Gevaarlijke Beginners Kiteshop

Door: FerdiH Reacties: 96 Hits: 12394
FerdiH 05 July / 2009 / 07:54
We zijn gister middag ff lekker naar het strand geweest om ff te zwemmen en
ff te vliegeren wand er stond weer eens te weinig wind.
Is dat nog niet zo erg maar wat we verderop zagen deed ons toch wel een beetje verontrusten.

Er was een kerel bezig met een X4 op het strand. Levens gevaarlijk die kerel kon hem niet eens in de
lucht houden en er liepen gewoon kinderen onder z'n lijnen door.Smiley
Het was een 12m @6-8kn.

wij zagen genoeg en besloten om er ff heen te gaan.
Daar aan gekomen vraagt die kerel of wij er verstand van hebben, ja dus, dan veracht je ook
van zo'n gast dat hij wat van je aanneemt als je wat zegt.
Nee hoor als we zeiden dat hij moest gaan lessen zei die "Ik heb altijd gesurft dus ik vaar zo weg"
Wij dus uitgelegd dat er ook nog een stukje veiligheid en zo bij komt kijken maar daar deed hij niks mee.Smiley
Dat wist hij allemaal wel. Het was een lekker eigenwijs mannetje.

Hij begon ook nog te vertellen hoe hij aan z'n kite kwam.
Dat is nog veel erger, hij hat hem voor 100 pleurie, nou dat ding was ook pleurie
er zaten allemaal scheurtjes in het doek en de bladder van z'n L-E kwam al door het doek zetten.
Kon geen kwaad volgens hem.Smiley nou een keer goed craschen en dan is tie doormiddenSmiley
Hij wist ook nog te vertellen dat hij ook een 16m had gekocht voor 50 eurie, Dat va dan wel helemaal
niks zijn geweest.

Om ff terug te komen waar hij hem vandaan had. Hij heeft hem gekocht bij een officiële Kiteshop.SmileySmiley
Dat dat zomaar kan een levens gevaarlijke kite voor beginners aan een beginner verkopen.Smiley
Waar ben je als kite shop mee bezig. Dit is toch een manier om de sport naar de klote te helpen of
ben ik gek.

Nou weet ik ook welke kiteshop het is en dat valt me erg tegen van die shop.

Is erwat aan te doen zodat we dit kunnen voorkomen??

Ben er Best boos over.

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

Slis 05 July / 2009 / 07:58
ja, naam vermelden van de shop
tenminste als je het echt 100% zeker weet...

het is beetje tricky,
maar een goede tik op de vingers kan geen kwaad

bel anders zelf de shop, en probeer met manager te spreken
en hem dit te vertellen...
mocht je een zwak excuus krijgen of wat dan ook
zet het dan op internet, zal de shop geen goede beurt doen.

maar kan net zo goed zijn
dat de shop tegen de beginner heeft gezegt:

"deze kite is niet geschikt, maar je moet het zelf weten
wij geven geen garantie en raden de aankoop ook af"

uiteindelijk is de aankoper altijd verantwoordelijk voor z'n eigen acties
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

FerdiH 05 July / 2009 / 08:02
Ik weet zeker welke shop het is, lijkt me niet dat je als koper gaat liegen over de shop waar het vandaan komt.
Hij had het gekocht bij Kater in Hippolytushoef.
valt me erg van ze tegen ik kwam er ook nog wel eens maar dat is nu over.

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

spoetnik 05 July / 2009 / 08:04
De kater komt laterSmiley
Als je ziet wat ze nog tweedehands durven te verkopen...
HHNAISHX 32003KITE ONLY12,0€ 49,00
HHTAKOONSCOOP 22003KITE ONLY14,5€ 49,00
ANAISHX 32003KITE ONLY16,0€ 49,00
HHNAISHX 32003KITE ONLY16,0€ 49,00
ANAISHX 32003KITE ONLY16,0€ 49,00
ACABRINHABLACKTIP2003KITE ONLY17,0
€ 49,00

Smiley

FF mailtje gedropt, wacht af...

