Ongeval Knokke ?

Door: nsboarder Reacties: 47 Hits: 5180
nsboarder 04 July / 2010 / 19:20
Vandaag was ik aan het kiten te Knokke-Heist op een moment zag ik eens een kite liggen in het water uit het niets. Maar 1 min later reden er al ambulances op de dijk. Daarna de brandweer met 2 boten en 1 boot reddersboot vn Duinbergen op het water allemaal richtig die kite. Iets later kwam een verkenningshelikopter en daarna ook de seaking en een grote politieboot...

IK vroeg me af als iemand wist wat er precies is gebeurd ? En wat er met de Kiter is gebeurd ?

grts
www.serhie.net

kitert1 04 July / 2010 / 19:22

aigt klinkt erg dit!
hoop dat er niks ernstig is gebeurd!

Reindert94 04 July / 2010 / 20:01
Ik was aan het kiten in Blankenberge deze avonden ik heb de reddingsboot van Blankenberge en een seaking zien gaan richting Zeebruggge( richting knokke). even later kwam de seaking terug gevlogen en wat later de reddingsboot, maar die leek een boot te slepen (weet het niet heel zeker). Afwachte en hopen dat het loos alarm was.
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Mario 04 July / 2010 / 20:41
De Reddingsboot van Cadzand moest uitrukken voor een catamaran van Knokke,maar die stond binnen een half uur weer terug,dus dat was niet veel bijzonders denk ik .
En ik heb bij surfers of river woods 2 kites in elkaar gezien,die dreven op het water en de kiters probeerden naar de kant te zwemmen.
Maar verder weinig echt geks gezien.
Dit was allemaal ergens rond 17uur
Hoe laat heb jij alles gezien?
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

nsboarder 04 July / 2010 / 21:01
19.00 ongeveer. Ik ben wel zeker dat er een kite in het water lag. Ik hoop dat er niet iets ernstig is gebeurt.
www.serhie.net

sanneh 05 July / 2010 / 07:40
vrouwelijke kitesurfer in opleiding werd de lucht in geslingerd.. vraag me af aan welke maat ze dan hing en of die "opleiding" bij een school was..

in ieder geval veel sterkte en beterschap gewenst!!

Rosti 05 July / 2010 / 08:17
Dit belooft voor de zomer... Dit weekend alleen al al 3 ongevallen in België

"
Afgelopen weekend drie ongevallen met kitesurfers
Vrouw in kritieke toestand

KOKSIJDE - Aan de kust zijn afgelopen weekend drie ongevallen met kiesurfers gebeurd. Het ergste ongeval vond zondag plaats op het strand van Groenendijk in Oostduinkerke. Een vrouw werd bij het oplaten van haar kite door een rukwind in de lucht geslingerd en kwam nadien met haar hoofd op het zand neer. Haar valhelm werd door de klap gebroken. Ze werd in kritieke toestand door de MUG-helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

Kitesurfen is surfen met behulp van een grote vlieger. De vrouw (30 jaar en afkomstig uit Brugge) werd in Oostduinkerke door een hevige wind de lucht in geslingerd en kwam daarna hard neer op de grond.

Eerst werd gedacht dat ze bij surfclub Windekind in opleiding was, maar de club weerlegt dat.

Elders aan de kust liep een meisje een hersenschudding op bij een val. Nog een andere kitesurfer raakte voor de kust van Duinbergen op zee in de problemen, maar kon worden gered."

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=4I2SEUMJ

Flysurfer - Versusshop.nl - Rein-Art.eu

lowrens 05 July / 2010 / 09:14
ongeloofelijk dat zoiets kan gebeuren.
hoe kun je nu les geven OP HET STRAND met 6bft.
Hoe onverantwoord en roekeloos kun je zijn.
en altijd diezelfde uitvlucht...rukwinden... een beetje doen alsof het lot puur in de handen van moeder natuur lag. ZEVER.
trouwens ge hebt al n heel stevige rukwind nodig om iemand een hersenbloeding te bezorgen denk ik.

ik veroordeel niemand, maar ik pleit toch voor meer verantwoordelijkheid binnen de sport.
mensen zouden alleen maar les mogen krijgen van een gecertificeerd centrum en daar n soort diploma behalen. zonder dat diploma zouden ze niet mogen kiten!

nsboarder 05 July / 2010 / 10:37
oef dat er geen doden zijn maar dit is absoluut geen reclame voor de sport.

