Kitesurfer in Mexicaanse gevangenis

Door: Nick Reacties: 63 Hits: 8388
Nick 11 December / 2009 / 13:55

Ladies&Gents,

Ik kreeg een verontrustend mailtje van een vriendin van me, ik heb op de site de brief verzonden. Gewoon even de moeite nemen wat deze kerel heeft echt pech, zie info:

Vast in de gevangenis..

Hey vrienden/ vriendinnen/ kennissen! Ik heb jullie hulp nodig. Dit is mijn verhaal..

Free is een goede vriend van mij en zit volledig onterecht in een gevangenis in Cancun, Mexico. Hij wordt er vals van beschuldigd iemand aangevallen te hebben tijdens het uitgaan. Hij heeft zich echter slechts verdedigd tegen zijn belagers door hen van zich af te duwen. Deze belager viel vervolgens met zijn hoofd op een stoepje en ligt nu waarschijnlijk in coma. Free is vrijwel meteen opgepakt en zit dus onschuldig in een mexicaanse cel!! Het feit dat de belager een machtige familie heeft (zijn broer is een berucht politicus), heeft er voor gezorgd dat Free geen eerlijk proces krijgt. Zo is bijvoorbeeld een bewakingsvideo, waarop de vechtpartij duidelijk te zien is, niet als bewijsmateriaal opgenomen door zijn advocaten. Zeer waarschijnlijk zijn ook zij onder druk gezet.

Ik maak me ontzettend zorgen over Free, een eerlijke jongen, soms een boefje, maar zeker geen crimineel. Hij vertrok voor het plezier, maar ook om hard te werken naar Tulum, Mexico. Vorig jaar zomervakantie heb ik nog een onwijs leuke tijd bij hem gehad IN Mexico. Lieve mensen, hij moet zo gauw mogelijk een eerlijk proces krijgen. Hij hoort niet in een mexicaanse cel. Je kan je wel voorstellen hoe zijn situatie daar is..

Samen met zijn familie hebben we een website opgezet om Free uit de gevangenis te krijgen; http://freeingfree.net Hier kan je een petitie invullen en kun je meer lezen over het gerechtelijk dossier, de feiten en de aanklagers.

* Ga naar de website: http://freeingfree.net
* Ga naar "Free bevrijden" rechtsboven van het scherm.
* Klik op "hoe helpen Free te bevrijden"
* Klik op "klik hier om de brief te verzenden"
*Vul je naam en emailadres in en er wordt automatisch een email verstuurd naar verschillende ambassades.

Daarnaast willen we de media bij deze zaak betrekken. Wie kan hierbij helpen? Er moet bekendheid gegeven worden aan deze zaak, de ouders, familie en vrienden van Free hebben daar hulp bij nodig. Wie kent mensen binnen de nederlandse politiek en media die hierbij zou kunnen helpen?

1000 maal dank als jullie mij en Free hierbij kunnen helpen!

LIEFS Cindy
www.freeingfree.net

Uiteraard is doorsturen goud waard!
IF IT SWELLS, RIDE IT

mkite 11 December / 2009 / 13:58
Verdomme heftig verhaal heel veel sterkte.

En zal inderdaad een mail sturen Smiley
Nederland bezorgd over veiligheid vrouw Mexico

(Novum) - Nederland laat de Mexicaanse autoriteiten weten bezorgd te zijn over de veiligheid van een vrouw die woensdag in de badplaats Cancun korte tijd was ontvoerd. De vrouw heeft het consulaat in Cancun om bescherming gevraagd. Dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag.
De vrouw werd woensdag rond 13.00 uur lokale tijd door drie kidnappers gedwongen in een auto te stappen. Na een schietpartij tussen de politie en de ontvoerders en een achtervolging kon de vrouw korte tijd later worden bevrijd. Vier mannen werden door de politie aangehouden.
De vrouw, die ook een Spaans paspoort heeft, is in Mexico omdat haar zoon daar vastzit voor de zware mishandeling van een Mexicaan. Hij zou een man voor een discotheek in coma hebben geslagen. De vrouw denkt dat hij onschuldig is en ijvert voor zijn vrijlating. Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten contact met de vrouw te hebben over de zaak en haar bijstand te verlenen.
Het ministerie kan niet zeggen of er een verband is tussen deze zaak en haar korte ontvoering. In Mexico worden vaker mensen ontvoerd, maar buitenlanders zijn zelden doelwit. Wat het motief van de vier kidnappers was is nog onbekend.

