Landvlieger gezocht

Door: TMK Reacties: 27 Hits: 3839
TMK 23 December / 2008 / 01:19
De koude dagen zijn soms niet te doen op het water, dan staat er ook nog eens weinig wind en als dat niet genoeg is, waait het de verkeerde richting op.

Ik heb zin in een Nasawing! Smiley

Maar er zijn verschillende maten en prijzen.
Wat raden jullie me eigenlijk aan? Ik wil dan op de ijmuiderslag een beetje van duintje naar duintje springen bijv, gewoon om lekker al je energie in kwijt te raken Smiley
Ik gok de 350?

EDIT: Gaat puur om de maten, niet de prijs. Dit is alleen een voorbeeld van wat voor maten er zijn.

maten
m2
adviesprijs
mijn prijs
80 0,49 € 62,40 € 45,-
120 1,10 € 68,24 € 50,-
150 1,75 € 75,58 € 55,-
170 2,25 € 85,38 € 60,-
190 2,80 € 95,20 € 65,-
210 3,40 € 105,- € 70.- *
230 4,10 € 115,84 € 80,- *
250 4,85 € 129,58 € 90,- *
300 7,00 € 165,90 € 110,-
350 9,50 € 195,32 € 130,-
400 12,75 € 244,40 € 145,-
450 15,70 € 304,26 € 180,-
500 19,40 € 403,40 € 240,-
550 23,40 € 485,84 € 290,-

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

michielvgeel 23 December / 2008 / 03:31
je moet je bedenken dat een nasawing meer en vaker trekt als een tubekite

leuke maat voor iemand met gewicht (80kg bv) is de 230/250

ben je wact lichter zou ik eerder voor de 210 gaan

dan durf je hem met bft4 ook nog op te laten
riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

bert-en-jacqueline 23 December / 2008 / 06:02
let wel op, een nasawing is een trekzak die totaal niet lift. ze zijn daarintegen wel super fijn om mee te spelen maar hij zal je niet omhoog tillen, trekkracht is meer horizontaal. zeker de maten boven 300 (7m²) zijn zeeeeer traag en 0,0 lift.
als je wilt springen en de prijs niet te hoog wil maken kijk dan voor een pepper, buster of een c-quad. voor de maat.... denk tussen 4 of 6m².

neus even rond op het vliegerforum.nl zou ik zeggen

groetjes bert
Have fun!! BEST-Riders.

johndoe 23 December / 2008 / 09:49
Of pak gewoon je kitesurf kite... Die doet het bij mij elke winter prima...Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

michielvgeel 23 December / 2008 / 10:18
die zijn iets kwetsbaarder he.

cquad is ook tof en leuk spelen maar niet zo bomb proof als een npw

let wel op dat je echt een npw5 tepakken hebt en geen nasawing. verschil hierin is dat nasawing van siegersvliegers komt en een aantal toomfouten in de neus maakt en dat het verder gewoon een gejat ontwerp is van npw.

voor een ECHTE npw die gewoon goed in elkaar zit en het over 10 jaar nog doet kijk op www.npw5.com

Nature 23 December / 2008 / 10:20
Nasa wings hebben amper lift.
Kijk naar bijv een mr kitesurf, Panshkites.com zijn prima kites.
Zeker de Yeti van mr kitesurf is een sicke kite en depowerbaar!

Smiley

5.5m2 is op het land vaak al voldoende als je eentje neemt die niet depowerbaar is.
Kon mijn peterlynn pepper 1 houden tot een knoopje of 22 en dan hield t ook op maja dat was back in the days :P

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Vission 23 December / 2008 / 10:42
Ik had een hq scout 5
die zijn echt wel leuk rond de 4 a 5 bfd
Ozone..Spleene..

michielvgeel 23 December / 2008 / 11:10
de cquad van PL was/is gewoon een gruwelijk meesterlijke kite

heb de 3.2 en 4,2 gehad

DJPim 23 December / 2008 / 11:19
Ik heb een peter lynn twister.. Die heeft ook kapot veel lift.. Leuk voor de sprongen
www.kiboco.nl

Vloeistof 23 December / 2008 / 11:24
Een guerilla II van peter lynn hahah! good old times..
Put on your wakeboots!