2weken geleden zag ik ook nog iemand zijn kiten proberen te lauchen met gedraaide touwen, ik ging er naar toe en vroeg waarom hij het toch probeerder. Kreeg ik de opmerking : dit is mijn eerste keer .... Splinternieuwe gear bord alles die dacht dat hij eens direct ging kunnen beginnen...

Mschn dat ze toch eens zouden moeten kijken voor een brevet ...
www.serhie.net

mkite 05 July / 2010 / 10:40
Quote: nsboarder - 5 juli, 2010 (11:37)
oef dat er geen doden zijn maar dit is absoluut geen reclame voor de sport. 2weken geleden zag ik ook nog iemand zijn kiten proberen te lauchen met gedraaide touwen, ik ging er naar toe en vroeg waarom hij het toch probeerder. Kreeg ik de opmerking : dit is mijn eerste keer .... Splinternieuwe gear bord alles die dacht dat hij eens direct ging kunnen beginnen... Mschn dat ze toch eens zouden moeten kijken voor een brevet ...

Tja maar volgens mensen hier helpt dat niks.

Schijnt wel goed te werken bij duiken, er zijn maar weinig mensen te vinden die een fles kopen en zelf gewoon gaan beginnen volgens mij.

Maar goed schijnbaar zijn daar de gevaren wat duidelijker voor mensen.

eddyc 05 July / 2010 / 11:31

In Zeebrugge heeft die idioote Seaking wel twee keer heel laag over de varende kiters gevlogen.(minder dan 80m hoogte)

Piloot als je dit leest: Doe dat niet meer.
Als ik hoog spring en krijg een inklapper van de kite door jou toedoen (jou draaiende schoepen) - dan heb je meteen werk en ik voor een hele tijd in ziekenhuis.

Piloot Seaking: Je hebt niets te zoeken boven de varende kiters - niets.
Dus blijf weg en veroorzaak geen ongevallen of geen ergernis.
eddyc

martin404 05 July / 2010 / 12:00
@Eddyc

Daarnaast heb je wel respect voor die Seaking gasten en hoe ze waneer nodig hun leven voor ons in de waagschaal gooien?
Ik neem aan van wel, dus volgende keer mischien goed om ook dat in een klein zinnetje in je post te verwerken.
No kite related brand affiliations

nsboarder 05 July / 2010 / 12:31
Het ambetante van gisteren is dat het al paar weken echt niet goed is om te kiten in België en gisteren was het dan eindelijk eens goed...

Wat mij ook opviel was dat het toen ik aankwam een goede 4 bft was daarom nam ik mijn 13 maar na een uurke of 2 moest ik er al af omdat er teveel wind was en op het moment dat ik naar mijn auto wou om men 9 te gaan halen zijn die ambulances, brandweer, politie en rim ram aangevlogen. toen was mijn zin in kiten eig wel weg

Waarom maken ze niet een bond voor kitesurfers ( er zijn er nu toch al heel veel ) met elk een nummer verzekering ( jaar ) en je kan enkel materiaal kopen met een geldig nummer. Dan gaan er wel niet zoveel ongelukken meer gebeuren.
www.serhie.net

Stevie 05 July / 2010 / 13:07
Bah neej... iedereen moet zelf een beetje verantwoordelijkheid opnemen... Waarom al die regeltjes... ? Surfen is vrijheid... niet bondjes, regeltjes, en mensen die zeggen wat ni en wel kan.
Mensen moet leren zelf verantwoordelijkheid te nemen....

Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

Kristoff 05 July / 2010 / 13:34
Quote: Stevie - 5 juli, 2010 (14:07)
Bah neej... iedereen moet zelf een beetje verantwoordelijkheid opnemen... Waarom al die regeltjes... ? Surfen is vrijheid... niet bondjes, regeltjes, en mensen die zeggen wat ni en wel kan.Mensen moet leren zelf verantwoordelijkheid te nemen....

Die regeltjes gaan er wel komen in België, wacht maar af, er staat veel te veranderen voor de watersport gebruiker in Vlaanderen...