Nick 11 December / 2009 / 13:59
Hoe dan!? die onderstrepingSmiley...lukt niet om te wijzigen wellicht n admin..tnx Nick
IF IT SWELLS, RIDE IT

Nick 11 December / 2009 / 14:01
Ongelofelijk ik zie net op de site dat zijn moeder is gekidnapped....Smiley
IF IT SWELLS, RIDE IT

mkite 11 December / 2009 / 14:03
Quote: Nick - 11 december, 2009 (14:59)
Hoe dan!? die onderstreping...lukt niet om te wijzigen wellicht n admin..tnx Nick

Ik heb geen idee wat je bedoelt?

Nick 11 December / 2009 / 14:12
Quote: mkite - 11 december, 2009 (15:03)
Quote: Nick - 11 december, 2009 (14:59) Hoe dan!? die onderstreping...lukt niet om te wijzigen wellicht n admin..tnx NickIk heb geen idee wat je bedoelt?

Zie mijn forumpost? Of is mn mac aan het freaken?
IF IT SWELLS, RIDE IT

mkite 11 December / 2009 / 14:41
Ow die onderstreping tja nee weet niet hoe je dat weghaald sorry en nee ligt niet aan je mac.

nepke 11 December / 2009 / 14:45
Rot nou op met je verhaal, de hele wereld ligt aan puin, in afghan gebeurt ook van alles waar mensen pech mee hebben... moet dat nou hier op hanglos Smiley

Nick 11 December / 2009 / 14:57
Dank je wel voor je beargumenteerde en sterk gefundeerde reactie NepkutSmiley
IF IT SWELLS, RIDE IT

Runaque 11 December / 2009 / 15:01
Helaas voor Free is dat hoe het reilt en zeilt in Mexico en corruptie is daar schering en inslag en eender waar je komt, je zal met hetzelfde probleem geconfronteerd worden. Je kan zelfs in Mexico in de cel terecht komen als je bijvoorbeeld een ongeluk met je wagen krijgt en dat de andere partij in het ziekenhuis beland (of het nu serieus is of niet), dat komt omdat jij dan aansprakelijk bent op dat moment. Vaak wordt aangeraden om een verzekering voor aansprakelijkheid aan te gaan voor zulke zaken, zo voorkom je dat je in de cel terecht zou komen.

Het is aan beiden hun recht om het verhaal te vertellen hoe het gegaan zou zijn, maar feiten spreken voor zich, de uitsmijter is een van de feiten die in het voordeel van Free zou spreken, wat later volgt is het een woord tegen het ander, dat de bewakingsvideo niet gebruikt is geweest is een zware fout van Free's verdediging, de beschuldigende partij kan de video trachten uit te sluiten voor bepaalde redenen, maar deze had zonder meer door de verdediging getoond moeten worden.

