Kite naish AERO II 16m

Door: paasklokke Reacties: 38 Hits: 5739
paasklokke 27 May / 2010 / 20:51
Hello iedereen ,

Ik ben nieuw hier .

Ik kreeg voor mijn B day van mijn vriendin een kite : De AERO II 16m van naish .

Er zat een bar en lijnen bij .

Is dit een goede kite om mee te starten ?

Wat heb je nog nodig om te beginnen met kiten ?

Mvg

Simon

Mitsie 27 May / 2010 / 20:55
Om te beginnen met kite heb je ten 1e les nodig en je kan die kite ergens achterop zolder plaaste, dan kan je hem verkopen als hij antiek is.
Nee de Naish AERO is veelste onveilig om mee te beginnen als je gelest heb koop dan een kite vanaf het jaartal 2006-2007

johndoe 27 May / 2010 / 21:05

Beste Paasklokke, de kite die jij gehad hebt van je vriendin is zoals hierboven gezegd veels te oud en gevaarlijk. De nieuwere kites zijn zoveel meer ontwikkeld dat het echt niet aan te raden is die Aero te gebruiken. Het beste koop je een jongere kite en het liefst een bow/SLE shape. Vervolgens is het inderdaad aan te raden om eerst een les te nemen. Je leert daarin de basis dingen die je echt nodig hebt. En word lid van het NKV, met dit lidmaatschap ben je WA verzekerd als je gaat kiten (je eigen verzekering dekt dit niet).

Lees voor meer info dit topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36505.0

Door in dat topic op meer info te drukken krijg je netjes uitleg over iedere stap.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

ostendlocal 27 May / 2010 / 21:06

leuke vriendin heb je, koopt ze een oud onveilig ding voor je

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

kobrin 27 May / 2010 / 22:13
Quote: ostendlocal - 27 mei, 2010 (23:06)
leuke vriendin heb je, koopt ze een oud onveilig ding voor je

Inderdaad, ik zou me toch vragen beginnen stellen, wie weet wat de volgende valstrik is...
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Morres 27 May / 2010 / 23:40

Als ze leuk is kan je dr hier vast kwijt, i.t.t de kite

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Bignelis 28 May / 2010 / 05:55
.....ik denk dat dit meer over je relatie zegt dan dat je op het eerste gezicht denkt

Dude, leuk dat je deze sport gaat beoefenen en dat je vriendin dit support. Maar veiligheid is een hot issue en moet altijd centraal staan. Dat de spullen kostbaar zijn ga je vanzelf ervaren, maar bezuinig hier zeker niet te veel op.

Enjoy!
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

larsdemo 28 May / 2010 / 06:58
16 meter jezus christus van nazaret uit betlehem als je daarmee maar niet even op het strand gaat proberen of je hem op kunt laten !
Ga even professioneel advies inwinnen bij een school aub !
Waar woon je ?
All We Do Is Kiteboarding

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

TMK 28 May / 2010 / 07:00
Quote: Bignelis - 28 mei, 2010 (07:55)
.....ik denk dat dit meer over je relatie zegt dan dat je op het eerste gezicht denkt Dude, leuk dat je deze sport gaat beoefenen en dat je vriendin dit support. Maar veiligheid is een hot issue en moet altijd centraal staan. Dat de spullen kostbaar zijn ga je vanzelf ervaren, maar bezuinig hier zeker niet te veel op.Enjoy!

Klopt, de sport is eenmaal duur. Centen hebben of wegwezen
Met alle reut ben je voor 1500 compleet, met enkel 1 kite (2de handse 2009).
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

larsdemo 28 May / 2010 / 07:10
die suicide kite van 200 euro die hij nu heeft kan in ieder geval bij het grof vuil

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

dr511 28 May / 2010 / 07:15

ik wil em wel hebben
was mijn eerste kite
toen lag ie nog nieuw in de winkel
heb ik zo veel bomen, hekjes en basaltblokken mee gekust
vrienden voor het leven
Ziki Ondergoed, schultenbrau

paulg 28 May / 2010 / 07:26
Beste Paasklokke,
Laat ik het ook nog maar even zeggen:
Iedere Aero II is al behoorlijk gevaarlijk voor beginners. 16 meter is veel te groot. 16 meter Aero II is echt gevaarlijk, echt niet doen dus!
Gaan kiten zonder lessen is net zo gevaarlijk als gaan autorijden op de snelweg, zonder ooit een les te hebben gehad. Het kan best goed gaan...
Een kite van 2005 of ouder is als een auto zonder remmen...., die alleen volgas kan.

