Kitesurfer gewond na sprong dijk

Door: STASI Reacties: 52 Hits: 4624
johndoe 08 September / 2008 / 10:45
schellinkhout moet ook gewoon een verbod komen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

idefixe 08 September / 2008 / 11:04
Quote: terrorwally - Vandaag 10:45
schellinkhout moet ook gewoon een verbod komen.

Onzinnige opmerking die niet echt bijdraagt aan de sport. Schellinkhout is een prima locatie om te kitesurfen. Dat het er erg druk is door bijv kitescholen en gebrek aan andere locaties om te kiten en het ( soms) onverantwoordelijke gedrag van één individu is een feit. Dat heeft echter niets met de spot zelf te maken.
Slingshot , Gibbon

-DAVE- 08 September / 2008 / 11:05
Quote: terrorwally - Vandaag 10:45
schellinkhout moet ook gewoon een verbod komen.

Dat gaat wat te ver, maar het is haast nodig ja.

Wat er zou moeten gebeuren  in deze tijden met veel trendvolgers en idioten die het kiteboarden 'ff' proberen, is één groot eiland openstellen op het IJsselmeer waar alle noobs, patsers, uitslovers en idioten lekker allemaal de ruimte hebben om te oefenen. Pas als ze echt ontzag hebben voor de natuur en de krachten die een kite kan generenen en ook nog eens rekening kunnen houden met anderen op het water, dan pas mogen ze op andere kitespots komen.

Ik zie Wijk aan Zee en Ijmuiden dit en vorig seizoen al, overspoeld raken met beginners die echt geen flauw benul hebben van uberhaupt welke watersport dan ook, en totaal niet inzien waar ze mee bezig zijn.

Zaterdag was er ook een goed voorbeeld van hoe ze ALLEMAAL elkaar en anderen in de weg blijven varen, het is echt niet meer normaal. helemaal als je met een camera 1 kiter probeert te filmen , gebruiker alle beginners jouw dan maar als boei ofzo... en gaan elkaar zelfs niet eens de ruimte geven.

Ook was er vorige week iemand uit Brabant om met zijn oeroude Gaastra even met oosten wind te gaan varen op zee..... gelukkig klapte zijn kite telkens in het water voordat hij helemaal op zee werd gedragt, wat hij daarna deed was nog stommer, lekker tussen de badgasten  op het strand kloten met dat ding.
click for larger version 
click for larger version
click for larger version

Waren het vroeger vooral mensen die verstand hadden van wind en water en de elementen en zwaar ontzag hadden voor de kite, (ik was al bang met mijn 9 m2 in windkracht 4 !!!!   
Nu zijn het echt de domme trendvolgers, die gewoon op markplaats een kite uit 2002 kopen voor 130 euro en het ff proberen ergens op strand , maakt niet uit waar. Op borden kijken ze niet, en wat ze doen en wat ze kunnen aanrichten  al helemaal niet. 
Ik heb nu al enkele tientallen keren dit seizoen gasten uit badgastenzones moeten sturen.. op wijk en IJmuiden, 3 keer in moeten grijpen toen markplaatskiters gewoon even de 16 blacktip  of de ar 5.0 14 m2opblazen met zzw 8. Het is echt ziek aan het worden heb ik het idee.

Schellinckhout is gewoon te druk idd. maar het moet gewoon beter gereguleerd worden, en idioten moeten gewoon harder en meer aangesproken worden. Het moet echt, want het loopt de spuigaten uit, overal is dat zo, niet alleen SchellinckHout/.

maar het gaat me vooral hierom :
Rekening kunnen houden met anderen op het water !
Als je dat al niet kan, moet je wegblijven van het water en al helemaal van strand met je kite.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

patrick020569 08 September / 2008 / 11:42
Hm......37 jaar waarschijnlijk ook twee kindertjes thuis..triest kan iedereen gebeuren.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

johndoe 08 September / 2008 / 12:03
Quote: idefixe - Vandaag 11:04
Quote: terrorwally - Vandaag 10:45 schellinkhout moet ook gewoon een verbod komen. Onzinnige opmerking die niet echt bijdraagt aan de sport. Schellinkhout is een prima locatie om te kitesurfen. Dat het er erg druk is door bijv kitescholen en gebrek aan andere locaties om te kiten en het ( soms) onverantwoordelijke gedrag van één individu is een feit. Dat heeft echter niets met de spot zelf te maken.

ik kitesurf al een tijdje en was nog nooit naar schellinkhout geweest. Een paar weken geleden was ik er voor het eerst en het laatst.

