite gepakt ik weer geholpen met die kite over het hek heen te tillen. Even later land hij z'n kite op precies dezelfde plek als waar het fout gingSmiley

Ik moet wel zeggen deze man sprak me wel in het engels aan, heb ik nou nog nooit bij een duitser mee gemaaktSmiley

Waar zitten die gasten met hun hoofd? Kbedoel, word je verteld dat je @mirns niet aan de andere kant van de boeien mag vanwegen natuurgebied en bij het toch doen de spot gesloten word, om dan te antwoorden met "Ja dat weet ik"Smiley

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

swiftenaar 07 September / 2008 / 17:14

ik ga der ook wat mer op letten bij mirns dat mensen binnen de spot blijven, gewoon af en toe (toch even illegaal) naar ze toe kiten, en dan even aangeven dat dat neit helemaal de bedoeling is.. zal k wel gezeik krijgen gezien een jonge kleuter van 19 een man van 40 aanspreekt op zn gedrag, maargoed alles om de spots open te houden. vaak zie k ook scholen daar lesgeven (vooral bij mirns), dan denk ik wtf ben je nu als school mee bezig.. (de school met die oranje cabrinha converts)

gr

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

GelooptGeflipt 07 September / 2008 / 17:19

Waarom zou je gezeik krijgen?

Je verteld ze dat hun spot gesloten gaat worden als ze zo door gaan.

Als je daarvan op de hoogte word gebracht en vervolgens tegen die persoon gaat staan zeiken hoor je helemaal niet op die spot aanwezig te zijnSmiley

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

swiftenaar 07 September / 2008 / 17:28

das waarSmiley naja ik ga volgende keer me best doen!Smiley had der gister ff scheit aan omdat der een heerlijk windje (heb de hele ochtend en tot een uur of 2 met je 7m kunnen varen) stond en t te druk was bij de opstapSmiley

Misschien een tip voor alle spots! gewoon dat iedereen ze best doet om iedereen binnen de spot te houden, dus neit in natuurgebieden gaan klooien, etc.. ALS iedereen dat dan ook doet, hou je je aan de regels en hoeven er ook geen kratenkoppen meer te komen dat mensen tevaak op "verboden" water aant kiten is. scheelt een hoop negatief nieuws over kitesurfen.

gr joost

ZenZen 07 September / 2008 / 17:49

Bij de plaatslijke voetbal vereniging is een ervaren voetballer zijn tegen de doelpaal gevallen. De voetballer is met rugletsel en een klaplong opgenomen in het ziekenhuis.

Zie je dat soort berichten ook in de krant?? Smiley 

Timothy 07 September / 2008 / 18:00
't zyn niet altyd duitsers, paar jaar terug was koert met zn kite over de flats van vlissingen gevlogen en op de weg terrecht gekomen, alleen deze is er goed afgekomen met alleen een flinke boete, (ZONDER HELM EN IMPACT VESTSmiley)
Eat, Sleep, Ride, Repeat

swiftenaar 07 September / 2008 / 18:28
zijn met ij?Smiley

thom 07 September / 2008 / 18:44

was laatst ook nog aant kiten bij mirns, klein duits jochie vraagt (met handen en voeten) of ik zn kite op de grond wil leggen. Ik ren naar de kant van het windvenster maar hij werd ondertussen richting een boom getrokken. Hij had geluk dat ik er snel genoeg was om hem nog vast te houden.

10 minuten later wilde zijn vader het water op gaan, veel te grote kite. Ik stond mn kite op te ruimen en zag het net te laat. Hij vloog ook bijna weg, een andere jongen sprinte er achter aan en kon hem met een snoekduik nog net redden. Wil die vent daarna gewoon nog het water op, terwijl hij de kite niet eens kan houden. We moesten hem serieus nog overhalen om het niet te doen.

Verder zijn mn andere ervaringen met kitende duitsers ook negatief Smiley

keesje 07 September / 2008 / 23:52
moeten ze er duitser bij zetten...
zeg gewoon kitesurferSmiley

Alferink 08 September / 2008 / 00:17
Quote: keesje - Zondag 07 September, 2008 23:52
moeten ze er duitser bij zetten...zeg gewoon kitesurfer

Nee EI, nu kan je nog zeggen, zie je wel die duitsers... anders is het gelijk heel kitesurfen dat geschoffeld word.

dr511 08 September / 2008 / 01:36
http://www.youtube.com/watch?v=QsCD8Dof0yM sie verstanden uns nicht wir wollen auch gern ein bischen runt klunten im see
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Giovanni 08 September / 2008 / 07:40
Hij heeft iig zijn best gedaan om zichzelf goed te beschermen. Zonder helm en vest had het anders kunnen aflopen....

http://videonieuws.upclive.nl/?page=player&cat=binnenland&videoid=294309

Bleek dat er teveel mensen op een kluitje zaten vanwege de windrichting....

Woodmaster 08 September / 2008 / 09:42
@ zenzen Waar kom je weg?
@ Swiffer helemaal goed JoostSmiley en als ze moeilijk doen opzouten met die gasten!Smiley
We moeten idd zuinig zijn op onze spots!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Slis 08 September / 2008 / 09:56
beterschap aan de persoon in kwestie
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS