Antibiotica en kiten

Door: zeehond Reacties: 42 Hits: 5277
zeehond 15 June / 2010 / 23:46
Idefixe, ik werd steeds blijer toen ik je reactie aan het lezen was, alleen Flucloxacilline reageert niet extra met zon.. Is wel een maf beestje geweest inderdaad!

ik heb nu wel genoeg nare verhalen over onder andere chemische reacties in de huid gehoord om toch maar even te wachten op tenminste een schemering gelukkig is het morgen hoog water s avonds

Highmen 16 June / 2010 / 07:42
Quote: zeehond - 16 juni, 2010 (01:46)
Idefixe, ik werd steeds blijer toen ik je reactie aan het lezen was, alleen Flucloxacilline reageert niet extra met zon.. Is wel een maf beestje geweest inderdaad!ik heb nu wel genoeg nare verhalen over onder andere chemische reacties in de huid gehoord om toch maar even te wachten op tenminste een schemering gelukkig is het morgen hoog water s avonds
Ben je nog niet aan het varen?

Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

BeervanhetMeer 16 June / 2010 / 07:54
ik denk dat de gast die de bijsluiter heeft gemaakt en jouw huisarts ook kiten en dat ze gewoon wat minder kiters op het water willen hebben

zeehond 16 June / 2010 / 22:29
Vandaag, eind van de dag, met factor 50 extremos sunblock, Zoo lekker gevaren.. en nergens last van gehad. nou ja een beetje duizeligheid maar dat hoeft daar niet door te komen. morgen weer

swiftenaar 16 June / 2010 / 22:50
@Zeekont,

sorry maar wat een knuppel ben je.. ik snap dat het lastig is, maar toch echt voor je eigen bestwil..
*hoop bijna dat je der wat aan overhoud*

ciao
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

zeehond 16 June / 2010 / 23:58
Quote: swiftenaar - 17 juni, 2010 (00:50)
@Zeekont,sorry maar wat een knuppel ben je.. ik snap dat het lastig is, maar toch echt voor je eigen bestwil..*hoop bijna dat je der wat aan overhoud* ciao

Ja want er staan ook zo veel zinnige reacties in dit topic. Op KH (kom maar met die minkudos) kreeg ik 2 reacties van artsen, die allebei zeiden dat eind vd dag met goeie zonnebrand creme geen probleem was.

Duzzuh.. als jij binnenkort ergens wat aan overhoudt.. slechte karma vriend

Nature 17 June / 2010 / 07:29
Antibiotica verminderd je weerstand zeehond, dus je bent ook vatbaarder voor ziektes mocht je dus in binnenwater varen dan is de kans dus helemaal groot dat je wat krijgt.

Daar doelt swiftenaar op.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

swiftenaar 17 June / 2010 / 10:31
some people do understand..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Morres 17 June / 2010 / 10:32
True, gister korn, vandaag verkouden, terwijl het zonnig was.Zoetwater=gay

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

mkite 17 June / 2010 / 10:48
Quote: Morres - 17 juni, 2010 (11:32)
True, gister korn, vandaag verkouden, terwijl het zonnig was.Zoetwater=gay

Pff chronisch verkouden hier je moet wat over hebben voor je hobby.

zeehond 17 June / 2010 / 11:00
Zoetwater=idd gay. Username zegt genoeg toch

volges mij moeten jullie wat meer op het water staan. als je voor elk verkoudheidje rust neemt schiet het niet echt op. die bijsluiters heb ik natuurlijk al goed doorgelezen. ik zocht meer serieuze - niet mietige - ervaringen

TMK 17 June / 2010 / 11:11
Voorhoofdontsteking > toch kiten > duizelig.
Je ziet duidelijk de link niet, ben benieuwd wie je op komt halen als jij daar op het water rond zit te tollen in je kop.

Duidelijk dat die ontsteking wat met je kop doet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doxycycline
Tetracyclinen kunnen schadelijk zijn voor tanden en botten in de groei. Daarom worden ze niet voorgeschreven aan kleine kinderen en zwangere vrouwen. In zeldzame gevallen veroorzaken aminoglycosiden schade aan de nieren, ernstige huiduitslag en gehoor- en evenwichtsstoornissen. Bij gebruik van tetracyclinen zoals doxycycline moet voorzichtigheid worden betracht bij blootstelling aan fel zonlicht.

Bron: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?id=722&method=infotekst
2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?

Behalve het gewenste effect kan doxycycline bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn maagdarmklachten, gevoeligheid voor UV-licht, overgevoeligheid, problemen van botten en tanden bij jonge kinderen, overgevoeligheid en ontstoken slijmvliezen.

Regelmatig

* Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, buikpijn, braken, gebrek aan eetlust, ontstoken tandvlees en diarree.

