Custom Made Wetsuit?

Door: PhilipS Reacties: 40 Hits: 3215
SlingyKites 30 March / 2010 / 06:48
Quote: job78 - 30 maart, 2010 (07:33)
Ik ben doorsnee genoeg om geen custum pak nodig te hebben, maar als ik er een liet maken dan één met een gulp aan de voorkant, zodat ik niet bij een sessie van 5 uur mijn wetsuit weer volzeik. Iemand enig idee waarom die er niet zijn ??

OMdat er door een gulp dan veel kou doorheen zou komen, nou.. daar kan die slurf dan helemaal niet tegen word je miss nog een vrouw ook, nou dat willen we niet! xD
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

job78 30 March / 2010 / 06:54
Quote: SlingyKites - 30 maart, 2010 (08:48)
OMdat er door een gulp dan veel kou doorheen zou komen, nou.. daar kan die slurf dan helemaal niet tegen word je miss nog een vrouw ook, nou dat willen we niet! xD
Nou moet ik toegeven dat ik niet weet wie "we" zijn en wat de behoeftes van "we" zijn... maar ik wil het idd niet

Maar als er gewoon zo'n stukje neopreen achter zit als bij de sluiting aan de achter kant, zal het wel meevallen. Ook lig je als kite-surfer niet zo veel in het water als golf of wind-surfers en je zit altijd met je rug naar de wind, dus ik denk dat dat wel meevalt.

Ozone 2009: sport+ 9m / edge+ 11m / 2010: edge 13m / Zephyr 17m / YZ pro 132 Gonzales 142

Bignelis 30 March / 2010 / 07:44
Quote: PhilipS - 29 maart, 2010 (22:28)
Doe ik al genoeg maar kan niet aankomen @ Kappuh,Zo'n Psycho ll zit natuurlijk wel weer een behoorlijk prijskaartje aan (denk ik).. Tot nu toe nooit duurdere pakken dan 140 euro gehad en altijd wel blij mee geweest, behalve dan dat de armen/benen iets te kort uitkwamen.. In de winter is dat wel irri. Dan komen je (hand)schoentjes net niet tot de hoogte van je pak en krijg je 't dus weer koud

Het klinkt alsof vooral geld je beperking is bij het vinden van een goed pak. Toch wil ik je dan aanraden om gewoon nog even door te sparen en een goeie te kopen, hier kan je jaren mee vooruit en zo spaar je dus ook weer euros. Ik heb zelf nu 3 jaar een psycho2, kost wat maar dan heb je ook wat. Nog geen enkele slijtage.
De zomer komt er nu ook weer aan, dus mss kan je nog even met je oude en nog even sparen voor een goeie. Bedenk je ook dat een goed pak ook een lifesaver kan zijn in koud water, de vraag is dus of je hierop echt wilt besparen.
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

mkite 30 March / 2010 / 09:54

Beste tip hier is nog steeds check out de verschillende merken zit namelijk erg veel verschil in pasvorm en maten.

Baaltje 30 March / 2010 / 10:34

Psycho rulles! al twee jaar plezier van! en kan zeker nog een mee! kite redelijk veel en heb nu alleen nog slijtage bij enkels en beetje op de binnenvoering door de klittenband van de nek.. verder niets veranderd in twee jaar! dan is het toch best voordelig in vergelijking met sommige cheaperts die na één jaar sneufelen! maat voering zit altijd goed, tenminste als je geen 150kilo weegt! maar lang en slank en kort en klein past allemaal...

job78 30 March / 2010 / 10:45
Ondertussen al een aantal x gezien dat iemand advies vraagt over welke kite die moet kopen en dat dan iedereen het kite-merk gaat noemen dat hij heeft, maar gaan we dat nu ook al met wetsuits doen ??
Ozone 2009: sport+ 9m / edge+ 11m / 2010: edge 13m / Zephyr 17m / YZ pro 132 Gonzales 142

Baaltje 30 March / 2010 / 11:04

Denk wel dat dat de bedoeling is van een forum.. iedereen zijn mening en meningen zijn vaak afkomstig van persoonlijke ervaringen.. zoals met wetsuits en kites!

Morres 30 March / 2010 / 11:10
tj,a ik heb gee nbanden met o'neill, maar be ngewoon heel erg tevreden met m'n psycho

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

job78 30 March / 2010 / 11:11
Quote: Baaltje - 30 maart, 2010 (13:04)
Denk wel dat dat de bedoeling is van een forum.. iedereen zijn mening en meningen zijn vaak afkomstig van persoonlijke ervaringen.. zoals met wetsuits en kites!