Slingshot RPM 7-10,Xenon rayo 134, Aboards W-series 137, wie wind zaait, zal storm oogsten!

yellowscream 05 July / 2010 / 15:30
mag ik wel even opmerken dat het over een beginnende kiter gaat die op dat moment geen lessen aan het nemen was.
Dus geen instructeur aanwezig!

nietemin toch een vreselijke gebeurtenis!

yellowscream had een 2 sterren sessie in De Panne met maar liefst 14 - 18 knots op zijn North Rebel (2010)

johndoe 05 July / 2010 / 15:47
hoi

de vrouw van in odk was geen les aan het krijgen van de kiteschool maar van haar man
ze stond in het water en werd meegesleurd . Heb horen zeggen dat het met een 12 was .
Ze had ook een helm aan maar die is door de slag in 2 gebroken .

Hopelijk komt alles goed want ze had nog 4 kinderen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

martin404 05 July / 2010 / 15:48
...

Morres 05 July / 2010 / 15:55
wat doen al die belgen eigenlijk op hanglos.NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

nsboarder 05 July / 2010 / 16:42
my bad moeten wij elders gaan ? ik ben al in jaar hier niet geweest wou gwn eens horen wat er gebeurt was ....

Surfen is idd vrijheid maar het is ook een gevaarlijke sport dus voor mijn part mogen er regels komen
www.serhie.net

JorisIII 05 July / 2010 / 17:05
Quote: eddyc - 5 juli, 2010 (12:31)
In Zeebrugge heeft die idioote Seaking wel twee keer heel laag over de varende kiters gevlogen.(minder dan 80m hoogte)Piloot als je dit leest: Doe dat niet meer.Als ik hoog spring en krijg een inklapper van de kite door jou toedoen (jou draaiende schoepen) - dan heb je meteen werk en ik voor een hele tijd in ziekenhuis.Piloot Seaking: Je hebt niets te zoeken boven de varende kiters - niets.Dus blijf weg en veroorzaak geen ongevallen of geen ergernis.

Sorry Eddy maar ik ben het niet met je eens. Die helikopter vliegt daar met om iemands leven te redden en omdat iedere seconde telt. Die heeft ander prioriteiten dan wachten tot jij uit gesprongen bent. Die helikopter maakt zoveel kabaal dat ie nooit als een verassing kan komen. Bovendien ben je je als het goed is bewust van wat er in je omgeving gebeurt als je aan het kiten bent.

Th0mas 05 July / 2010 / 17:28
Morres, ga je nu eindelijk eens je stomme mond houden mongool. ga ergens anders zeiken ofzo, maar laat bij serieuze onderwerpen even je kinderachtige manieren achterwege gast.

kom maar even hier in belgie stoer doen tegen de familieleden en vrienden klootzak.

even ontopic: het is onterecht te zeggen dat de vrouw maar moest bij een kiteschool ofzo les nemen. de windvoorspellingen waren 4-5/6 en ik zat ook een hele middag met mijn 12 op het water. de vrouw kreeg wat hulp van haar ervaren man in het kitesurfen. ook was ze bewust van de gevaren waardoor ze dus een helm droeg en de veiligheid kende.

jammer voorval, maar kon ook mij (als lesgever) overkomen. ik weet hoe beginnende kiters reageren bij een windstoot of een verhoging van druk in de kite.

ik wens d'r veel sterkte
BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

johndoe 05 July / 2010 / 17:38
idd
voor alle belgen
kijk op wtv
daar kun je ian zien da wat uitleg geeft

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

martin404 05 July / 2010 / 18:09
Gister was mijn linker stuurlijn tijdens een mislukte backroll ongemerkt om mijn bar heen gedraait. (vraag me niet hoe)
Toen ik voelde dat er iets niet klopte dacht ik automatisch dat ik rechts en links door elkaar haalde en trok dus aan de linkerkant om terug te sturen wat hem juist nog meer doorstuurde naar een voledige loop.
Ben daarna met een bloedgang letterlijk over het water gestuitert richting het strand.

Ik kite nu 2 jaar redelijk fanatiek en dat is me slechts 1x eerder overkomen, maar die dingen gebeuren wel soms gewoon met kiten.
Het is moeilijk om in te schatten of het nou wel of niet iemand ze schuld is, zonder dat je al de feiten weet.