brunotti pro x of youri zoon pro

Door: mart225 Reacties: 26 Hits: 4589
mart225 19 August / 2010 / 11:52
he mensen,

Ik ben wat aan het kijken naar nieuwe spullen zo ook nieuwe boards.

Zou graag jullie mening willen weten over de 2 brunotti boards. Is de youri zoon echt veel beter en voor degene die het board hebben missen jullie de handle niet?

ik weeg 88kg dus ik zat te denken aan de 132-42 voor het youri model, en aan 134-40 van het pro x model.
Zijn jullie het daar mee eens?

Leozonderdeo 19 August / 2010 / 12:40

Hmm waarom zit er geen handle op? Is dat om de pro's van de noobs te scheiden?
Axe Boss Adidas 8x4

Kitehert 19 August / 2010 / 12:50
ik gebruik altijd gewoon de oh shit handle

johndoe 19 August / 2010 / 15:14

de youri zoon 2010 heb ik, echt super dat boardje,
ik mis de handel niet omdat het een licht boardt is dus als je graps wilt doen kun je dat op het zijkant van het boardt doen ,
verder is die heel snel en mooi afgewerkt ,kan ook tegen een stootje .
gr rolf

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dr511 19 August / 2010 / 15:41

vind het jammer dat het gezicht van youri er niet opstaat
lijkt me wel spannend als ie zo omhoog kijkt terwijl je aan het varen bent

Ziki Ondergoed, schultenbrau

FLYINGCUNT 19 August / 2010 / 18:52
Quote: dr511 - 19 augustus, 2010 (17:41)
vind het jammer dat het gezicht van youri er niet opstaatlijkt me wel spannend als ie zo omhoog kijkt terwijl je aan het varen bent

GAYBAR
CUNT'S WILL NEVER DIE...

johndoe 19 August / 2010 / 20:20

let maar niet op hem het is net een duitser vindt alles kut behalve zijn eigen spullen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

mart225 19 August / 2010 / 20:35
Rolf thanks voor je serieuze reactie op mijn vraag want over beide boards is niet veel te vinden. Helaas.

En laten we eerlijk wezen als je als naam flyingcunt neemt en dan zegt Gaybar... Volgens mij zit je dan nog in de ontkenningsfase..

Morres 19 August / 2010 / 21:50
ik vind beide boards net niks eigenlijk(persoonlijke smaak). de onyx is een stuk fijner. Ik heb zelf een 130*40.5, die Yz die ik tesste was ook 130*4x? voelde LOMP groot aan :s

Dat die handle er niet op zit vind ik ZAAD. Ik bedoel, als je er geen handle op wilt ,dan zet je m er niet op, kan je toch gvd wel de moeite nemen er inserts in te doen....en dan het bard ook nog duurder prijzen omdat ie 'pro' is maargoed, marketing he :P
Op wat voor water vaar je?en wat voor kite?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

mart225 19 August / 2010 / 22:18
Morres ik snap ook niet helemaal waarom ze niet gewoon de inserts hebben geplaatst. waarschijnlijk om dat het board voor en mede door youri is ontworpen en hij de handle niet gebruikt.

Ik kite nu vooral op oostvoorne maar wil ook wat meer op open zee gaan kiten. Op dit moment ben ik even kiteloos omdat ik de mijne net verkocht heb.
Had de ocean rodeo rise 2008 en ga als het goed is komende week de North Evo testen.

Morres 19 August / 2010 / 23:11

oke, SLE dus sowieso. dus binnen en buitenwater, dus iets wat ook op chop geschikt moet zijn. daar moet je goed om denken.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

RefleXxx 20 August / 2010 / 07:12
Yz pro is een freestyle board die puur gericht is op die markt. Ontwikkeld door Yz die inderdaad geen grabhandle gebruikt zoals de meeste freestylers. Het lijkt mij dus volkomen logisch dat ze er geen inserts of grabhandle op monteren. Zie weinig pure freestylers met een grabhandle varen.