Soms

* Gevoeligheid van de huid voor UV-licht (zon, zonnebank, UV-lamp). Blootstelling aan zonlicht, zelfs voor korte perioden, kan huiduitslag, jeuk, roodheid en andere verkleuring van de huid of ernstige verbranding door de zon geven. Begint u net met dit geneesmiddel? Blijf dan uit direct zonlicht, met name tussen 10.00 en 15.00 uur, draag beschermende kleding, waaronder hoed en zonnebril, smeer zonnebrand op met een sunblock van minimaal factor 15, gebruik lippenbalsem met minstens factor 15, ga niet onder de zonnebank. Als u een ernstige reactie op de zon krijgt, staak dan meteen het gebruik en neem contact op met uw arts. U moet dan zo snel mogelijk overstappen op een ander middel.
* Doxycycline wordt opgenomen in groeiende botten, tanden en kiezen. Dit kan voor kinderen in de groei schadelijke gevolgen hebben (verkleuring van gebit, groeiremming). Kinderen tot 8 jaar mogen het daarom niet gebruiken, maar ook bij kinderen tot 13 jaar kan het nog schade aan het gebit geven. Uw arts weegt dit risico af tegen het nut van doxycycline.

Zelden

* Overgevoeligheid. Dit merkt u aan huiduitslag en soms benauwdheid. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. Zeer zelden kan de allergie ernstige vormen aannemen en veranderingen in het bloedbeeld veroorzaken. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor doxycycline. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel of soortgelijke middelen niet opnieuw krijgt.
* Ontstoken slijmvliezen, vooral in de mond, mondhoeken, keelholte, vagina of anus; het betreft meestal een schimmelinfectie (Candida). U merkt dit aan een wit beslag op de slijmvliezen. Neem contact op met uw arts.
* Mensen met de spierziekte myasthenia gravis kunnen extra last van hun aandoening krijgen. Overleg hierover met uw arts.

Zeer zelden

* Als u porfyrie heeft, een stofwisselingsziekte waarbij men aanvallen krijgt van buikpijn, braken, koorts en hartkloppingen krijgt: doxycycline kan een aanval uitlokken. Geef aan de apotheek door dat u porfyrie heeft. Het apotheekteam let er dan op dat u doxycycline of andere uitlokkende middelen niet krijgt.
* Leveraandoeningen. U kunt dit merken aan een gevoelige, opgezwollen buik of een gele verkleuring van het oogwit of van de huid. Waarschuw dan een arts.
* Irritatie van de slokdarm. Mensen met slokdarmontsteking door opkomend maagzuur, zijn hier extra gevoelig voor. U voorkomt deze bijwerking door doxycycline rechtop (zittend of staand) in te nemen met een heel glas water. Het kan dan niet in de slokdarm achterblijven.

Zeer zelden, bij langdurig gebruik

* Normaal gesproken krijgt u doxycycline als kuur voor zeven tot tien dagen. Bij uitzondering kan de arts het voor een langere periode voorschrijven. Bij langdurig gebruik kan een gebrek aan vitamine B optreden. Dit is te merken aan vermoeidheid en tintelende voeten (neem in dat geval contact op met uw arts).

Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

zeehond 17 June / 2010 / 11:43
dat is het eerste wat met google naar boven komt. een oud omatje zal idd erg duizelig worden. ik alleen eind vd dag een beetje, na een hoop klappen, die ontsteking is zo goed als weg. het ging me puur om ervaringen met UV

Maar maak jullie geen zorgen, als ik vanavond instort laat ik het weten, kunnen jullie ff lekker muilen hoe lomp het was.

stefann 17 June / 2010 / 11:49
No worries ik vind je ook lomp als je het overleeft

Kamo 17 June / 2010 / 15:53
ok,

je vraagt op een kiteforum of het kan..

80% zegt van: doe maar niet...

je doet het toch, en noemt de rest mietjes...

mensen zijn verontwaardigd, jij vind dat raar...

Ik zou zeggen: vraag volgende keer gewoon om een second opinion van een arts ipv hier iets vragen om het advies vervolgens quasi-stoer in de wind te gooien.

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

stefann 17 June / 2010 / 16:45
Zeehond is nu eenmaal zooo stoer, daar kan hij ook niets aan doen

JanB 17 June / 2010 / 18:13

je kunt gewoon gaan kiten hoor met dat spul op. Gebruik het nu 2maanden en kite gewoon door. Je moet je alleen wel goed insmeren (vooral je voorhoofd). Je verbrand namelijk gewoon sneller.
Zodra je het water uit komt, petje op je kop en klaar is kees....eeeeeuuuh....zeehond
"Wacht maar tot ik daar ben, daar waar ik wil zijn, veilig voor de honger veilig voor de pijn.

Morres 17 June / 2010 / 19:27
Quote: zeehond - 17 juni, 2010 (13:43)
dat is het eerste wat met google naar boven komt. een oud omatje zal idd erg duizelig worden. ik alleen eind vd dag een beetje, na een hoop klappen, die ontsteking is zo goed als weg. het ging me puur om ervaringen met UVMaar maak jullie geen zorgen, als ik vanavond instort laat ik het weten, kunnen jullie ff lekker muilen hoe lomp het was.

weetje, je hebt helemaa lgelijk, ga morgen maar lekker in de zon liggen de hele dag.

Iedereen weet dat medicijnen op oude omatjes worden getest

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)