WakeBoarden

Door: beachhop Reacties: 45 Hits: 3816
Hollandkiter 27 June / 2010 / 20:13
Kijk NU is het duidelijk dat je als je allemaal tricks wil doen een wakeboard moet gaan huren. Niet zo zeer voor je zelf maar voor de omstanders! Helemaal top Moet je als je in het water valt niet vergeten de lijn los te laten..................

Tim_kite 27 June / 2010 / 20:30
Vandaag mooi raileys en backrolletjes gedaan met me kiteboard op de kabelbaan , het is anders dan met kiten omdat je op de kabel wat meer voorwaartse pull krijgt denk ik.

Met een wakeboard of kiteboard met boots sta je wel wat steviger en vliegt je kiteboard ook niet zo snel uit je voeten, wat ik me wel afvraag is dat niet meer blessuregevoelig als je een rare crash maakt ?
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

JorisIII 27 June / 2010 / 20:58

Ik was vandaag in Almere om te wakeboarden. Daar zag ik wat jongens met kiteboardjes in de weer met een oude binnenband om een soort heelstrap te maken. Geen idee hoe ze dat precies deden en of het goed werkt, maar misschien wel een idee voor deze of gene.

Ennuh, Martin thanks voor de uitleg, ik zag het probleem ook niet helemaal maar nu begrijp ik wat het probleem zou kunnen zijn.

Mitsie 27 June / 2010 / 21:28
hebben we het niet nu over springen op een schans/rail? want dat mag ook niet bij de wollebrand ivm vinnen ect. dat is tog normaal? springen zoals poppen zou toch gewoon mogen

Marc_87 27 June / 2010 / 21:29
Nu is je punt zeker duidelijk, maar op de wakeboard baan bij mij maken de
gasten die het kunnen gewoon geen trix als er iemand in de baan ligt.
En dat doet niemand daar.

Maarja het gaat erom dat we fun we hebben toch.
Powered by Flysurfer

Mushroom 27 June / 2010 / 21:51
Quote: martin404 - 27 juni, 2010 (21:11)
Waneer het druk is zwemmen er bij de start en bij elke bocht wel een paar beginners die net gevallen zijn.Zolang je dan een 180 doet of een klein sprongetje en je kijkt gewoon uit dat je niet over ze heen vaart, is dat echt geen probleem en hoef je dus ook geen leash om.Als je echter kijkt naar de tricks van de goeie wakeboarders en hoeveel momentem er in hun sprongen zit, dan is er niet veel voorstellingsvermogen voor nodig om in te zien dat dat board er loeihard vandoor gaat als het uit zou schieten.Wakeboarders laten zichzelf namelijk vaak "uit de bocht vliegen"om een sprong te maken)Stel je board schiet op dat moment los, dan vliegt ie dus (in tegenstelling met een kitesprong) van je weg. (richting de buitenkant v/d baan waar mensen zwemmen of op hun beurt staan te wachten)De kans dat iemand jouw board met 50km per uur voor ze kop krijgt is dus veel groter als met kiten en als het fout gaat wordt niet alleen jij er op aangesproken.Mijn eerste vraag toen ik er voor het eerst kwam, was of het een probleem is als ik met mijn kiteboard ga ipv een wakeboard.Als zij dan zeggen "Geen probleem man, maar als je echt lijpe tricks gaat doen moet je ff een leash om doen" snap ik dat wel.Wat ik niet snap is waarom sommige mensen er hier zo'n probleem van maken?Als het je niet bevalt dan huur je toch lekker een wakeboard, of blijf lekker thuis.

u got it mate, thanks so much.
ik snap prima dat je geen board wilt huren, extra kosten, rare bindingen aan een kutboard. je kiteboard is zoveel vertrouwder. totdat je met zoveel voorwaartse pull raileys etc gaat doen, en je zoals sommige al aangaven je te a relaxed op je bek gaat. je board komt er METEEN achteraan en met een leash, krijg je em ook nog in je nek ook als je een helm op hebt. daarnaast, omstanders. als die, jou board, op hun kop krijgen, heb je zure tijden... en ik zal je vertellen, vroeger vond ik het ook makkelijker met me kiteboard, maar dat beviel me al snel slecht omdat ik er niet meer mee mocht springen, ik een leash aan moest, omdat er elders ongelukken waren gebeurd. en ik ben het meer dan eens met banen waar ze je niet laten gaan op een kiteboard.