"Tweedehands troep. Wat hebben jullie nog een hoop tweedehands kitesurf TROEP te koop op de website. Ik kan niet begrijpen dat een goede winkel kites uit 2003, 2004 durft te verkopen. Deze kites zijn naar huidige maatstaven levensgevaarlijk, temeer omdat ze door de relatief lage prijs vaak bij beginners in de handen terecht komen. Graag wil ik jullie motivatie weten waarom jullie die oude trope nog op de markt durfen te zetten. Ik hoop niet dat het jullie om die paar tientjes zal gaan. Vriendelijke groet,"
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Lars91 05 July / 2009 / 08:11
Als een beginner dit zo ziet denkt hij top martiaal voor een zacht prijsjeSmiley
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

FerdiH 05 July / 2009 / 08:23
Ik had nog niet op de website gekeken, ik wist dat er een lijst in de winkel hangt.

Snap ik ook niet en al eens gezegd tegen een van die gasten daar.

martinAIR 05 July / 2009 / 08:58
Quote: spoetnik - 5 juli, 2009 (09:04)
De kater komt later Als je ziet wat ze nog tweedehands durven te verkopen... HHNAISHX 32003KITE ONLY12,0€ 49,00HHTAKOONSCOOP 22003KITE ONLY14,5€ 49,00ANAISHX 32003KITE ONLY16,0€ 49,00HHNAISHX 32003KITE ONLY16,0€ 49,00ANAISHX 32003KITE ONLY16,0€ 49,00ACABRINHABLACKTIP2003KITE ONLY17,0€ 49,00 FF mailtje gedropt, wacht af... "Tweedehands troep.Wat hebben jullie nog een hoop tweedehands kitesurf TROEP te koop op de website. Ik kan niet begrijpen dat een goede winkel kites uit 2003, 2004 durft te verkopen. Deze kites zijn naar huidige maatstaven levensgevaarlijk, temeer omdat ze door de relatief lage prijs vaak bij beginners in de handen terecht komen.Graag wil ik jullie motivatie weten waarom jullie die oude trope nog op de markt durfen te zetten. Ik hoop niet dat het jullie om die paar tientjes zal gaan.Vriendelijke groet,"

1 biertje!

ben benieuwd naar hun antwoord..

Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

JanAir 05 July / 2009 / 09:24
Natuurlijk is het niet veilig met al dat oude materiaal. Ben benieuwd hoe het met de aansprakelijkheid van de shop zit als er echt een ongeluk gebeurd vlak nadat het materiaal verkocht is. Denk dat ze gelet op hun deskundigheid wel degelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden. (motivatie; een shophouder draait al langer mee, weet wat er te koop is en ontvangt van leveranciers extra specifieke informatie, wordt uitgenodigd voor introductie dagen, etc. Een koper heeft recht op goede voorlichting en mag verwachten dat materiaal 'veilig' gebruikt kan worden)

Zomaar een idee om er wat aan te doen:
zou Hanglos niet een overzichtslijst kunnen opnemen die gevoed wordt door de shophouders waarin deze zelf aangeven welk materiaal ze beslist zelf niet meer zouden durven te verkopen. Als een meerderheid van de verkopers aangeeft dat het naar de maatstaven van nu gevaarlijk spul is dan weet een beginner met weinig geld wat hij zeker moet laten liggen.
Ik schrijf hier bewust ' shophouders' omdat de gebruikers nog wel eens extreme mening willen uiten die slechts zij gebaseerd op hun eigen perceptie.