Mijn mening is: gevaarlijke spot en hoe ik het ervaren heb moet het gewoon verboden worden.

redenen:
1. druk
2. glad gras
3. teveel obstakels
4. over het algemeen vlagerige wind (zuid)
5. sfeer die er hangt
6. aso's
7. eikels
8. Veel gasten die echt een stoere man willen zijn en een SLE 14m2 oppompen, want kleine maatjes is voor pussy's. Ondertussen zie je ze stuiteren, maar oh wat zijn ze stoer. by the way: dit is vaak de generatie: oud en bierbuik.
9. iedereen zit gepropt in 1 hoekje.

Gewoon er hangt een bad vibe daar, maar ja dat is mijn mening heSmiley Mensen hoeven daar niet naar te luisteren. In ieder geval is kitesurfen daar een poging tot zelfmoord.

Het is leuk dat al die kitescholen daar les geven, maar laten we even duidelijk zijn: de kitescholen laten iedereen kitesurfen, want kitesurfen is voor iedereen toch? Het wordt als warme broodjes verkocht.

Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd: kitesurfen is niet weggelegd voor elke randdebiel in Nederland.

Indirect zorgen kitescholen voor de ongelukken, want geld verdienen gaat voor. Er zou gewoon geen les moeten worden gegeven aan iedereen. Ik kan me nog herinneren toen ik begon, toen gingen alleen mensen kitesurfen die al in de wind wereldje zaten, dus surfers, zeilers enz.

Kortom, was dave zegt: als je niet één bent met de natuur, moet je lekker iets anders gaan doen. Koop een Ferrari ofzo.

p.s. op hanglos hebben we een search functie, moet je maar eens kijken hoe vaak ik heb gezegd dat het helemaal fout gaat op schellinkhout.

schellinkhout = dood en verderf

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Woodmaster 08 September / 2008 / 12:08
@ Dave... Goed en duidelijk gesproken!Smiley
Zelfs ik als beginner kan me er helemaal in vinden en ben blij dat ik me niet tot die groep geroepen voel.
Duidelijk mensen die te dom en/of te zuinig zijn om geen lessen te nemen of ze domweg niet optevolgen!
Kan me anders niet voorstellen dat iemand met les achtergrond zo dom is om een 14 bij 8bft de lucht in te gooien.

BTW Meelopers zie je overal. Toen ik met kickboksen begon was het lastig om scholen te vinden laat staan maar had je wel goede tegenstanders. Nu wil en moet iedereen op kickboksen waardoor wel de tegenstand soms erg beneden nivo is!
Wanneer de hype over is dan blijven de echte liefhebbers over!!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

-DAVE- 08 September / 2008 / 12:42
Geld ook niet voor alle beginners wat ik zeg he  Smiley.  
Maar het is wel een feit dat  nu een veel groter percentage van de beginners echt totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. In tegenstelling tot het begin, toen was het percentage stuntelaars zonder know-how echt vele malen minder, er was ontzag, kiten werd ook echt als "Wow pas op, doe voorzichtig" gezien.

Gelukkig zie je ook nog steeds beginners die  zich overal aan houden en zichzelf tegoed doen aan vragen, vragen, vragen  en op de hoogte willen zijn van de spots , windkrachten en richtingen en safety materiaal etc. 
 Maarja dat wordt snel teniet gedaan als er weer een lichting duitsers de spots onveilig komt harken! Smiley

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Karta 08 September / 2008 / 13:33
Tsja...

