wie kent de gaastra rider x

Door: luukie Reacties: 26 Hits: 2496
luukie 27 March / 2010 / 18:28
Heb vanmiddag mijn eerste les gehad. VERKOCHT!!! Nou ben ik gelijk op het internet gedoken en kan voor een mooi prijsje een gaastra rider x kopen. Kent iemand dat boardje.

justin 27 March / 2010 / 18:37
Nou Morres kom op! Nu willen we het juist een keer horen
Geit

Slis 27 March / 2010 / 18:39
prima boardje om mee te beginnen,
als beginner maakt het nog niet enorm veel uit wat je qua board koopt
leer eerst varen :)

dus vind je hem mooi, is de prijs naar wens: doen :)
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

johndoe 27 March / 2010 / 18:43
Luukie zoals hierboven gezegd maakt het voor een beginner niet veel uit. Het belangrijkste is de maat van het board. Ik weet niet wat je weegt maar afhankelijk van of je veel of weinig weegt kunnen we je een advies geven.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

sjoerdsheep 27 March / 2010 / 18:44
LEIPE SCHEET DERBIJ

alain_ 27 March / 2010 / 18:44
Quote: Slis - 27 maart, 2010 (19:39)
prima boardje om mee te beginnen,als beginner maakt het nog niet enorm veel uit wat je qua board kooptleer eerst varen :)dus vind je hem mooi, is de prijs naar wens: doen :)
eh slis, wat is dit nou weer?
Als beginner maakt het HEEEL veel uit wat voor board je neemt.
vooral of je hem te klein neemt.
als beginner moet je het board kiezen op de snelste leercurve. als je dat eenmaal weet (gewoon in de shops vragen, sluit telstar uit. die verkopen alleen maar gaystra.) kan je gaan kijken waar het board nogmeer goed voor is.

is het meer freestyle gericht? freeride, chop, wave?

je moet dus even wat dingen op een rij zetten.

hoeveel weeg je?
hoe groot ben je?
leer je snel, of valt dat wel mee?
wat zou je willen gaan doen NA je het kiten echt onder de knie hebt. freestyle, wakestyle, hoog springen of veel op de pop. of ga je gewoon lekker rakjes varen?
en vooral niet te vergeten.

WAAR ga je varen?

zet dit op een rij. en post het nogmaals!

grtz alain.

Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

johndoe 27 March / 2010 / 18:49
Alain wat voor vaarstijl je wilt is absoluut niet aan de orde. En wat heeft lengte er nu weer mee te maken???? Een beginnerboard is altijd een aantal cm (stuk of 5) groter dan je uiteindelijke board. Je zal dus hoe dan ook later nog een ander board kopen. Het beste is dus nu een boardje te kopen wat je goodkoop kan krijgen en als je goed heen en weer kan varen en hoogte kan lopen kies je het daadwerkelijke board. Je kan dan ook goed genoeg varen om te testen en zo je keuze te maken. Dan pas komen de punten naar boven die Alain opnoemt (Vaarstijl, homespot etc)

Uiteraard zoals eerder aangegeven is de lengte wel belangrijk maar daar komt zo vast wel een antwoord op. Gaastra is een goed merk maar Alain is een beetje boos op dat merk denk ik

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

alain_ 27 March / 2010 / 18:51
Quote: alain_ - 27 maart, 2010 (19:44)
Als beginner maakt het HEEEL veel uit wat voor board je neemt.vooral of je hem te klein neemt.als beginner moet je het board kiezen op de snelste leercurve. als je dat eenmaal weet (gewoon in de shops vragen, sluit telstar uit. die verkopen alleen maar gaystra. VOORAL TELSTAR!!!)

je wil juist een gaastra zie ik net
dan is telstar JUIST the place to be

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Slis 27 March / 2010 / 19:21
Rider X = prima beginners boardje beste Alain ;)

trouwens sla de product guide er eens op na, daar staan ze op een rijtje...
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

alain_ 27 March / 2010 / 19:30
maar het is gaastra

de product guide wou ik idd nog even aanhalen. aangezien die net uit is!
ps: nice pic in de acces slis

luukie 27 March / 2010 / 19:40
Ik weeg een 90kg
Zal uitsluitend op het ijselmeer varen.
Ik leer redelijk snel( al vond ik het niet snel genoeg, had wel verwacht na 2 uur lessen heen en weer te varen.)
Uiteindelijk wil ik natuurlijk springen.

Alvast bedankt voor de vele reactie die er zijn geweest

fietspomp 27 March / 2010 / 20:16
morres is wel erg stil
www.funsportmakkum.nl / windsurfland.nl /

BadBrains 27 March / 2010 / 20:25

welke maat had je in mind? heb zelf de 135x41. lekker boardje, loopt goed hoogte, kant ook lekker aan, maar bij redelijke chop gaat ie ''happen'', bij mij i.e.g.
Homo Sapiens non urinat in ventum...

luukie 27 March / 2010 / 20:40
Er staat alleen 135 bij niet de breedte. Zal ook wel 41 zijn.

johndoe 27 March / 2010 / 20:56

135 zou voor jou prima zijn om lang mee door te varen. Om makkelijker te leren kan je beter een 140 nemen maar die zal je na een aantal sessies weer moeten doorverkopen.

