ijskiten

Door: keizerkevin Reacties: 50 Hits: 3632
mkite 15 December / 2009 / 09:31
Ik heb voor op schaatsen al gewoon een trainerkite van 1,5 meter gebruikt, je hebt totaal geen weerstand dus je gaat als een speer,

Ik heb het gedaan met gewoon handles direct aan de breidels dus als je te hard gaat laat je gewoon 1 hand los.

Springen wil dan helaas niet.Smiley

Kabouter 15 December / 2009 / 09:49
ik ga het zeker ook probeeren ijs kiten lijkt mij super vet zeg!

dan aan de afsluitdijk denk ik, das meestal wel vlak!

Kabouter had een 5 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Flysurfer Speed (2010)

Richaar 15 December / 2009 / 10:52
zo hard gaat het nou ook weer niet vriezen :D of droom je dat het hele ijselmeer bevroren is ... ?met een paar dagen kou

mkite 15 December / 2009 / 10:59
Tja hij heet wel kabouter he dus kan dan wat sneller mischien

Richaar 15 December / 2009 / 11:12
De eeerste mensen zijn NU al aan het schaatsen op natuurijs :D onder gelopen weiland .. kan je denk wel goed ijs kiten :D

Morres 15 December / 2009 / 11:35
IJsselmeer kiten, begin dit jaar (en ook eind vorig jaar, maar daar is geen beeld van)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Vission 15 December / 2009 / 11:49
http://www.woudtfietsen.nl/fw/pictures/zandstra_combinoor1683.jpg Zulke schaatsen heb ik..Wil het hier ook mee of is hockeyschaatsen een must?
Ozone..Spleene..

Morres 15 December / 2009 / 12:26
noren gaan sneller dan ijshockeyschaatsen, maar zijn minder wendbaar,maar net wat je wilt dus

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

tomfish 15 December / 2009 / 13:23
nou heb er wel zin in dus laat het nog maar ff flink vriezen
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

mocem 15 December / 2009 / 14:46
lijkt me zeker lachen. ik denk dat je toch sneller gaat met een kleine foil kite.

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Rolfjes 23 December / 2009 / 08:32
Het enige voordeel van een tubekite is dat je m kan depoweren, bij een fixed bridle is dat een stuk lastiger, flinke remweg nodig (lees: noren).

Maar met een peter lynn twister 3.0 wel voldoende kracht om een kiter slee erachter te trekken xD! Stond een zuchtje wind :P!
Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

martinAIR 23 December / 2009 / 10:35
het lijkt mij helemaal niks, hard vallen en lang doog slippen! maar je komt wel zo uit 'n wak..
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

Fransvegt 23 December / 2009 / 17:58
Is erg vet maar echt een KLEIN maatje gebruiken. Zoals al gezegd is heb je totaal geen weerstand, dus snel te veel power. Daarnaast kun je crashen en herstarten, met een oudere kite, vergeten. IJs = glad! Dus als je op je valt kite uit de lucht probeer dan zo snel mogelijk je schaatsen weer op t ijs te krijgen, anders blijf je doorglijden... op ijselmeer, met aflandige wind richting dunner ijs is dat NIET fijn! Smiley Ow ja, en je schaatsen.. die kun je bijna elke dag gaan slijpen, mijn ijshockeyschaatsen sleten echt als een gek van die shit! Doordat de ijzers heel kort zijn en maar een heel klein contact oppervlak hebben kunnen ze de zijwaardse krachten eigelijk niet aan.. dus, snel bot!

dude1 27 December / 2009 / 09:55
Je ijshockeyschaatsen slijten echt niet harder dan anders. Als je ijshockey speelt en elke dag schaatst, kan je ze ook minimaal 1* /wk laten slijpen en btw met noren zal het elke dag nodig zijn ondanks de lange ijzers. Een wat betere schaats met ander staal zal helpen, maar niet veel. Wat aan je techniek werken en je kan de krachten makkelijk houden.
Cheers

keizerkevin 08 January / 2010 / 17:38
Yes! morgen wind en ijs op de kaag. Post wat wel wat foto'tjes als er niet TE veel wind staat.
www.kitesurfspot.nl

keizerkevin had een 5 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 25 - 35 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Vliegenaar 08 January / 2010 / 17:52
Kreeg ik net binnen via de mail:

"Zondag 10 januari 2010 zal op het Wolderwijd bij Strand Horst het Nederlands Kampioenschap IJssurfen plaats vinden. Door het aanhoudende koude weer was het precies een jaar geleden voor het eerst sinds 1997 weer eens mogelijk om een Nederlands Kampioenschap IJssurfen op Nederlands water te houden. De laatste Nederlands Kampioenschappen waren in 1996 in Almere en 1997 in Bergen op Zoom. Daarvoor hadden de IJssurfers ook tien jaar moeten wachten. Nadat vorig jaar het water bij Nunspeet / Camping Bad Hoophuizen het strijdtoneel was zal dit jaar Strand Horst nabij Harderwijk bij het Telstar Testcenter plaats bieden aan het NK IJssurfen 2010."

Rolfjes 08 January / 2010 / 18:32
Ijs op de kaag? Are u sure dat het de goede dikte heeft??? *met sneeuw enzo Smiley

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

Lars91 08 January / 2010 / 21:19
Quote: keizerkevin - 8 januari, 2010 (18:38)
Yes! morgen wind en ijs op de kaag. Post wat wel wat foto'tjes als er niet TE veel wind staat.

yep idd iets te veel van het goede voor mij op het water
als ik windguru moet geloven

Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

DM2008 08 January / 2010 / 22:17
Vandaag 3 kites op de 5de plas bij Loosdrecht. Weinig wind, toch snelheid. Wie gaat er morgen met Bf 5?

AJK 09 January / 2010 / 08:28
Wie gaat er zondag bij Horst ? ???? ?
Hooked eversince

JePe 09 January / 2010 / 16:15
Zondag wel uitkijken op Horst,.... is nl NK IJssurfen gaande....
http://www.windsurfing.nl/2010-01/ion-nk-ijssurfen-2010

andere plekken stikt het van de schaatsers...
http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

maartenj 09 January / 2010 / 19:47
ik was een van die ijskiters op loosdrecht 5e plas vrijdag; was prachtig met rustig windje en ondergaande zon. ging prima op noren. ijskiten op horst lijkt me geen aanrader; ijs is daar erg ribbelig/hobbelig en overal aangevoren sneeuwhopen. Met een ijssurfer nog niet zo'n probleem, maar reken maar dat je op ijshockeyschatsjes snoeihard op je bek gaat... loosdrecht op het midden van de plas heb je prima de ruimte. alleen wel parkeerproblemen daar. let er ook wel op dat er geen nieuwsgierige schaatsers lekker over je lijnen heen schaatsen als je vlieger op de grond ligt...
succes!!

KoenvanBolhuis 09 January / 2010 / 21:54
We did't and do it again! HakkuH op het IJS isklik voor een grote versie vet!!!!! Fuckersssssssssssssss
No blow No show

pimpoldi 10 January / 2010 / 09:44
gister geweest op de kaag!! met me nasa wing 4m2 zonder lijnen haha,, ging kneiterhard joh!
heerlijk.Smiley Smiley
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

Rolfjes 11 January / 2010 / 19:08
K zag je filmpje haha! Geen wakken enzo :O?