Dan kunnen we beter een poll houden over welke uitrusting iedereen heeft, kan je kijken wat de meeste mensen hebben en moet je dat kopen... gevolg, iedereen heeft over een tijdje hetzelfde materiaal..

Moet trouwens zeggen dat een echte poll waarin iedereen het merk en eventueel type
-kite
-board
-wetsuit
-trapeze
-accessoires ( (hand)schoentjes / kap / boardbag )

welke grappige info zou vinden
Niet dat ik mijn koop gedrag daardoor zou gaan wijzigen, want daar ben ik veel te eigenwijs voor

PhilipS 30 March / 2010 / 12:54
Hmm thx voor alle tips gasten!
Ik ga even wat shops af voor een Psycho 1 of 2, en als die niet past kijk ik nog even naar Billabong, en als die nog niet past (!!), ga ik voor die custom made..
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

ostendlocal 30 March / 2010 / 13:13
Quote: dr511 - 29 maart, 2010 (23:37)
ga gewoon een weekje op trainings kamp in rijswijkbier deskundige Peter Bier en dieet manager Ian doritos zorgen wel dat je in je pak groeit

hahaha

ikzelf ben ook iets van 175 en weeg 62 kg.
zelf heb ik meestal wetsuits van ripcurl. en daarvan past de M en de S beiden!
misschien moet je daar eens voor checken.
grtz

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

PhilipS 30 March / 2010 / 15:32
He nou dan ga ik me dus concentreren op een O'Neill Psycho (1 of 2), een Billabong pak of een Ripcurl pak.. En als die niet passen over naar de cheap-stuff, gewoon voor de zekerheid (past waarschijnlijk toch niet), en mocht dat allemaal niet passen, DAN ga ik voor de custom made

Thx voor de tips
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

Mediator 30 March / 2010 / 22:21
Quote: PhilipS - 29 maart, 2010 (22:41)
Vorig jaar bij Van den Berg in Hoorn, bij Topsurf in Vinkeveen en bij nog een shop (naam even vergeten) echt bijna alle pakken gepast, en niets zat echt lekker. Had dus maar degene genomen die nog acceptabel was.Billabong had ik ook al wat over gehoord.. Net de maat-kaart even bekeken, en dat ziet er veel belovend uit http://killerdana.com/killerdana/dept.asp?dept_id=7001&ampdl_id=94 Misschien is dat dan ook een optie. Welke model zou jij aanraden? Of moet ik dat dan gewoon in de shop uittesten?

ikzelf heb nu de Foil van Billabong (de steamer)... ben ik zéér tevreden van, zeer veel bewegingsvrijheid vrijheid aan men armen en het laat amper water binnen.

...maar wat hoor ik je daar zeggen... nooit meer dan 140 uitgegeven aan een pak?

sorry maar als je een pak wilt van goeie kwaliteit die lekker zit zul je toch dieper in je zak moeten tasten hoor... en dit zeg ik niet snobistisch bedoeld.

en als je toch iets heel goedkoop wil: Tribord (het watersport merk van de decathlon sport winkels)... maar dan zal het comfort ook aan de prijs aangepast zijn...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Runaque 31 March / 2010 / 14:14

Ikzelf ben ook niet van de breedste, ben 1,83m en weeg 75kg en ik heb mij een surfpak van Decathlon aangekocht, welliswaar een maatje groter dan aangegeven voor mijn borstomtrek en mijn pak past perfect, nergens loshangende delen en ook niet te strak en ik kan er probleemloos in bewegen, ik heb er echt geen spijt van van dit surfpak (van 74,95€).

PhilipS 31 March / 2010 / 14:59
Quote: Mediator - 30 maart, 2010 (23:21)
nooit meer dan 140 uitgegeven aan een pak?sorry maar als je een pak wilt van goeie kwaliteit die lekker zit zul je toch dieper in je zak moeten tasten hoor... en dit zeg ik niet snobistisch bedoeld.

Kocht altijd overjarig, dus steeds spul van 2-3 jaar ervoor ofzo.. Vaak Mystic. Die past rond die prijs-marge nog 't best. Maar denk dat ik dit jaar voor een goed pak ga Eerst even naar die van O'neill kijken, dan Billabong, dan (als 't nog niet is gelukt) weer naar iets overjarigs en dan custom made..

Edit,

@ Runaque,
Vorig jaar ook even bij Decathlon geprobeerd, maar die paste me toen niet

Blade

Nature 31 March / 2010 / 15:30
kleine ion pakken zou ook nog kunnen die dingen sluiten perfect af rond armen en benen.

Wel single lined dus gaan niet super lang mee maargoed prijs aint that high
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)