Custom Made Wetsuit?

Door: PhilipS Reacties: 40 Hits: 3213
PhilipS 29 March / 2010 / 18:53
Iemand die ervaring heeft met deze site: http://www.nemowetsuit.com/index.php ??
Ik pas bijna geen enkel wetsuit met de normale afmetingen.. Ze zijn óf te kort, óf te breed. Misschien dat dit een optie is? (Ik ga voor een shorty met long sleeves).
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

dr511 29 March / 2010 / 19:15

als je dan voor een custom gaat zou ik het liever in NL zoeken.
Kijk maar eens rond binnen de duik scene die zijn daar al jaren wat drukker mee
die hebben ook custom drysuits.
www.duikforum.nl en stel je vraag
Ziki Ondergoed, schultenbrau

kitepower07 29 March / 2010 / 19:30
Wat zijn je maten dan als ik vragen mag?

Ik ben zelf ook lang en niet al te breed maar ben super happy met de Mystic XLT (T staat voor Tall)

5bft!

PhilipS 29 March / 2010 / 19:33
Hmm ok, thx. Maar denk wel dat als ik 't in NL laat doen het een stuk duurder gaat worden :\
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

Morres 29 March / 2010 / 19:33
al eens o'neill gepast? den kdat je beter een productie pak kan kopen en die laten innemen/uitnemen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

PhilipS 29 March / 2010 / 19:34
Quote: kitepower07 - 29 maart, 2010 (20:30)
Wat zijn je maten dan als ik vragen mag?Ik ben zelf ook lang en niet al te breed maar ben super happy met de Mystic XLT (T staat voor Tall)
Hmm nou zo uit m'n hoofd... Ben niet al te breed gebouwd en zo'n 1.74m lang (ben ook maar 55kg-).. Weet niet precieze omvang zo 1 2 3
Blade

PhilipS 29 March / 2010 / 19:36
Morres, gaat dat dan niet heel erg klote zitten als ik vragen mag? :|
Blade

KappuhH 29 March / 2010 / 19:47
Je zou zeggen dat een Oneill Psycho 2 maatje SL ofzo je dan wel moet passen. Een gewone S valt al redelijk lang uit, een SL dus extra lang... Morres kan je er meer over vertellen...

dr511 29 March / 2010 / 20:24

ik zeg frikandellen eten

PhilipS 29 March / 2010 / 20:28
Doe ik al genoeg maar kan niet aankomen

@ Kappuh,
Zo'n Psycho ll zit natuurlijk wel weer een behoorlijk prijskaartje aan (denk ik).. Tot nu toe nooit duurdere pakken dan 140 euro gehad en altijd wel blij mee geweest, behalve dan dat de armen/benen iets te kort uitkwamen.. In de winter is dat wel irri. Dan komen je (hand)schoentjes net niet tot de hoogte van je pak en krijg je 't dus weer koud
Blade

Magic_Ed 29 March / 2010 / 20:30

Kijk eens bij de xcel maten: http://www.4surfers.nl/newsdetail.aspx?artikelid=20

Zeer uitgebreide maatvoering! Niet alleen lengte, maar ook arm, been, borst, heup, buik, nek, hoofd, wie weet, meet eens!
w w w . v e r s u s s h o p . n l

PhilipS 29 March / 2010 / 20:35
Idd erg uitgebreid, maar bij de lengte-gewicht verhouding gaat het zo te zien meteen al weer fout.. De XS is te klein én te breed. De S zal in lengte perfect zijn, maar ook weer te breed. De vrouwenmaten lijken er al meer op, maar ik heb natuurlijk geen tetten
Blade

wazzaah 29 March / 2010 / 20:41
Tetten nemen

Gewoon alle merken proberen, zit wel verschil in de maat voeringen van de verschillende merken.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

PhilipS 29 March / 2010 / 20:51
Tja, gewoon een paar tennisballen onder stoppen, niemand die 't merkt

Nee, maar ik heb vorig jaar ook echt al in 3 verschillende shops, per shop zo'n 20 wetsuits aangehad :P Ze zaten allemaal nét niet.. En aangezien ik in lengte nu nog een maatje groter nodig heb, en in breedte maar een halve maat groter, gaat 't denk ik weer allemaal niet (lekker) passen.. (Betekend niet dat ik het niet eerst ga proberen!)
Ga natuurlijk wel eerst een paar shops af, maar als dat niets is moet ik denk ik toch maar terugvallen op dat custom made gebeuren via http://www.nemowetsuit.com/index.php .. Gewoon al m'n maten precies opgeven en heb 't binnen een maand in huis
Blade

SlingyKites 29 March / 2010 / 20:59
Je moet dus eigenlijk gewoon breder worden!!! ik ben namelijk 1.81 maar 73 kilo.. en het zit gewoon precies goed met mt!:)
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

