lijnen goed oprollen

Door: superbadu Reacties: 33 Hits: 4754
superbadu 10 March / 2009 / 13:05
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in de kitesurfsport en heb een vraagje mbt tot de kite lijnen. Iedere keer als ik mijn kite wil gebruiken zit ik een ganse tijd te klooien met de lijnen. De rode en blauwe lijn zitten iedere keer gedraaid rond de witte lijnen. Nochtans rol ik mijn lijnen op zoals geleerd tijdens de kitesurflessen. Bar in de ene hand en dan iedere keer 8-ten maken en op het laatste een knoop erin.

Weet iemand een oplossing? Hoe doen jullie het?
-live what you love-

bernard 10 March / 2009 / 13:17
voor het oprollen je lijnen goed leggen. (lijnen aan kite laten, lijnen op spanning en dan bar goed draaien, desnoods ff uitlopen zoals je dat ook voor het kiten doet.) Daarna kruislings oprollen zoals geleerd tijdens de les...

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

isomis 10 March / 2009 / 13:27
iddd, gekruist oprollen is de trick. Tevens kan je het niet helemaal voorkomen als je continu met je lijnen in het water ligt, natte lijnen hebben de neiging om door elkaar te gaan.
zucht...

tannie 10 March / 2009 / 15:41
Hangt van je bar af volgens mij. Had ook geleerd om 8jes te maken. Maar bij mijn bar gaat het makkelijker als je het gewoon van de ene naar de andere kant oprol. (in het water wel achtjes maaken scheelt enorm)
blondje

tannie had een 2 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 17 - 26 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2010)

gjxl 10 March / 2009 / 15:43
Je moet bij het oprollen en afrollen de bar aan dezelfde kant vasthouden.

SlingyKites 10 March / 2009 / 16:27
IK rol nooit mijn lijnen in achtjes opSmiley gewoon normaal oprollen maar wel strak als je hem dan afrolt gaat ie altijd goedSmiley bij mij danSmiley
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

temp_spikey 10 March / 2009 / 16:27