Kitesurfer in Mexicaanse gevangenis

Door: Nick Reacties: 63 Hits: 8389
Timmih 16 December / 2009 / 17:48
de zoon van vrienden van mijn pa zit al bijna 8jaar in zambia in de bak voor moord met de doodstraf op zijn hoofd. Alhoewel er geen staand bewijs voor is is hij toen door de rechter schuldig bevonden.
Aangezien nederland veel ontwikkelings hulp na zambia stuuurt maar ook tegen de doodstraf is zou deze man uitgezonden moeten worden of vrij gesteld worden van de doodstraf.
Echter de nederlandse regering doet er niks aan om het te stoppen, en nu zit hij daar nog steeds 8 jaar later tonnen geld van de ouders erdoorheen moeten jagen voor procedures, contacten, tickets, eten voor in de gevangenis etc. Er is zelfs een documantaire over gemaakt die ooit op ned 2 is uitgezonden.
Dus reken niet al teveel op onze (mooie praatjes) regering Smiley

T filmpje vond ik erg onduidelijk, en niet overal word film als bewijs geaccepteerd maar ik wens free een zijn familie vrienden veel succes.
just kite

Timmih 16 December / 2009 / 17:50
ps lees net dat t is opgelost.
Top werk;)
En dus neit dankzei onze regering ofwel??
just kite

naishkiterbelgium 17 December / 2009 / 20:11
Quote: Mosquito - 16 december, 2009 (17:54)
Ik verwacht minimaal één mexicaans biertje!

mmmmmmmmm, Corona!!!

ElRudo 18 December / 2009 / 08:06
van de website: het is nog niet helemaal geregeld...

Laatste ontwikkelingen in de zaak van Free Bronkhorst zien er niet goed uit! 17 12 2009
Tot nu toe was onze actie een groot succes: Free’s zaak heeft de aandacht van de media en politiek gekregen. Toch zijn de laatste ontwikkelingen negatief. Het leek erop dat Free snel vrij zou komen, omdat Ivan Ferrat zijn aanklacht zou intrekken. Dit is helaas niet gebeurd. Op dit moment is de tegenpartij de zaak aan het vertragen, waarschijnlijk om er nog zoveel mogelijk uit te halen. Het zou kunnen dat Free pas in maart(!) vrij kan komen. En dit voor een aanklacht waarvan duidelijk is dat de feiten niet kloppen. Hier zijn nu getuigen van, het videobewijs en tevens heeft het “slachtoffer” zelf aangegeven dat het prima met hem gaat! Omdat de laatste dagen de druk op politiek is afgenomen vragen wij om nog een keer een duidelijk signaal af te geven: Free moet vrij voor de kerst!!!
Stuur voor vrijdag a.s. nog een keer de petitie op en stuur dit bericht door naar je familie en vrienden:
En laat weten dat wij Free niet vergeten zijn

Drew62 18 December / 2009 / 13:43
Kleine moeite, ik doen mee en hoop dat het helpt.

Drew62
Andre Bak - Versus Teamrider - kiting_daddycool op Insta

-DAVE- 19 December / 2009 / 10:03
OKe, gewoon weer sturen. Doorgaan dus!
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Patrick Wiering 20 December / 2009 / 00:54
Jongens blijven sturen. De situatie in mexico is erg moeilijk, met corruptie ect. De enige zwake plek voor mexico is door ze hard aan te pakken op negative publiciteit voor het tourisme. Na de drugs war, mexicaanse griep ect.... zitten ze niet echt op dit soort negativiteiten te wachten.. Dus hoe meer media kanalen hier verslag van doen ( wereldwijd) hoe negativer MEXICO in het daglicht komt te staan. Op die manier zal de Mex president CALDERON snel een einde maken aan deze schaamte volle veroordeling. 

Laat het nou niet bij 1 mailtje zitten, maar stuur er morgen of overmorgen weer eentje.. Kost je minder dan 5 min. de tijd om mede kiter uit een vreselijke mexicaanse cel te helpen...

Nick 21 December / 2009 / 13:30
Word! Blijven sturen...
IF IT SWELLS, RIDE IT

DM2008 23 December / 2009 / 11:09
Ivan en Katanake, uit Rusland en Japan, hebben ook een mail gestuurd :).

Kikine 23 December / 2009 / 12:32
done.
My passion is in the air...

Reinoud 10 May / 2010 / 20:57
Volgens mij zit deze jongen nog steeds in de gevangenis.... in Mexico. Weer iemand hier wellicht mee over?

PhilipS 10 May / 2010 / 21:55
Staat op de site dat hij nog steeds vast zit... Helemaal gestoord, dat het nog steeds bezig is
Gewoon eens per week die brieven blijven sturen gasten!
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

Woodmaster 10 May / 2010 / 22:29
Kut Tacokoppen!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

mkite 11 May / 2010 / 07:19

Shit dacht dat dit al lang opgelost was, nou gaan we toch gewoon weer door met actie voeren.

Valt een hoop te klagen in Nederland maar dit geeft maar weer eens aan dat we het hier toch best wel goed voor elkaar hebben.