Toch vreemd weer dat mensen op een kant klappen... IJselmeer is groot genoeg dacht ik?

Dat geld voor meerdere spots, het blijft altijd vreemd. Zo zie je maar weer dat je meer ruimte moet opzoeken dan je in eerste instantie denkt nodig te hebben.

iig erg lullig en wederom slecht voor de reputatie van de duizenden andere kiters die wel goed opletten.

Beterschap gewenst voor alle kant-koppers... nu en voor de toekomst...

lesje nodig?

www.kartaboardsports.nl

SmileySmiley

www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

johndoe 08 September / 2008 / 13:42
@dave, 

heb minder last van beginners, dan die patsers.

-DAVE- 08 September / 2008 / 13:49
Vaker op zee komen dan Smiley,
Ik weet dat er inderdaad veel patsertjes  op het binnenwater altijd dicht bij de kant dom doen ja..
op zee een beetje , maar dan wordt je niet meeten gedragt tegen een paal, vuilnisbak, picknicktafel, woonhuis, patat tent of geparkeerde auto's.

johndoe 08 September / 2008 / 14:04
Quote: -DAVE- - Vandaag 13:49
Vaker op zee komen dan , Ik weet dat er inderdaad veel patsertjes op het binnenwater altijd dicht bij de kant dom doen ja..op zee een beetje , maar dan wordt je niet meeten gedragt tegen een paal, vuilnisbak, picknicktafel, woonhuis, patat tent of geparkeerde auto's.

Het probleem is dat ik niet zo vrolijk wordt van de zee in NL. 1 grote wasmachine. Ik ben dol op de zee als het gewoon mooie grote golven zijn die mooi uitrollen.

als jij ergens een spot weet waar dat niet het geval is, dan kom ik!

Kamo 08 September / 2008 / 14:09
zee is voor mannen... binnenwater voor mietjes...   bewoners van de oostelijke provincies uitgezonderd..Smiley
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

keesje 08 September / 2008 / 14:41
ben zaterdag vanuit brabant naar schellingkhout gereden.
was druk, waaide goed toen ik mijn kite op had gepomt
pakje aan kite oplaten en binnen 15 min is het totaal windstil
ik voelde me genaaid eerst 3 uur rijden en dan nog niet eens kiteSmiley

ZenZen 08 September / 2008 / 14:52
Quote: keesje - Vandaag 14:41
ben zaterdag vanuit brabant naar schellingkhout gereden.was druk, waaide goed toen ik mijn kite op had gepomtpakje aan kite oplaten en binnen 15 min is het totaal windstilik voelde me genaaid eerst 3 uur rijden en dan nog niet eens kite

Welkom in de wondere wereld van de watersport

Brutus 08 September / 2008 / 16:10
Quote: -DAVE- - Vandaag 13:49
Vaker op zee komen dan , Ik weet dat er inderdaad veel patsertjes op het binnenwater altijd dicht bij de kant dom doen ja..op zee een beetje , maar dan wordt je niet meeten gedragt tegen een paal, vuilnisbak, picknicktafel, woonhuis, patat tent of geparkeerde auto's.

Smiley Stil man, ik heb geen zin in al die gasten die het binnenwater te druk vinden worden in onze mooie Noordzee.

JT_MEEL 08 September / 2008 / 16:39
UPDATE: De Duitser heeft een dwarslaesie opgelopen. (volgens Fok.nl / Dag.nl).

-DAVE- 08 September / 2008 / 17:15
Dat is dan niet leuk! verdikkeme... Smiley

ErwinF 08 September / 2008 / 19:10
Kitesurfing is a sport with Fun and Fustration!!Smiley

