Gevaarlijke Beginners Kiteshop

Door: FerdiH Reacties: 96 Hits: 12395
thor 14 July / 2009 / 16:43
Ik wil wel eens weten of Ferdi al bij Kater is geweest hij is namelijk wel uitgenodigd door Kater zodat zij kunnen laten zien wat ze doen en wat ze hebben, Ik weet niet hoeveel mensen er een eigen zaak hebben die op dit topic staan, maar spullen weggooien doe je nooit je heb er namelijk zelf ook al voor betaald.

Verder kom ik graag bij Kater de Verkoper van afdeling Hippo heeft echt veel verstand van de sport. Ik weet dus ook zeker dat de persoon in kwestie gewaarschuwd is voor dat hij de Kite ging kopen. Jullie zouden zelf eens een kijkje moeten nemen in de zaak, voordat je hem afbrand.
www.kite-base.nl - Ocean Rodeo

thor had een 4 sterren sessie in Amstelmeer met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Griffin Kiteboarding Argonaut (2010)

daan3 14 July / 2009 / 16:59
toen ik begon met kiten heeft ook een of andere debiel besef ik mij nu! een carbina blacktip uit 2003 verkocht heb er zelfs 150 pleuries voor betaalt voor een jongen van 14 is dat al veel geld..
wist toch ook nog niet van hanglos en alles dacht het ook wel even teleren NIET DUS!
na 100 meter gebodydragt teworden over land besloot ik dan toch maar lestenemen en kwam er toch achter dat ik niet echt goed bezig was en heb toch ook gelijk een betere kite gekocht en heb toen ook hanglos leren kennen
ik denk dat heel veel beginners nieteens weten dat zulke sites bestaan waar je vragen kan stellen enzo..
ik raad daarom ook elke beginner aan om ff op hanglos tegaan neusen en als het nodig is iets te poste!

vind dit wel een mooi post want zie precies wat ik zelf fout heb gedaan
maar van fouten moet je ook leren!

gr
Antixsports.com Liquid Force

Rienkiegotcha 14 July / 2009 / 18:50
Quote: daan3 - 14 juli, 2009 (17:59)
toen ik begon met kiten heeft ook een of andere debiel besef ik mij nu! een carbina blacktip uit 2003 verkocht heb er zelfs 150 pleuries voor betaalt voor een jongen van 14 is dat al veel geld..wist toch ook nog niet van hanglos en alles dacht het ook wel even teleren NIET DUS! na 100 meter gebodydragt teworden over land besloot ik dan toch maar lestenemen en kwam er toch achter dat ik niet echt goed bezig was en heb toch ook gelijk een betere kite gekocht en heb toen ook hanglos leren kennenik denk dat heel veel beginners nieteens weten dat zulke sites bestaan waar je vragen kan stellen enzo..ik raad daarom ook elke beginner aan om ff op hanglos tegaan neusen en als het nodig is iets te poste! vind dit wel een mooi post want zie precies wat ik zelf fout heb gedaanmaar van fouten moet je ook leren! gr

Hallo Daan3, Ik denk persoonlijk dat jij je eigen ervaring een beetje verkeerd beoordeeld. Zoals je zegt was je 14 dus het is al 4 jaar geleden(uitgaande dat je nu 18 bent). 2009-4= is in het jaar 2005. Een 2003 kite verkopen in het jaar 2005 vind ik helemaal nog niet zo raar. Je moet geen appels met peren vergelijken.
Als ik het goed heb zijn de kites qua veiligheid drastisch veranderd in het jaar 2007 qua depower. Kortom die verkoper in jou situatie was echt geen debiel.
Op de manier hoe jij het verteld komt het ook over of is het onmogelijk/levensgevaarlijk om met een kite uit 2003 of 2004 te varen. Dit is natuurlijk grote onzin, in 2004 waren het prima kites die een zekere veiligheid boden. Dat je 100 meter gebodydragged was is je eigen fout misschien de verkoper die jou niet goed geinformeerd heeft.
Ik heb nu een stuk of 6 keer gekite en kan al heen en weer varen zonder problemen. zolang je weet wat je doet en genoeg kennis hebt opgedaan via vrienden, internet of een instructeur dan moet het wel goedkomen met niet al te veel wind.
Dit topic gaat nu om het feit of een kitewinkel oude kites uit het jaar 2003/2004 mag verkopen aan een beginner. Kunnen we niet beter de vraag stellen of een kitewinkel kites mag verkopen aan beginners, ongeacht oude of nieuwe kites?