Morres 27 March / 2010 / 22:19

Wat zit je nou af te geven op telstar en gaastra alain, dat is de hele discussie hier niet eens, dat jij ee ngaastra bij telstar koopt ,betekend niet dat dat het enige is wat ze verkopen, misschien heb je de bandits, de torche's enz enz niet zien hangen.....?

Rider-x is voor beginners prima, het is een beginnersboard, wel oude meuk, dus mag niet teveel kosten.
Maar ik zag oo keen xenon in 2ehands staan, das nieuwer beginnersboard. Maar zoals Slis al zei, het maakt geen reet uit wat een beginner vaart, als het maar niet te klein of te groot is, mits het goedkoop is. Als je meer geld gaat uitgeven (250 euro, dan zou ik iets kopen waarmee je kan door blijven varen. Maar dit board zal je hoogstens 150 kosten, me dunkt.
Je kan ook voor een overjarige vision pro gaan, als je gaastra wilt(kost ook niet zoveel meer nieuw,kan je op leren en doorvaren), met jouw gewicht kan je rustig tegen de 140 aanzitten, kleiner dan 133 zou ik niet gaan.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

kiter_erik 28 March / 2010 / 14:43
Die Alain..in ELK topic gewoon in echt ELK topic staat wel een reactie van hem.

Heb je wel een leven naast Hanglos.nl?

Sorry voor deze reactie maar dit moest er gewoon even uit. Het valt me gewoon irritant veel op.

tommieboy 28 March / 2010 / 18:28
Quote: alain_ - 27 maart, 2010 (20:44)
Quote: Slis - 27 maart, 2010 (19:39)prima boardje om mee te beginnen,als beginner maakt het nog niet enorm veel uit wat je qua board kooptleer eerst varen :)dus vind je hem mooi, is de prijs naar wens: doen :)eh slis, wat is dit nou weer? Als beginner maakt het HEEEL veel uit wat voor board je neemt.vooral of je hem te klein neemt.als beginner moet je het board kiezen op de snelste leercurve. als je dat eenmaal weet (gewoon in de shops vragen, sluit telstar uit. die verkopen alleen maar gaystra.) kan je gaan kijken waar het board nogmeer goed voor is.is het meer freestyle gericht? freeride, chop, wave?je moet dus even wat dingen op een rij zetten.hoeveel weeg je?hoe groot ben je?leer je snel, of valt dat wel mee?wat zou je willen gaan doen NA je het kiten echt onder de knie hebt. freestyle, wakestyle, hoog springen of veel op de pop. of ga je gewoon lekker rakjes varen?en vooral niet te vergeten.WAAR ga je varen?zet dit op een rij. en post het nogmaals!grtz alain.

Alain... Bij Telstar verkopen ze alleen maar Gaastra (Hoe kom je daar nou bij) Misschien een keertje langs komen... voor o.a Naish, North, Fone, Shinn, Gaastra, Brunotti boards, Best kiteboarding en meer..... en wat is er mis met Gaastra?
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

alain_ 28 March / 2010 / 19:28
ze verkopen JE alleen gaastra, vooral als je een beginner bent. je kan zeggen wat je wilt. maar ga eens met een beginner mee naar telstar. geheid dat het eerste wat ze aanbieden een gaastra is. waarom zie je anders een overvloed aan gaastra op strand horst vergeleken met zee, mirns workum.

omdat TELSTAR dicht in de buurt is...

en nee ik heb geen leven naast hanglos.

ik kitesurf niet eens

johndoe 28 March / 2010 / 19:37
Moet dat een slechte zaak zijn Alain? Het is vanuit de shop gezien misschien wel het merk waar de meeste winst op te verdienen is en dus volkomen normaal. Overigens hebben ze ook andere merken dus je hebt wel degelijk de keuze.

Gaastra is een goed merk met goede kites, enkel jammer van de problemen met de bar maar die zijn nu opgelost. Geen enkele reden meer dus om dit merk niet te kopen.

Morres 28 March / 2010 / 19:54

ik denk dat vooral meeweegt dat de jekyll een vrij goedkope kite is t.o.v de meeste andere merken in de winkel.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Kitehert 29 March / 2010 / 07:48
Zelf heb ik een Rider X van 135 cm. Bevalt mij 100% prima.
Tip die ik kreeg was; neem zeker geen te klein board, want dan duurt het veel langer voor je lol in het kiten krijgt.
135 cm is wat dat betreft niet te klein en ook weer niet ongenullig groot, precies goed dus voorlopig.
Heb je het eennmaal onder de knie dan kun je altijd voor nog iets kleiners gaan.

daan3 29 March / 2010 / 09:57

ik ben het toch met alain eens...
Antixsports.com Liquid Force

johndoe 30 March / 2010 / 06:53

heb nog wel een jekyll te koop voor je 10m 2008 compleet 400 euro laat maar even weten

TMK 30 March / 2010 / 07:39

Je wilt wel een board dat goed hoogte kan lopen, en dat is vaak afhankelijk van de shape.
Een vierkant board kan je heel goed mee hoogtelopen, maar een board dat in het midden breed is, en in de tips smaller wordt, kan minder hoogtelopen, maar beter manouvreren.

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!