vergeet hem ook niet weer terug te sturen naar beneden als je weer daalt.
ander flikkert je kite uit de lucht. succes
Hey TMK, ik zal mn heerlijke spray in jou gezicht van afgelopen woensdag eventjes goedmaken
_
Je komt aangevaren (zoals jij wilt op vlak water) met een lekker vaartje met kite op 10/11 uur gewoon zoals je normaal hoogte loopt.. Dan stuur je terug naar 12/1 uur terwijl je je bar aangetrokken houd(dan stuurt je kite sneller) en dan krijg je zoals jordy hierboven zegt inderdaad in één keer lift. Stuur je kite wanneer je merkt dat je weer daalt, op tijd weer terug naar 10 uur ( zelfde kant op die je eerst voer!!, is makkelijker met leren) en draai je board downwind, je merkt dan dat je in de lucht alweer vaart krijgt in horizontale richting, landen en dan weer druk geven op je heelside zodat je weer hoogte gaat lopen
-edit- Waarom is er in de nieuwe versie van hanglos nog steeds niets gedaan aan het irritante feit dat we geen witregels kunnen hebben in onze tekst!!!!!!
Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)
Maar ga niet airborne..
Iemand van dichtbij zien springen zou moeten helpen
Ehm, ja probeer echt je bar in te trekken en door te sturen naar 12 uur, vanaf 10 uur naar 12 uur gaat ook hoger dan van 11 uur rustig naar 12, dan doe je het zelfde als een bocht maken(vaarrichting veranderen)
En volgende x als ik er ben zal ik wel ff naar je toekomen ofzo..
Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)
MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
Registreerde: 22 February 2008
Ik begin al toch echt hele stukken te varen zonder te crashen!
Sinds ik mn Caution heb wil ik alleen maar leren springen.
Maar hoe moet dat?
Soms lukt het me om de lucht in te gaan zonder een golf, voor een half metertje ofzo.
Verder kan ik alleen over de golven heen poppen en mezelf met een golf lanceren en dan 1 of 2 meter in de lucht zweven.
Maar hoe kan ik nou op vlak water lekker jumpen? Ik zie hier en daar instructies en movies en hoor het zo van kiters. Maar ik weet niet wat ik fout doe
Ashamed to ask, maar iemand die me op ijmuiden aanwijzingen zou willen geven?
Met een golf probeer ik het zo.
Ik ga richting een golf, ga met het hele vlak van het board er tegenaan.
Als ik net met mn board bij de golf zit en zo spring, probeer ik mijn kite al op 11-12 uur te hebben en zo weg te zweven. Maar dat blijft bij boardjump en zweven..