Mushroom 27 June / 2010 / 21:55
Quote: Mitsie - 27 juni, 2010 (23:28)
hebben we het niet nu over springen op een schans/rail? want dat mag ook niet bij de wollebrand ivm vinnen ect. dat is tog normaal? springen zoals poppen zou toch gewoon mogen

voor de meeste schanzen, kickers, sliders, heb je iets van vergunning, tenminste een board zonder vinnen en een helm nodig..
wat het is voor bindingen of zonder durf ik niet te zeggen, ik durf ook niet zonder bindingen erover... doet pijn bij je landing en te veel risico..

johndoe 27 June / 2010 / 21:57
Quote: Marc_87 - 27 juni, 2010 (23:29)
Nu is je punt zeker duidelijk, maar op de wakeboard baan bij mij maken degasten die het kunnen gewoon geen trix als er iemand in de baan ligt.En dat doet niemand daar.Maarja het gaat erom dat we fun we hebben toch.

dan ga je tog gewoon lekker door :). ik wens je het beste

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mushroom 27 June / 2010 / 22:00
Quote: Marc_87 - 27 juni, 2010 (19:28)
Quote: timodegier - 27 juni, 2010 (17:02)als je kiteboard uitschiet je die tegen je harses aankrijgt?Dat kan met kiten net zo goed gebeuren dus ik vind dat geen geldige reden.

ja, maar dan ben je op je eigen terrein, niet op een baan van een ander waar het NIET toegestaan is. een stuk zee eventueel met kiteclub is zogezegt kitegebied, al stap jij met je strappers de baan op ben je op ander gebied. je bent een gevaar voor jezelf, en nog erger, voor anderen. je hebt misschien minder begrip voor deze regel, andere nog minder voor jou als jou kiteboard bij hun in de nek ligt. op hun gebied. er is nog een verschil, je kan zogenaamd wakestyle kiteboarden, maar dit heb je niet in wakeboarden. besef wel dat het 2 verschillende sporten blijven. op een golfclub ga ik ook niet voetballen omdat het toevallig gras is!

Mushroom 27 June / 2010 / 22:04
verder wens ik iedereen alsnog een paar topdagen aan de kabel toe, het weer gunt ons het wel! let's keep the spirit en probeer te voorkomen dat kiteboards voorgoed verbannen worden van de kabel, er zijn genoeg die lekker cruizen en wat heen en weer poppen dat is heerlijk met je straps, maar serieuze tricks; we weten de regels.

Mediator 27 June / 2010 / 22:06
Quote: Tim_kite - 27 juni, 2010 (21:30)
wat ik me wel afvraag is dat niet meer blessuregevoelig als je een rare crash maakt ?

ga eens naar een wakeboardwedstrijd van hoog niveau en tel het aantal riders met een zware knie-brace aan

moest je niet het risico lopen op zware blessures zou het ook GEEN extreme sport zijn hé...

al da bitchig gedoe heel tijd van mensen die een kansberekening maken over hoe veel risico je hebt op kwetsuren voor ze een bepaalde trick proberen... ga es schaken é jongens
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

martin404 28 June / 2010 / 17:11
Doe geen moeite om naar Houten te gaan.
Hij is zaterdag stuk gegaan en mischien donderdag gerepareert.
Ben net 1.5 uur in die kuthitte bezig geweest om daarheen en terug te komen, omdat die eikels het niet ff op hun site konden vermelden.
No kite related brand affiliations

idefixe 28 June / 2010 / 18:11
Almere ( Lido) is volgens mij ook aardig te doen vanuit A'foort toch ?
Slingshot , Gibbon

Stevie 28 June / 2010 / 18:14
BURNSIDE!