Volgens mij gaat "buitenlandse zaken" meer invloed kunnen uitoefenen op de locale politiek in Cancun, maar aangezien de media zowel hier als ginder al schrijven over dit feit wil het zeggen dat deze zaak toch al enigzins serieus genomen wordt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5542167/__Nederlandse_bewaakt_in_Mexico__.html?p=34,1

http://www.noticaribe.com.mx/cancun/2009/12/rechaza_diputado_planear_levanton_de_extranjera_holandes_en.html

http://www.noticaribe.com.mx/cancun/2009/12/exculpa_procurador_a_los_hermanos_ferrat_de_levanton_de_una.html

http://www.milenio.com/node/339012

mkite 11 December / 2009 / 15:01
Quote: nepke - 11 december, 2009 (15:45)
Rot nou op met je verhaal, de hele wereld ligt aan puin, in afghan gebeurt ook van alles waar mensen pech mee hebben... moet dat nou hier op hanglos

Wist helemaal niet dat je kon kitesurfen in AfghanistanSmiley, en wat is dat nou voor reactie?? Als wij met zoiets kleins een medekiter kunnen helpen lijkt me dat een goede vraag.

En tja alle kleine beetjes helpen we kunnen wel roepen overal gaat van alles mis dus doe maar niks maar dat schiet ook niet op.

Morres 11 December / 2009 / 15:09
Quote: mkite - 11 december, 2009 (16:01)
Quote: nepke - 11 december, 2009 (15:45) Rot nou op met je verhaal, de hele wereld ligt aan puin, in afghan gebeurt ook van alles waar mensen pech mee hebben... moet dat nou hier op hanglos Wist helemaal niet dat je kon kitesurfen in Afghanistan, en wat is dat nou voor reactie?? Als wij met zoiets kleins een medekiter kunnen helpen lijkt me dat een goede vraag. En tja alle kleine beetjes helpen we kunnen wel roepen overal gaat van alles mis dus doe maar niks maar dat schiet ook niet op.

Prcies!

Ik vind dat dit in nieuws(admins) moet. Mega-vaag trouwens dat ze geprobeerd hebbe nzn ma te ontvoeren.
Maargoed, los of hij schuldig is of niet, dat de broer van de vader van het slachtoffter mag aanklagen is natuurlijk van de zotte.
Ik ben wel voor rechtsgang, om de boel uit te zoeken, maar dan moet het wel eerlijk tekeergaan.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Runaque 11 December / 2009 / 15:10
Je kan altijd ook de politieke partij van Alain Ferrat Mancera onder druk zetten, of op zijn minst overspoelen met berichten over het vrijlaten van Free, zonder de partij had Alain Ferrat Mancera de locale autoriteiten niet onder druk kunnen zetten om (afgaande op het verhaal dat we kennen) Free onterecht te veroordelen.

Contact kan via de contactpagina van de partij zelf.

http://www.pvemyucatan.org/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=65

De video die niet toegelaten is als bewijs vond ik door even googlen zo terug.

Woodmaster 11 December / 2009 / 15:15
Rot nou op met je verhaal, de hele wereld ligt aan puin, in afghan gebeurt ook van alles waar mensen pech mee hebben... moet dat nou hier op hanglos

Euhm....Volgens mij is Hanglos een forum DOOR kiters VOOR Kiters en aangezien die pechvogel een kiter is..........HANGLOSEEEEEEEEEEEEEEEEE!Smiley
Succes voor de dude en dat hij snel uitgeleverd wordt!!!!!!Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Runaque 11 December / 2009 / 15:21
Quote: Woodmaster - 11 december, 2009 (16:15)
Quote: nepke - 11 december, 2009 (15:45) Rot nou op met je verhaal, de hele wereld ligt aan puin, in afghan gebeurt ook van alles waar mensen pech mee hebben... moet dat nou hier op hanglos Euhm....Volgens mij is Hanglos een forum DOOR kiters VOOR Kiters en aangezien die pechvogel een kiter is..........HANGLOSEEEEEEEEEEEEEEEEE!Succes voor de dude en dat hij snel uitgeleverd wordt!!!!!!

Als hij niet met een strafblad, ginder toch, opgezadeld wordt, hier zal hij allicht door omstandigheden zonder meer naar huis mogen gaan, bewijs in zijn voordeel is ondertussen online op youtube terug te vinden, welliswaar in bagger kwaliteit. Hopelijk komt hij snel op vrije voet en mag het zooneke van de locale politieker eens een keertje voorkomen.