Met een oude of nieuwe kite, in beide gevallen kunnen er ongelukken gebeuren.

ik citeer ferdi 'Er was een kerel bezig met een X4 op het strand. Levens gevaarlijk die kerel kon hem niet eens in de
lucht houden en er liepen gewoon kinderen onder z'n lijnen door.Smiley
Het was een 12m @6-8kn.''

Die x4 kite kon er niets aan doen dat die kerel hem niet in de lucht kon houden en die x4 kon er ook niets aan doen dat zijn lijnen boven kinderen vlogen. Het gaat om de man zonder kite ervaring. Hij had dezelfde fouten gemaakt met een nieuwe kite!!!!!!!!!!!!

Dat is mijn theorie:)

dr511 14 July / 2009 / 19:42
Quote: thor - 14 juli, 2009 (18:43)
Ik wil wel eens weten of Ferdi al bij Kater is geweest hij is namelijk wel uitgenodigd door Kater zodat zij kunnen laten zien wat ze doen en wat ze hebben, Ik weet niet hoeveel mensen er een eigen zaak hebben die op dit topic staan, maar spullen weggooien doe je nooit je heb er namelijk zelf ook al voor betaald. Verder kom ik graag bij Kater de Verkoper van afdeling Hippo heeft echt veel verstand van de sport. Ik weet dus ook zeker dat de persoon in kwestie gewaarschuwd is voor dat hij de Kite ging kopen. Jullie zouden zelf eens een kijkje moeten nemen in de zaak, voordat je hem afbrand.

die oude kites zijn al lang weggeschreven en als je die laatste 50 euries voor je investering van 600 er nog uit moet halen kun je net zo goed dat laatste verlies ook nemen
scheelt een hoop gezeik.

Ziki Ondergoed, schultenbrau

thor 14 July / 2009 / 20:50

Quote: dr511 - 14 juli, 2009 (21:42)
Quote: thor - 14 juli, 2009 (18:43) Ik wil wel eens weten of Ferdi al bij Kater is geweest hij is namelijk wel uitgenodigd door Kater zodat zij kunnen laten zien wat ze doen en wat ze hebben, Ik weet niet hoeveel mensen er een eigen zaak hebben die op dit topic staan, maar spullen weggooien doe je nooit je heb er namelijk zelf ook al voor betaald. Verder kom ik graag bij Kater de Verkoper van afdeling Hippo heeft echt veel verstand van de sport. Ik weet dus ook zeker dat de persoon in kwestie gewaarschuwd is voor dat hij de Kite ging kopen. Jullie zouden zelf eens een kijkje moeten nemen in de zaak, voordat je hem afbrand.die oude kites zijn al lang weggeschreven en als je die laatste 50 euries voor je investering van 600 er nog uit moet halen kun je net zo goed dat laatste verlies ook nemenscheelt een hoop gezeik.

De persoon die de kites koopt kan ook naar het advies van de verkoper luisteren en niet op het koopje afgaan.

En nogmaals het is makkelijker om een zaak of een persoon af te branden dan op te hemelen !!!!

thor had een 4 sterren sessie in Amstelmeer met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Griffin Kiteboarding Argonaut (2010)

amsterdammertje 14 July / 2009 / 22:41
op marktplaats hebben ze een adv. staan voor 200 kitesSmiley

Djee 15 July / 2009 / 06:34
Quote: Rienkiegotcha - 14 juli, 2009 (14:01)
Quote: Djee - 14 juli, 2009 (08:22) uhm Rienkiegotcha of kater.nl Hey Djee wat bedoel je hiermee? Dat ik van Kater zelf ben? Hahaha nee dat niet:)

ja, dat denk ik ja.
1. Je meldt je aan naar aanleiding van dit topic (kan gebeuren, maar misschien verdacht)
2. Je neemt de moeite om je verhaal in een ander programma te schrijven, dan gewoon te reageren in t topic (kan gebeuren, maar misschien verdacht)
3. Je bent wel heeeeeeeeeeeeeeel erg pro kater (kan gebeuren, maar misschien verdacht)

Daarom denk ik dat, kreeg/heb dat gevoel er gewoon bij.
Maar ja lang leven het internet, want ik ben ook een bloedmooie vrouw van 21 Smiley