BURNSIDE!

BURNSIDE!

En koop een serieus wakeboard en laat je kiteboard thuis. Kiteboard is om te kiten... wakeboarden doe je met een wakeboarD......

Einde discussie
Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

martin404 28 June / 2010 / 18:26
Quote: Stevie - 28 juni, 2010 (19:14)
En koop een serieus wakeboard en laat je kiteboard thuis. Kiteboard is om te kiten... wakeboarden doe je met een wakeboarD......Einde discussie

Of jij verdient dik veel centen, of het zijn je ouders die dat wakeboard voor je gekocht hebben.
Ik ben niet arm ofzo, maar ik kan niet zomaar even honderden euro's neerleggen voor die paar keer dat ik per jaar wakeboard.
No kite related brand affiliations

Sjempoe 28 June / 2010 / 21:15
Wakeboarden met Kiteboard kan gewoon op Burnside en mag je ook gewoon springen/backroll/railey etc. alleen kickers pakken is niet zo handen met vinnen eronder ;)

Jackee 29 June / 2010 / 02:34
Niet lopen zeuren en gewoon dat boardje bekommen in de verhuur!

Je gaat toch ook niet lopen mekkerren dat je niet op het circuit mag met je vespa.. ''ja voor die paar keer per jaar is het niet de moeite om een Ducati aan te schaffen''

Tuurlijk voelt een kitedekkie vertrouwt.. maar bekom noumaar gewoon zon wake dek, dan ga je veeeul harder en maak je mischien nog een beetje de blitz op de vrouwtjes ook?!

je bent ook echt een rare als je met vinnen over de kicker gaat trouwens! die dingen zijn er zo af toch?
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

Stevie 29 June / 2010 / 06:41
Idd, jackee!

@martin ... aargh....
Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

Mushroom 29 June / 2010 / 14:29
Quote: Jackee - 29 juni, 2010 (04:34)
Niet lopen zeuren en gewoon dat boardje bekommen in de verhuur!Je gaat toch ook niet lopen mekkerren dat je niet op het circuit mag met je vespa.. ''ja voor die paar keer per jaar is het niet de moeite om een Ducati aan te schaffen''Tuurlijk voelt een kitedekkie vertrouwt.. maar bekom noumaar gewoon zon wake dek, dan ga je veeeul harder en maak je mischien nog een beetje de blitz op de vrouwtjes ook?!je bent ook echt een rare als je met vinnen over de kicker gaat trouwens! die dingen zijn er zo af toch?

precies! en waar was jij zaterdag??

Jackee 29 June / 2010 / 14:52
Wat was er zaterdag? Was je ook naar Awakoewakoe fest?

Ik zat in Engeland.. moest werken' helaas
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

JorisIII 29 June / 2010 / 20:04
Quote: martin404 - 28 juni, 2010 (18:11)
Doe geen moeite om naar Houten te gaan.Hij is zaterdag stuk gegaan en mischien donderdag gerepareert.Ben net 1.5 uur in die kuthitte bezig geweest om daarheen en terug te komen, omdat die eikels het niet ff op hun site konden vermelden.

Dat had ik zondag nou ook! Beginners foutje zullen we maar zeggen. Gisteren heb ik ze dus maar even gebeld voor ik daar naar toe wilde gaan. Heb ik ze gelijk maar even verteld dat het handig zou zijn als ze op hum website zouden aangeven dat ie stuk is. Inmiddels staat het op de website vermeld. Lelijk trouwens die website...
Gisteren ben ik ipv naar downunder (houten), naar Wet'nWild (Alphen aan den Rijn) geweest. Daar was het gebruik van m'n Kiteboardje geen probleem. Er was ook iemand heel hard zijn best aan het doen om te springen met z'n kiteboard en dat kon ook gewoon. Het was wel redelijk rustig, misschien dat ze op een topdrukke zaterdagmiddag minder coulant zijn...?