hangbuikpapa 08 September / 2008 / 19:23
ik wordt er als beginner helemaal niet "goed" van dat ik steeds weer en zomaar over één kam geschoren wordt met een (klein) groepje klungels... je moest eens weten hoeveel kilometer ik al "up-wind" gelopen heb om de ruimte te zoeken om te kunnen oefenen... en tsja.. dan moet ik eerst die snelweg over waar een groepje snotneuzen heen en weer raced met een te grote mond en errug weinig begrip voor iemand die in het stadium verkeerd waarin zij vorig jaar óók zaten.... de beginnersfase.... Snappen ze dan niet dat ik misschien wel 50% van mijn oefentijd aan het lopen ben over een afstand die zij in 1 a 2 rakjes moeiteloos kunnen overbruggen... ik heb veilig 2008 Best materiaal, 2x 3 uur les genomen en ga alleen waterstarten als er niemand in de buurt is (en gééf me dan ook even de ruimte!) en doe mijn best om niemand in de weg te zitten...
Maar nee hoor... een gast (en dat bedoel ik in de werkelijke zin van het woord) overkomt een ongeluk waarbij hij zwaar gewond en voor zijn leven gehandicapt verder moet... en hier gooien we gemakshalve maar iedereen op één grote hoop, je bent of Duitser óf Beginner... en die kunnen we blijkbaar niet gebruiken in deze sport... er zijn ook hele voorzichtige, fatsoenlijke Duitsers en hele serieuze en voorzichtige beginners hóór!!!! IK KEN ZE! Maar goed zoveel mensen zoveel verschillen.... gewoon met elkaar in gesprek blijven... een hele brede rug hebben en geen blad voor je mond nemen als je van mening bent dan iemand verschrikkelijk loopt te K...ten..
Dan maar gewoon genieten op het water, want wat moet je anders doen met 3 pubers?

johndoe 08 September / 2008 / 19:26
@hangbuikpapa,

hou je je kite laag tijdens het lopen, dus voorwaarts lopen met je bar in je zij?

-DAVE- 08 September / 2008 / 19:40
@ Hangbuikpapa, misschien even beterlezen hoor. Er wordt niet over alle beginners gesproken namelijk, maar over het grote percentage ervan dat gewoon poepienaatje bezig is.  

hangbuikpapa 08 September / 2008 / 21:17
Quote: terrorwally - Vandaag 19:26
@hangbuikpapa, hou je je kite laag tijdens het lopen, dus voorwaarts lopen met je bar in je zij?

I Know, ben heel voorzichtig en let goed op... maar dan nog is een ongelukje niet altijd te voorkomen..
Ennuh Dave, no problem... heb laatst op wijk met je staan praten, mn zoon was even op het strand met zijn roze 7m Bularoo aan het vliegeren... toen stond er nauwelijks genoeg wind om hem omhoog te houden... het gaat mij er maar om dat we niet iedereen tot één groep moeten kwalificeren.. er zijn gewoon onvoorzichtige en levensgevaarlijke sporters en mensen die met een beetje respect dit soort dingen doen.. die kom je overal tegen... op de skipiste, bij het mountainbiken, kiten en surfen... maakt niet uit... alleen bij tafeltennis en midgetgolf schijnt het daredevils wel mee te vallenSmiley en onze Duitse vriend die verongelukt is... ik wéét écht niet tot welke categorie hij behoorde....
Dan maar gewoon genieten op het water, want wat moet je anders doen met 3 pubers?

passie 08 September / 2008 / 21:34
Quote: daan3 - Zondag 07 September, 2008 14:37
kk duitsers niet luisteren maar toch doen tegrote kites zo zie je maar weer een helm en een impact vast helpt niet zo veel hoor gister op mirns ook weer iemand over en op et dijk zien stuiteren die gozer vaarde 2 keer in 5 minute in het zelfde stukje riet zonder te remmen gewoon doorvaren en paar minute daarna lag hij achter het dijkje daarna zag ik hem wel weer lopen maar toch die duiters moeten gewoon in duitsland blijven krijgen wij hier teminste geen gezeik meer overdat kite zo gevaarlijk is dat is mijn mening...

Net 13?
stoer met kanker schelden!! hatsiekidee,

Firewurx 08 September / 2008 / 22:53
Das ist nicht so toll.......

otje 08 September / 2008 / 23:21
laat ze liever onderweg hiernaartoe een klapband krijgen ipv een klaplong hier!

1 2 3 Next Page Last Page