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

spoetnik 15 July / 2009 / 06:51
Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen reactie gekregen van Kater op mijn mailtje.
Ik weet dus nog steeds niet wat de beweeg reden is voor Kater om deze oude kites op de markt te zetten. Ik zal ze nog eens mailen.....
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

dr511 15 July / 2009 / 08:14
Quote: Djee - 15 juli, 2009 (08:34)
Quote: Rienkiegotcha - 14 juli, 2009 (14:01) Quote: Djee - 14 juli, 2009 (08:22) uhm Rienkiegotcha of kater.nl Hey Djee wat bedoel je hiermee? Dat ik van Kater zelf ben? Hahaha nee dat niet:)ja, dat denk ik ja.1. Je meldt je aan naar aanleiding van dit topic (kan gebeuren, maar misschien verdacht)2. Je neemt de moeite om je verhaal in een ander programma te schrijven, dan gewoon te reageren in t topic (kan gebeuren, maar misschien verdacht)3. Je bent wel heeeeeeeeeeeeeeel erg pro kater (kan gebeuren, maar misschien verdacht) Daarom denk ik dat, kreeg/heb dat gevoel er gewoon bij. Maar ja lang leven het internet, want ik ben ook een bloedmooie vrouw van 21

kan geburen omdat er hier geeen spellink kontrole op zit
maar ds iets voor hangloz 8.0

maar ben wel beniewd naar de foto's djee mmmmm

Ziki Ondergoed, schultenbrau

flAsHboARdER 15 July / 2009 / 10:06
Quote: spoetnik - 15 juli, 2009 (08:51)
Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen reactie gekregen van Kater op mijn mailtje.Ik weet dus nog steeds niet wat de beweeg reden is voor Kater om deze oude kites op de markt te zetten. Ik zal ze nog eens mailen.....
gewoon bellen Smiley
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

johndoe 16 July / 2009 / 08:46
Ik heb wel gewoon reaktie gehad vorige week en inmiddels hebben ze mij gebeld om het 1 en ander uit te leggen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Rienkiegotcha 16 July / 2009 / 10:58
wat zeiden ze?

christaan 16 July / 2009 / 11:04
Weinig keus en wat ze verkopen is overjarige troep.. Sorry Kater Alkmaar

Camping afdeling is wel top.

thor 16 July / 2009 / 17:37
Quote: christaan - 16 juli, 2009 (13:04)
Weinig keus en wat ze verkopen is overjarige troep.. Sorry Kater Alkmaar Camping afdeling is wel top.

Dan ben jij dus niet bij Kater geweest, want alles wat bij kater aan plafond hangt is 2009 matriaal. Onzin vertellen kunnen wel allemaal wel!!!!

nogmaals afbreken gaat makkelijker dan ophemelen

Rienkiegotcha 16 July / 2009 / 23:56
Hey Thor ik ben het helemaal met je eens.

Zowieso gaat dit topic nergens over. Kater wordt afgekraakt omdat ze goedkope overjarige kites verkopen naar aanleiding een persoon die met een x4 boven kleine kinderen vliegt met zijn lijnen.

Wat ik al eerder heb gezegd, het gaat niet om die x4 maar om die persoon, hij had het hetzelfde kunnen doen met een kite uit het jaar 2009.

Nu zijn er ook nog mensen die denken dat ik een medewerker van Kater ben, omdat ik het leuk vond om op dit topic te reageren omdat ik ook een een x4 heb gekocht bij Kater. En het vermoeden wordt ook nog groter omdat ik mijn berichten eerst in word typ haha (ik ga ook nog happen, Djee de enigste reden dat ik eerst lange berichten in word typ is omdat ik het bericht dan in één oogopslag kan zien. Bij Hanglose maar een klein vakje en dat vind ik persoonlijk niet zo fijnSmiley

GL met het voeren van deze discussieSmiley

jobjol 17 July / 2009 / 10:14
1 voor Kater dat ze nog oude kites verkopen.

Ik ben student en ik was nooit aan kitesurfen begonnen als ik niet een oude slingshot uit 2002 kon kopen voor een paar tientjes.

Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat de wind altijd sterker is. Dan begin je met oefenen als het 12 knopen waait. Dan maakt het echt niet uit of je aan een kite hangt uit het jaar 1980 of een uber-veilige kite anno 2009.

Er zijn ook legio stukjes strand waar je goed kan oefenen zonder een gevaar te zijn voor mensen op het strand. Er is ruimte genoeg.

