Mystic Crossfire 4/3 Shortleg

Door: AvO Reacties: 28 Hits: 3421
AvO 14 February / 2010 / 08:43
Hallo,

Ik wil graag een zomerwetsuit kopen.
Zelf zit ik te denken aan de Crossfire 4/3 shortleg. http://www.mysticboarding.com/products/men/wetsuits_summer/crossfire-43-shortleg/black/
Weet iemand waar je die kan kopen? Ik heb hem nog nergens kunnen vinden.

Alvast bedankt.

AvO had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)

Rolfjes 14 February / 2010 / 10:32
Wat is de reden dat je voor de crossfire kiest =)?
Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

jappie 14 February / 2010 / 10:43
jow,

die zullen vanaf maart in de winkels komen.

AvO 14 February / 2010 / 16:55
De reden dat ik voor de Crossfire kies is dat het (correct me if i'm wrong) de enige is die tot iets over de knieën gaan met toch nog kneepads.
En dat ik me wel goed voel bij Mystic, ik heb nu de Razor 5/3 als steamer en daar ben ik dik tevreden mee.

AvO had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)

Jackee 15 February / 2010 / 09:45
Ion heeft ook overknee pakken weet ik.. maar Mystic is gewoon geen troep.. mooi spul!
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

ArjanH 15 February / 2010 / 14:02
iemand enig idee of de Prolimit C3 ook in short leg uitvoering is? De C2 in ieder geval wel, maar van de C3 kan ik het niet vinden.
=ride on= *SPIN BOARDSPORTS Utrecht*

johndoe 15 February / 2010 / 14:05
waar basseer je dat troep verhaal op Jackee?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Morres 15 February / 2010 / 14:22
kijk ff lekker bij engelse shops voor aanbod shortleg wetsuit.
www.wetcuitcentre.co.uk www.wetsuitoutlet.co.uk www.freakfish.co.uk www.boardwise.com Mijn ervaring is dat engelse webshops veel beter reageren en overzichtelijke shops hebben.

edit: typefouten :D

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Joost- 15 February / 2010 / 14:56
Vergeet deze niet: http://www.kingofwatersports.com/ Net een oneill psycho 2 5/3 besteld bij ze echt dikke top.

Joost- had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 24 - 27 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

kruimeltje 15 February / 2010 / 15:32
uh, mail gewoon een shop en laat ze hem bestellen....
Telstarshop - Telstarboardshop

kruimeltje had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 12 - 19 knots op zijn Naish Torch (2010)

rubenkoster 16 February / 2010 / 19:55
mystic is altijd top

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

jell 16 February / 2010 / 20:26
mystic is prima!! ion is facking sweet! egt super moooii die wetsuits r maar ja je betaald er ook wel heeel wat meer voor meestal!!
Van Bellen wind & snow www.vanbellen.nl RRD & prolimit

jell had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn RRD Obsession (2011)

Morres 16 February / 2010 / 21:02
voor de -kudos, en tegen meelopers, mystic=meuk, maar aardig spul voor wat het kost, o pde dure pakken na. dat is echt low-budgetmeuk voor meer geld. Als je het daar niet mee eens bent, heb je nooit een goed pak gehad

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Reindert94 16 February / 2010 / 22:14
Ik kan Morres toch niet volledig ongelijk geven.

Ik heb een Mystic pak en een O'neill pak gehad en je merkt echt het verschil. Heb nu wel een O'neill Mutant wat bij de betere pakken zit, maar m'n broer heeft een O'neill Epic ( goedkope o'neill pakken) en ik had vroeger een mystic venom, wat zelfde prijs is.Maar qua flexibiliteit, afwerking, warmte, .... vind ik persoonlijk Mystic qua wetsuits toch ook niet super. Heb nog nooit een van de duurdere pakken gedragen van Mystic, misschien zijn die wel beter, maar toch zou ik voor andere pakken gaan.
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Morres 17 February / 2010 / 10:51
naja, maat van me had het duurste pak van mystic gekocht vorig jaar, ik 2 weken daarna mn oneill p2 5/3 2009.
Hij had rond oktober al een loslatende borstplaat(alle lijmnaden lagen half open. Daarnaast was de rek er totaal uit, terwijl mijn pak, op een klein scheurtje boven de hak van 1cm na(te hard aan het pak getrokken bij aantrekken) zo goed als nieuw was. Pakken in het segment van oneill zijn VEEL kwalitatiever gemaakt. Betere seams en lijmnaden, beter neopreen, warmer, flexibeler en meer panelen, dus betere pasvorm.
En de prijs is helemaal niet hoger dan een crappy mystic. Die mystic van die maat van me kostte bijna 350euro, 2009 pak, ik heb voor 255euro mn pak in UK gekocht.