PhilipS 29 March / 2010 / 21:03
Yep.. Naja.. Met m'n schouders zit 't wel goed, maar met m'n torso niet en bij m'n oksels zeg maar ook niet. Daar flubbert dat pak dus aan alle kanten (Niet 't pak dat ik nu heb, maar die is dus te klein.. Vorig jaar was dat geflubber er nog wel)
Blade

Morres 29 March / 2010 / 21:04

lol ,gast ik ban 183cm en 61 kg, jij hebt gewoo neen Psyco II maat S nodig. In UK te koo pvoor ca. 210euro incl verzend, geloof je, krijg je geeen spijt van.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Rosti 29 March / 2010 / 21:10

PhilipS, ik ben ongeveer 1.80 en weeg rond de 60 kilo, voor mij is de o'neill Psycho II M de enige wetsuit die fatsoenlijk paste.
Ik zou eerst eens de 'duurdere' pakken testen voor je een custom pak laat maken, wat toch ook duur uitkomt...
Voor de Psychofreak was m'n borstkas net te klein
Flysurfer - Versusshop.nl - Rein-Art.eu

PhilipS 29 March / 2010 / 21:10
Hmm ok, 'k zal zo'n Psycho ll volgende week ergens even gaan passen (Niet blindelings bestellen natuurlijk) Maar van welk jaar dan? 2008/2009 ofzo? Gewoon overjarig? Lijkt me dat de 2010 me wel wat meer dan 210 gaat kosten..

Iemand die weet welke shop(s) rondom A'dam die dingen heeft? Ik ga sowieso even langs Topsurf in Vinkeveen, maar weet nog niet zeker of die ze ook heeft.
Blade

Rosti 29 March / 2010 / 21:23

Trouwens, ze zijn dan wel duur, ik heb nog geen betere pakken gezien qua warmte, flexibiliteit, levensduur,... echt top!
Flysurfer - Versusshop.nl - Rein-Art.eu

Mediator 29 March / 2010 / 21:26
@ philips

als ik je beschrijving hoor: 1m75 en 55 kg... dan denk ik dat je zeker geen probleem mag hebben een passend pak te vinden, je ben beetje aan de dunne kant maar dat is minder snel een probleem dan fat motherfockerz....

Zoek eens een winkel waar ze echt alle maten op stock hebben en verschillende types en merken... dat je echt eens verschillende pakken kunt passen... Ikzelf moet ook een pak eens goed gepast hebben éér ik het koop... 'k doe zelf ook aan golfsurfen en vind vrijheid aan de armen en weinig weerstand om te peddelen zeer belangrijk... veel pakken vallen ook al af bij mij dan...

Ben nu bij billabong terecht gekomen... 'k zou die zeker eens passen...

en al die crap over pakken die slecht zijn en zo... bullshit... een pak word nu tegenwoordig éénmaal gemaakt om nie eeuwig mee te gaan... en als je een pak bijna dagelijks aan doet, dan gaat geen enkel merk extreem lang mee (enkel quicksilver... das wel echt crap)

'k hoop da je een shop vind in je buurt waar je eens echt veel pakken kunt passen...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

dr511 29 March / 2010 / 21:37

ga gewoon een weekje op trainings kamp in rijswijk
bier deskundige Peter Bier en dieet manager Ian doritos zorgen wel dat je in je pak groeit

PhilipS 29 March / 2010 / 21:41
Vorig jaar bij Van den Berg in Hoorn, bij Topsurf in Vinkeveen en bij nog een shop (naam even vergeten) echt bijna alle pakken gepast, en niets zat echt lekker. Had dus maar degene genomen die nog acceptabel was.

Billabong had ik ook al wat over gehoord.. Net de maat-kaart even bekeken, en dat ziet er veel belovend uit http://killerdana.com/killerdana/dept.asp?dept_id=7001&ampdl_id=94 Misschien is dat dan ook een optie. Welke model zou jij aanraden? Of moet ik dat dan gewoon in de shop uittesten?
Blade

Morres 29 March / 2010 / 22:42

Dan hierbij ff het psycho II topic van KH: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=34420.0

Engelse shops:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=32629.msg495879#msg495879

duur? 2010 model is 210 euro(kleine shop, paar maten) http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=32629.msg504647#msg504647

of voor 250 bij grotere shops..
je zou ook Psycho I kunnen kopen, ook een erg goed pak en al voor 165euro te krijgen.

gebruik ook: http://www.google.co.uk/products?hl=en

job78 30 March / 2010 / 05:33
Ik ben doorsnee genoeg om geen custum pak nodig te hebben, maar als ik er een liet maken dan één met een gulp aan de voorkant, zodat ik niet bij een sessie van 5 uur mijn wetsuit weer volzeik. Iemand enig idee waarom die er niet zijn ??
Ozone 2009: sport+ 9m / edge+ 11m / 2010: edge 13m / Zephyr 17m / YZ pro 132 Gonzales 142