--Remco-- 23 December / 2008 / 11:37
Ik raad de YETI van MR-Kitesurf aan. Is een onbekend merk maar super goede kwaliteitSmiley Je kan je eigen kitebar erop zetten. Daardoor goed depowerbaar.

Hier de site: http://www.mrkitesurf.com/products_3.htm
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

kenx 23 December / 2008 / 11:57
Ik heb nog wel een nasa wing 250 liggen, als je het een keer wil proberen moet je maar langskomen (woon in almere)

Begin nu wel te twijvelen over de maat, als je interesse hebt dan controleer ik het vanavond wel even...
de waterstarter....

duinkiter_olivier 23 December / 2008 / 12:46
Ik heb een Radsails 6.0m²

suuuper om te lanboarden of te buggyen of om gewoon op't land te springen ! Smiley
WWW.DUINKITERS.NET

Vission 23 December / 2008 / 12:51
radsail vond ik niet fijn:P
SavageSmiley
Ozone..Spleene..

speedyG 23 December / 2008 / 12:57
neem n twister van peter lynn. deze is speciaal gemaakt voor flyboarden, heeft idd zeer veel lift, 5m2 of 6m2.

nasawing is een sleurkite, absoluut niet ideaal voor springen. heb je geld over kies dan voor een arc, guerilla of venom van peter lynn, flyboard en helmpje erbij, jij bent t mannetje!

mano 23 December / 2008 / 13:04
Nasawing / NPW heeft inderdaad zeer weinig lift, en vliegt ook niet echt lekker. Leuk voor de beginner of echt voor het mega sleurwerk, maar ervaring leert dat het veel leuker is om een matrasvlieger te hebben die gewoon goed vliegt. Ben je minder snel op uitgekeken.

rond de 5-6 vierkante meter is leuk heb je goede lift en word ie niet te traag.

Peter Lynn Twister heeft inderdaad veel lift, is lekker stabiel en leuk te betalen voor gewoon erbij.
Daarnaast kan je deze ook op een bar vliegen, niet met depower maar wel het bar gevoel en inhaken met je gewone trapeze. Smiley

Dit is zowiezo wel handig denk ik, dat je hem goed op een bar kan vliegen. Je hebt hier speciale 4-lijns barren voor (met bovenlijnen aan de uiteindes van de bar en je onderlijnen naar het midden met een katrolletje, dus net andersom als kitesurfen Smiley). en hier kan je dan een harnas lijntje aan vastmaken voor je trapeze.

Je kan ook voor een depowerbare matras vlieger gaan met dan ben je wel effe een hoop meer geld kwijt.
Met je kitesurf kite kan ook alleen een matras vliegertje is gewoon lekker makkelijk in gebruik, je sloopt je kites niet en een matrasvliegertjes is iets leuker omdat ie wat speelser is. Smiley

TMK 23 December / 2008 / 14:23
 Dan gaat het de Peter Lynn Twister worden! Smiley Eventueel nog een flyboard erbij Smiley
Is flyboarden net zo leuk? Een vriend heeft ook een buggy, dus kan evt met hem wel es mee Smiley
Maar die crashes gaan zeker veeeeeeel meer pijn doen! Smiley

Maargoed, welk maatje dan precies? Mocht het gebeuren dat ik het top vind wil ik er ook 2 van hebben.

Dus een 4 en een 6? Ik ken het bereik van die kites niet.

speedyG 23 December / 2008 / 14:41
ga eerst voor n 6, neem wel een helm voor de zekerheid, knie- en elleboog beschermers (skatesetje) is wel zo handig, gemm goed flyboard is iets meer dan 100 euris...

de 6 kan in een buggy, maar omdat de twister op lift gebouwd is, moet je hem dan wel heel diep in het windvenster trekken, en een 6 is met 3 bft heerlijk, maar gaat als een kanon... dus neem dan een goedkoop 4tje om te beginnen in een buggy en eerst zonder trapeze om te wennen. Een ongeluk op het land is meestal wat heftiger dan op het water...

succes met je aankoop en wie weet tot op ijmuiderslag!

de 6 kan je lekker mee flyboarden tussen 13 en 17 knopen. De 4 tussen 16 en 21 knopen. bij een gemm gewicht van 75 kg...