Mijn tip voor beginners:
- koop een oude kite uit het jaar 0 voor een paar tientjes. Dan maakt het ook niet uit als je de kite hard crashed.
- Laat je goed informeren door ervaren kiters.
- onderschat de wind niet.
- Zoek een rustig plekje op waar je ongestoord kan oefenen.
- breek je benen niet Smiley

Er zullen vast veel mensen het totaal niet met mij eens zijn, maar denk je echt dat de kitesurf sport zo groot geworden was in NL als iedereen was begonnen met uitgebreide lessen en nieuw materiaal? Think again!
No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

Martijn767 17 July / 2009 / 10:58
koop een oude kite uit het jaar 0 voor een paar tientjes. Dan maakt het ook niet uit als je de kite hard crashed.

precies! Ik heb ook 2 jaar oude kites gekocht en ben daarmee gaan kloten.
Het is zonde al je je nieuwe 1100 euro kite crashed, terwijl je ook gewoon een van 200 euro had kunnen crashen.
Kater heeft best goed spul staan.
Ik was laatst nog in de winkel om wat te kopen daar en er was zelfs iemand die een board kocht en het over dit topic had. Beginners kites en hoe gevaarlijk die wel niet kunnen zijn.
De verkoper zei (terrecht) als je goedkoop wil ontkom je niet aan oude kites. Maar met gezond verstand kan er toch weinig mis gaan.....
Het is meer het gezonde verstand wat bij veel mensen ontbreekt!
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

bart13 17 July / 2009 / 15:39
Er zit nogal een verschil in kites uit het jaar 0 en kites uit 2007, over het algemeen zeggen mensen vaak dat je niet voor 2006 moet kopen en het liefst na 2006. En dat crashen valt ook wel mee als beginner, juist bij springen crasht mijn kite vaker.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

mjb 17 July / 2009 / 18:53
ik denk dat veel grote shops ook tweedehands en meerdere jaren overjarige kites verkopen - wat ik kwalijk vind is als ze je slechte of geen voorlichting/advies geven over wat je kan kopen

Puppananny 17 July / 2009 / 21:01
Slotje d'r op! Dit gaat helemaal nergens meer over
Cabrinha Switchblade IDS 6 en 10 mtr Nobile 666-08; North Rocketfish 08

ChopChop 23 July / 2009 / 09:51
Hier een X3...prima voor starters... beetje vreemd dat een kiteshop dit nog zo verkoopt..Smiley

http://link.marktplaats.nl/227369751

Pieces 23 July / 2009 / 11:44
Ik heb niet alle reacties gelezen (het zijn er nogal wat) maar wel de start van dit topic.

Volgens mij worden er een aantal zaken door elkaar gehaald, namelijk:

Kater is een commercieel bedrijf. Met andere woorden: het is opgezet met het doel omzet te genereren. Afzetmarkt: camping, wintersport en kitesurf.

Dit bedrijf kan er in principe niets aan doen dat er 1 of andere nono met een X kite uit het jaar 0 tussen de badgasten gaat staat.

Ik las in het begin ook de vergelijking van een brommer naar een motor(een Zx6-r is trouwens beter dan die ZZR1400 Smiley). Je kan als oud brommerbesturder best een ZZR 1400 uit 2003 kopen hoor. Geen probleem. Alleen op dat ding rijden zonder rijbewijs op de openbare weg is niet zo'n succes.

Zelfde geld natuurlijk voor kites. Je kunt best een X2 of 3 kopen. Het is alleen nuttig voor je hem gaat gebruiken je wel eerst les neemt of je laat informeren over de kite en het gebruik van het ding.

Om terug te komen op de motor vergelijking: Als kater geen oude kites meer mogen verkopen wegens gevaar dan zou elke 2e hands auto/motor verkoper ook zijn deuren kunnen sluiten.

Waar het hier om gaat is volgens mij voornamelijk het onvermogen van de persoon die met die kite stond te kloten tussen kids. Als je pech hebt en je treft een iets meer vermogende Nono staat hij er met een gloed nieuwe Fuel uit 2009. Die zijn er ook hoor. Mag kater die nieuwe Fuels dan ook niet meer verkopen zonder dat je kunt aantonen dat je kunt kiten en de regels kent? Lastig... alle kiteshops bankroet.

Ik ben objectief, heb geen relatie met Kater anders dan dat ik er wel eens kitesurf en wintersport gear koop. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de servicegerichtheid en heb over niet het idee dat ik genaaid wordt. Kan me dus niet voorstellen dat de persoon die daar een X3 koopt is voorgelogen dat het "top of the bill" gear is.

In ieder geval goed dat je (topicstarter) die persoon hebt aangesproken op zijn spullen en gedrag. Jammer dat het een nono betrof die er niets mee doet. Naar mijn mening treft kater in dezen geen blaam. Maar dat is mijn mening.

Gr, Pieces!
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!