Mystic moet het van haar marketing hebben, mannetjes die witte wetsuits willen e.d.

Die hier komen om mij -kudos te deponeren

Morres 17 February / 2010 / 10:54
Joost-
Level 3Re: Mystic Crossfire 4/3 Shortleg
[#8] geplaatst op 15 februari, 2010 (15:56)

1
Reg. datum: 30 Jul, 2004Vergeet deze niet: http://www.kingofwatersports.com/ Net een oneill psycho 2 5/3 besteld bij ze echt dikke top.

Ja, die ook jah.
Overigens, ik heb eens op zondagavond 3 shops gemaild in UK, kreeg DIEZELFDE avond(zondag, nogmaals!) keurig antwoord van de shopmedewerkers/eigenaren, met prijsopgaaf en verwachtte levertijd en kleurbeschikbaarheid(boeit me niet), allemaal beantwoord via de iphone of smartphone. kunnen NL shops een puntje aan zuigen.
Overigens niet bestellen bij ukprosurf.com, die lui reageren helemaal niet en bellen niet terug als men dat beloof

AvO 17 February / 2010 / 17:44
Allemaal heel leuk en aardig, Mystic VS O´neill.
Maar ik ben toch op zoek naar een over knee pak, en die heb ik bij geen van de genoemde sites kunnen vinden.

Reindert94 17 February / 2010 / 20:09
Denk dat je zo'n pakken alleen maar bij kite/wind/wake merken gaat vinden.
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

sjoerdsantema 18 February / 2010 / 07:34
Reindert je bedoelt bij alle merken dus?
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

davidov 18 February / 2010 / 08:21
Grappig. Ik vaar al 4 jaar met een decathlon pak. Nog nooit problemen mee gehad. Dit pak heeft me niets gekost want ik heb het van een kameraad gekregen die er al een jaar mee deed. Dit heeft hem 70€ gekost.

Een beetje sporen van slijtage wel. Maar geen loslatende lijmnaden, de rits werkt nog perfect. Soms zit de wetsuit 2 weken in een zak na een sessie zonder uit te spoelen,...

Duurkoop is dus niet altijd goed ;)
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Baaltje 18 February / 2010 / 08:39
Beetje appart dat iedereen zo met zichzelf bezig is! deze jongen is op zoek naar een zomerpak die net iets over de knieën komt! of iemand daarvoor een alternatief heeft?

Morres 18 February / 2010 / 10:03
ja hallo, ik pass een aantal links, ik ga echt niet allemaal aflopen of ze hebben wat hij wilt, da nmoet ie zelf kijken ( heeft ie gedaan) daarmee was ie al meer geholpen dan de meeste ander reacties.

@davidov, ik zeg ook niet dat anders spul snel slijt, niet per sé, ik heb ook een shorty van de LIDL voor 30euro gekocht. Zit wel aardig, slijt amper ook. Maar ik heb er ook een van Billabong aangehad, en dan merk je toch dat je wel 'ff' wat beters aanhebt, soepeler neopreen, betere pasvorm enz.

Trekt maar eens een écht pak aan, een wereld van verschil joh ;)

Reindert94 18 February / 2010 / 12:17
@ Sjoerd: Er zijn niet veel merken die pakken hebben die net over de knie komen.
FLYHIGH.BE & Airush gear

KUUZ-kiter 18 February / 2010 / 15:47

Koop een B-Square pak, met ritsjes bij de enkels. Prima overknee-pakkie voor 40e!
surfing doesn't make you smart

NvO 21 February / 2010 / 17:42
Heb toch maar een O'neill Psycho 2 3/2 '09 besteld voor €180.
Bedankt voor jullie reacties!
LF Hifi '09 15 m, Flexifoil Hadlow Pro '13 6,8 and 10, Best Profanity+boots, North Kontact '09 5'8

NvO had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 20 - 32 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)