TMK 23 December / 2008 / 15:38
Quote: speedyG - Vandaag 14:41
ga eerst voor n 6, neem wel een helm voor de zekerheid, knie- en elleboog beschermers (skatesetje) is wel zo handig, gemm goed flyboard is iets meer dan 100 euris... de 6 kan in een buggy, maar omdat de twister op lift gebouwd is, moet je hem dan wel heel diep in het windvenster trekken, en een 6 is met 3 bft heerlijk, maar gaat als een kanon... dus neem dan een goedkoop 4tje om te beginnen in een buggy en eerst zonder trapeze om te wennen. Een ongeluk op het land is meestal wat heftiger dan op het water... succes met je aankoop en wie weet tot op ijmuiderslag! de 6 kan je lekker mee flyboarden tussen 13 en 17 knopen. De 4 tussen 16 en 21 knopen. bij een gemm gewicht van 75 kg...

ik weeg 67 kg.
Ik ga even langs coraaltje om te checken wat zij denken :)

klaas-92 23 December / 2008 / 20:07
Hallo!!
ik heb misschien nog wat voor je!Smiley
ik heb een C-Quad 4.2 (weeg zelf 65kilo) en dan ga je met windkracht 6 heel hard over het strand!!Smiley (mail maar voor een filmpje als je me niet geloofd!!)
een C-Quad heeft erg veel kracht, en is vrij makkelijk te vliegen. Windbereik: 2-??(licht aan hoeveel lef je hebt) bft. denk tot 6/8.
Met een NasaWing heb ik jammergenoeg geen ervaringSmiley
Mocht u nog vragen hebben mail dan gerust!

groet,klaas
ps ( heb hem ook te koop)

--Remco-- 23 December / 2008 / 20:42
Wat vinden jullie van een flysurfer titan 9.5 dan ?
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

michielvgeel 24 December / 2008 / 10:57
oud traag lomp en er word meestal te veel voor gevraagd.

ga dan eerder voor een p2:P

nee titan is gewoon erg oud en niet leuk

Vission 24 December / 2008 / 11:37
Niet alleen de twister is gemaakt voor flyboarden..
maar de twister is inderdaad geschikt.!
Haal hem dan niet op de bar..
Dan vliegt tie echt niet fijn.. Gewoon handless
Ozone..Spleene..

mano 24 December / 2008 / 17:34
Ieder zo zijn ding.
Op handles stuurt ie wel iets sneller, maar een bar vind ik uberhaupt gewoon fijner.
Je het een iets grotere draaicirkel, maar voor flyboarden en uitgehaakt springen ben ik meer fan van een bar.

Ik zou zeggen probeer wat je zelf leuk vind. Met die vlieger heb je in ieder geval een goede basis. veel plezier Smiley

TMK 31 December / 2008 / 16:25
 Peter Lynn Twister dan

Maar welke maat?

Hij moet toch al bij windkracht 3 wat leuke trekkracht hebben, tot ergens windkracht 6 :P
Die dingen zijn toch af te stellen zoals tubekites? Ongeveer?

EDIT: Ik heb een review gelezen van een gozer van 83 kilo die em testte met 19 knopen.
Het was de 4.1 en scheet al in zn broek. Ding lift flink en probeert et wanneer het maar de kans krijgt.
Dat doet me wel twijfelen tussen de 3.0 en de 4.1, aangezien ik 67kg weeg het me dus al met 14 knopen de lucht in kan slingeren. Dat ik evt met hardere wind kan kiten..? Kleinere maat = grotere windrange?

3.0 of 4.1?
Ik wil em bij de meest voorkomende wind kunnen gebruiken, wanneer de windrichting niet goed is om te kitesurfen.