Helaas is het nu zoals het nu is, maar dat heeft ook deels te maken met de naam van de vader, een gerespeceerd politieker waarvan de zoon losgeslagen is maakt eenslechte indruk, dus liever zo voor hem of het nu correct is of niet zal hij denken.

Runaque 11 December / 2009 / 15:42
Ik heb gelijk even een kwajongensstreek uitgehaald en doodleuk die link naar de video naar de locale partij gestuurd. Smiley

martin404 11 December / 2009 / 15:51

Loop niet te janken man. Je hoeft het niet te lezen en je hoeft er al helemaal niet op te reageren.

Ik ken die gast niet, weet er niet genoeg van en van dat youtube filmpje wordt ik ook niet wijzer.
Ik ga dus ook niet zomaar een petitie tekenen, maar laat die gast z'n zegje doen.
No kite related brand affiliations

Runaque 11 December / 2009 / 15:59
Quote: martin404 - 11 december, 2009 (16:51)
Quote: nepke - 11 december, 2009 (15:45) Rot nou op met je verhaal, de hele wereld ligt aan puin, in afghan gebeurt ook van alles waar mensen pech mee hebben... moet dat nou hier op hanglos Loop niet te janken man. Je hoeft het niet te lezen en je hoeft er al helemaal niet op te reageren. Ik ken die gast niet, weet er niet genoeg van en van dat youtube filmpje wordt ik ook niet wijzer.Ik ga dus ook niet zomaar een petitie tekenen, maar laat die gast z'n zegje doen.

Volgens het rechtssysteem heeft hij zijn zegje kunnen doen en er is geen gehoor naar gekomen en is veroordeeld geweest. Het filmpje laat wel zien dat er een groepje zonder aarzelen iemand aan valt en voor mij is dat al genoeg om te weten dat niet alleen de veroordeelde partij schuld draag.

Slis 11 December / 2009 / 16:11
heftig, weet nooit zo hoe en wat in dit soort situaties
maar het zou mij er van behoeden om naar zo'n land te gaan...

@ nick item is nu zonder underline,
@ morres ik zet het item op sticky, maar vind het geen nieuws
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

lucc 11 December / 2009 / 16:24
done Smiley
ik hoop dat het alemaal weer goed komtSmiley

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

Nick 11 December / 2009 / 16:37
We hebben toevallig dezelfde vriendin, ken hem niet maar uitgaande van haar verhaal is het gewoon een chille gek die KITE en gewoon zwaar pech heeft...

Stel je voor dat het jezelf overkomt op een trip...mad gewoon.
IF IT SWELLS, RIDE IT

blabla12 11 December / 2009 / 18:40
lees het verhaal, 10seconden later hoor ik op het nieuws rtl4 hetzelfde verhaal.
heel naar verhaal, ook zn moeder is gekidnapt maar gelukkig weer vrij gelaten..
heb het gedaan, hoop dat hij snel weer op vrije voet rond mag lopen!!

Woodmaster 11 December / 2009 / 20:33
Oja....Done! EN gelijk alles aangevinkt!Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

isomis 11 December / 2009 / 22:35
succes ermee en sterkte! begrijp alleen niet waarom er in de tekst nou het woordje "boefje" gebruikt moet worden, sarcastische grapjes moet je mee oppassen in zulke situaties.
zucht...

kaait 11 December / 2009 / 23:35
Echt een kutverhaal voor Free. Dan te bedenken dat Mexico nog een behoorlijk goed ontwikkeld land is tov de landen eromheen. Was zelf in cancun / tulum begin dit jaar, had mij ook kunnen overkomen.

Weet niet of het zin heeft al die addressen te spammen maar heb het toch maar even gedaan. You never know. Als we voor elkaar een vlieger opgooien dan mogen we dit ook wel even doen voor een medekiter toch?

Succes!