Elon 05 July / 2009 / 09:28
ik snap hier echt niks van... als een shop dit soort dingen verkoopt, dan snappen ze toch ook wel dat dat hele negatieve reclame isSmiley ik weet niet wat de mensen van de shop er bij zeggen als ze de kite verkopen. zoals slis al zegt
"deze kite is niet geschikt, maar je moet het zelf weten
wij geven geen garantie en raden de aankoop ook af"

maar dit vind ik eigenlijk niet kunnenSmiley
- KiBoCo.nl -

Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)

Bignelis 05 July / 2009 / 09:34
Met die prijzen kunnen we ook met z'n allen wat kleingeld bij elkaar leggen en die oude meuk opkopen. Ik zou dan voorstellen om een mooi kampvuur te bouwen op 't strand en ze ritueel te verbranden. DJ erbij, biertjes....zie het helemaal gebeuren....Smiley
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

ltkort 05 July / 2009 / 09:34
Volgens mij komen die beginners, na 1 keer er mee gekite te hebben, er ook wel achter dat het een PIEP kite is. En dat ze gewoon kwaliteit spullen moeten kopen..

GOEDKOOP is DUURKOOP....

....LTKort.... - Slingshot RPM 10m 2012 - Naish Momentum 2010 - Prolimit Kitewaist Pro - KiBoCo Kite

ltkort had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

wazzaah 05 July / 2009 / 09:36
Heb wel s op een brommer gereden, kan ik nu een Kawasaki ZZR1400 kopen om wat rondjes te draaien op een parkeerplaats? Smiley

Goed dat je het aankaart Ferdi Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

swiftenaar 05 July / 2009 / 10:04
ik ben voor het idee van bignelis!!!Smiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

crossbowkiter 05 July / 2009 / 10:28
Tijdje geleden stond er op marktplaats ook een advertentie van freestyle sport.
Een cabrinha kite uit 2002 of 2003 ofzo en een boardje uit 2006 dacht ik.
Stond er op:'kite is al wat ouder,maar je kan er mee beginnenSmiley,en mocht je een andere kite kopen heb je nog een goed boardje'.
Ik vind dat die shops geen materiaal ouder dan 2005 mogen verkopen!

Woodmaster 05 July / 2009 / 11:06
Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

v_duin 05 July / 2009 / 12:29
echt slecht dit, kater heeft echt niet normaal oude spullen liggen. Je krijgt het gevoel dat jezus ermee heeft gevarenSmiley.
dat ik m`n eerste kite ging halen drie jaar terug zag ik ook al die oude meuk liggen, gelukkig heb ik zelf alles uitgezocht aan veiligheid enzo dus bij mij is alles goed gekomenSmiley Zonder kater achteraf te krijgen!
om kater niet helemaal af te kraken, voor mij gevoel telt dit echt alleen voor het kite-gedeelte.

evan 05 July / 2009 / 13:08
Leuk dit, lees net bij ons op kh dat ze een beginner een 2003 14m rhino en 2004 12m rhino aangesmeerd hebben.

Topic rotterdam

Lijkt me duidelijk dat ze niet zoveel problemen mee hebben om voor die paar tientjes winst beginners met oude zooi op te zadelen.
Bij deze wil ik ze bij kater hartelijk bedanken voor het verpesten van onze mooie sport!

Woodmaster 05 July / 2009 / 13:39
Kat in de zak!!!!Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

bart13 05 July / 2009 / 13:59
http://www.hanglos.nl/forum/180540/kiteforum-x4-2004-lek.html ?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Teunuzzz 05 July / 2009 / 14:11
Quote: bart13 - 5 juli, 2009 (14:59)
http://www.hanglos.nl/forum/180540/kiteforum-x4-2004-lek.html ?

Ff voor de duidelijkheid, ik ben die die topic heeft geplaatst. Maar niet de persoon in bovenstaand verhaal! Ik wilde gaan varen bij Gronau, Dreilandersee.

Ik heb wel gelesd en ben nog aan het lessen, bijna me IKO binnen. Maar daar voor moet ik oefenen, dat gaat dus niet lukken met een lekke kite. Heb een 12m2 crossbow 2 maar die kan met deze lichte wind niet omhoog.