larsdemo 28 May / 2010 / 08:13
Weet je wat ik dus niet snap.
Dat iemand een kite van 16M2 aan een onervaren kiter verkoopt !
Ik heb ook ooit op marktplaats een kite gezien van 12 m2 en die gast wilde hem gewoon niet aan mij verkopen punt.
Hij zei letterlijk "als ik nu dit ding aan jou verkoop dan zie ik je in het 8 uur journaal voorbij komen"

speedfreak 28 May / 2010 / 08:57

Speed to the rescue -

Naish Aero 2 16m is a good kite for people who have been kiting for a while, or for the heavier beginner in lighter winds. It is not going to depower quickly and turn as fast as the newer kites but is a good tool for the job of getting out of the water.

A word of caution for taking it out if wind above 14knts, if you are lighter than about 85kg then don't take a 16m out of the bag in 14knts , it will not end well unless you are very familiar with releasing the kite and is not recommended for beginners at all.

Give your girlfriend a big kiss for starting you on the path to kiting but make the first kiting session a safe one by leaving the 16m in the bag.

I have a 2004/5 13m slingshot fuel sitting in my shed doing nothing, it is yours for free, it's been used like a $3 whore but is still in usable shape. It's smaller and will get you kiting safer. Contact me for pickup if you're interested.

Drive it like it"s stolen!

larsdemo 28 May / 2010 / 09:30
Nice one 1 but 13 is still to big for beginner in my opinion, but much better than 16.

speedfreak 28 May / 2010 / 09:34

Well, I have a 9m too, it's just not practical for learning how to surf, it flies too fast from side to side and goes from no power to nuclear in half a second.
The best size for learning to surf is 12-14m in lighter wind.

Now, kite handling is another matter, the smaller the better.
Drive it like it"s stolen!

ostendlocal 28 May / 2010 / 09:40

@larsdemo, wil je ff kappen met na elke reactie van iemand anders weer een andere haast nutteloze reactie te posten?
vind het best irritant om dit topic te lezen op die manier.
beter reageer je 1x met nuttige info, dan 3x met nutteloze 'info'..

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Morres 28 May / 2010 / 11:59
Quote: TMK - 28 mei, 2010 (09:00)
Centen hebben of wegwezen Met alle reut ben je voor 1500 compleet, met enkel 1 kite (2de handse 2009).

Onzin, met 2e hands 2009 kite, board, pak en trapeze hoef je niet armer te zijn 900-1000 euro 1500euro ben je nieuw kwijt.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

kobrin 28 May / 2010 / 14:48

Je kan nog 149 euro krijgen voor je naish aero als je een core kite koopt als ik me niet vergis.

http://www.esqps.be/shop/core-kiteboarding/?gclid=CLeK0JOJ9aECFRyX2AodEQqcEA

Afhankelijk van je gewicht zou ik voor een 10m gaan, kan je later nog een 7tje erbij kopen.

Maar eerst lessen
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

z0ow 28 May / 2010 / 15:26

Aero heb je nix aan met weinig wind veelste zwaar kletter zo uit de lucht en tjah met 15 knopen is t SUICIDE, gewoon een leuke tent van maken voor op een kite vakantie

Baart 28 May / 2010 / 16:49
Gaat zeker niet zo goed met jou en je vriendin

Ik denk dat ze je dood wil hebben

mallepietje 28 May / 2010 / 17:34
Toen was dit wel een beginnerskite

dr511 28 May / 2010 / 18:09

toen was iedereen nog een beginner
Ziki Ondergoed, schultenbrau

mkite 28 May / 2010 / 18:10
Quote: mallepietje - 28 mei, 2010 (18:34)
Toen was dit wel een beginnerskite

Ja en toen waren er ook minder kiters op het water en ook toen gingen er dingen mis met deze kites en beginners.

Nogmaals meest belangrijke uit dit topic is neem les!!

Als je daarna nog steeds denkt dat kiten wat voor jou is win dan ook advies in bij de kiteschool waar je les neemt.

Die zouden je in ieder geval van goed advies kunnen voorzien ook al omdat ze je les gegeven hebben en weten wat je vaardigheden en mogelijkheden zijn.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag maar een kiteles was echt een beter kado geweest in dit geval.

Ow en aan iedereen geef hem nou niet direct minnetjes, hij vraagt tenminste en uit zijn verhaal kun je er toch van uit gaan dat hij niet beter weet.
Laten we hopen dat hij de reacties leest en begrijpt en dat we toch weer een potentieel ongeluk hebben voorkomen.

lorenzolamaz 28 May / 2010 / 18:20

een mooie afsluiter dit...