Groet,

Teun

Kamo 05 July / 2009 / 14:31
Zachte prijsjes, harde klappers! 2003 spullen, even serieus..... en ook nog allemaal kite-only.. wat gaan ze erbij leveren dan?!

beste mensen van Kater, accepteer het verlies, en laat het los... Smiley en ga iets aan je voorraadbeleid en bedrijfsvoering doen!
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Brutus 05 July / 2009 / 14:37
Mijn god zeg, 6 kites met een gezamelijke winkelwaarde van 300,-- euro, voor dat geld kunnen ze ze toch wel direct in de vuilnisbak flikkeren?Smiley

Vinni 05 July / 2009 / 14:41
Ik vind dat winkels hun verantwoordelijkheid moeten nemen door te weten aan wie ze de vlieger verkopen. Maar om ze nu te verbieden om ouder materiaal te verkopen? Dat vind ik echt veel te ver gaan. Als je een goede verkoper bent kan je uitstekend zien of een klant een beginner is of dat hij al genoeg ervaring heeft om met een oudere vlieger te vliegen.

Er zijn genoeg mensen die wel interesse hebben in oudere kite's, mensen die wel genoeg ervaren zijn! Als ik mijn 15 meter uit 2005 kapot crash ga ik ook 100% een andere uit 2005 halen. Zou mooi lullig zijn als ik er geen kan vinden omdat een aantal personen hebben gezegt dat een een shop geen oud spul meer mag verkopen Smiley
https://www.youtube.com/watch?v=kaivPVd_rhI

idefixe 05 July / 2009 / 14:59
Shops mogen van mij verkopen wat ze willen. Wie ben ik of jij om te zeggen dat iets wel of niet verkocht mag worden? Er gaan per jaar behoorlijk wat mensen naar de kloten door nicotine, alcohol, te vet eten , het verkeer. Dus maar even een verbod op de verkoop? Onzin.
Shops moeten gewoon lekker zelf bepalen wat ze wel en niet moeten verkopen. Op het moment dat ze bij een bepaald artikel de verkeerde info gaan leveren gaan ze wel de fout in. ( 100% depower schater / uitstekende beginnersvlieger enz enz)
Ook geeft de shop een bepaald 'visitekaartje" af door iets wel of niet te verkopen. je zou deze discussie bijv. ook kunnen voeren over het wel of niet verkopen van een boardleash.
De eindgebruiker is en blijft in deze zelf de verantwoordelijke. We hebben als kitesurfers al met veel te veel regels te maken..........
Daarbij zie ik nog regelmatig kitesurfers die met F@cking oud materiaal dingen uitspoken waar menig hanglos / kitehigh bezoeker jalours op kan zijn.
Alles staat of valt met een eerlijk advies van de verkoper.......
( morgen weer wind Smiley Smiley )
Slingshot , Gibbon

ElRudo 05 July / 2009 / 16:02
Quote: Teunuzzz - 5 juli, 2009 (16:11)
Quote: bart13 - 5 juli, 2009 (14:59) http://www.hanglos.nl/forum/180540/kiteforum-x4-2004-lek.html ? Ff voor de duidelijkheid, ik ben die die topic heeft geplaatst. Maar niet de persoon in bovenstaand verhaal! Ik wilde gaan varen bij Gronau, Dreilandersee. Ik heb wel gelesd en ben nog aan het lessen, bijna me IKO binnen. Maar daar voor moet ik oefenen, dat gaat dus niet lukken met een lekke kite. Heb een 12m2 crossbow 2 maar die kan met deze lichte wind niet omhoog. Groet, Teun

Teunuzzzzzzz: Crossbows = vlakke vlieger, goed lowend. vanaf 12kn kan je gaan oefenen. Daaronder krijg je toch geen enkele kite meer uit het water als beginner. Veel plezier!