dapee2 20 August / 2010 / 08:20
ik zelf heb die Pro X van 2009,
ben er super tevreden over.
vaart super,
licht gewicht
print ook zwaar OK ( 2010 print vind ik minder)
kan tegen een stootje (al meer dan een jaar in gebruik. en keer of 40 mee gevaren en ontdekte gister maar 1 kras op de onderkant)
alleen de straps waren kut, met die pinnetjes, nieuwe voor gekregen van de shop die waren ok, maar v d winter mystics er op gezet. prima!

hoop dat je er wat aan hebt...

dapee2 had een 5 sterren sessie in Domburg met maar liefst 26 - 30 knots op zijn Naish Pivot (2023)

Morres 20 August / 2010 / 08:23
Quote: RefleXxx - 20 augustus, 2010 (09:12)
Yz pro is een freestyle board die puur gericht is op die markt. Ontwikkeld door Yz die inderdaad geen grabhandle gebruikt zoals de meeste freestylers. Het lijkt mij dus volkomen logisch dat ze er geen inserts of grabhandle op monteren. Zie weinig pure freestylers met een grabhandle varen.

onlogisch, je wilt toch boards verkopen, welke idioot bedenkt het dan om er gee ninserts in te doen, slaat echt als een lul op ee ndrumstel, als je kan kiezen m erop te zetten of niet, bereik je EXACT hetzelfde. maar dat willen ze niet, want 2inserts meer kost 2euro meer om te produceren

JorritP 20 August / 2010 / 10:38
Ik heb met beide boards veel gevaren en het gaat bij het aanschaffen van een board natuurlijk niet alleen om de grap-handle of de kop van YZ.

De Pro-X is al jaren het zelfde qua shape dus je kunt net zo goed een board uit 2008 kopen voor een zachte prijs. De Youri Zoon van 2009 is niet het zelfde als de 2010.

De Pro-x is een lekker speels board maar wat niet zo erg strak en stabiel over het water glijd als de YZ 2010. De Pro-x heeft op staande tips die bij snelheid los komen van het water. De YZ 2010 heeft channels waardoor deze zeer stabiel word en snel corrigeert bij het landen. De pro-x heeft lekker pop maar YZ 2010 heeft nog veel meer pop dan de Pro-X. De pads (hard) en streps (klote pinnetjes) van de Pro-x 2008 en 2009 zijn werkelijk bagger. Het 2010 model van de pro-x heeft fijnere streps, betere pads maar ik vind ze nog steeds niet relaxed. De YZ 2010 heeft daarin tegen zeer fijne gelpads met een op staande rand waar je, je tegen achter kunt klemmen. Deze rand heeft het 2009 model overigens niet. Het YZ 2010 model is wat aan de zware kant maar daar heb ik op het water totaal geen last van. Landingen zijn nog even sweet en de tips veren lekker mee. Één punt dat ik bij de pro-x wel was vond ik, waren de prestaties in de tjop.
Mijn conclusie na 1 jaar Pro-X 2009 en nu 6 maanden Youri Zoon 2010 is dat ik meestal velen malen lekkerder vaar op de YZ 2010 dan op de Pro-x 2009! Hier twijfel ik geen enkele seconden aan.

Maar net zoals met alles, moet je eerst testen voor je een echt doorgrond oordeel kunt geven. En dan bedoel ik ook echt minstens een aantal uur en niet alleen maar even een 15 min een opsomming proberen te maken.

JorritP had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 19 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Reindert94 20 August / 2010 / 11:11

typisch Morres
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

johndoe 20 August / 2010 / 13:46
Quote: Morres - 20 augustus, 2010 (09:23)
Quote: RefleXxx - 20 augustus, 2010 (09:12)Yz pro is een freestyle board die puur gericht is op die markt. Ontwikkeld door Yz die inderdaad geen grabhandle gebruikt zoals de meeste freestylers. Het lijkt mij dus volkomen logisch dat ze er geen inserts of grabhandle op monteren. Zie weinig pure freestylers met een grabhandle varen.onlogisch, je wilt toch boards verkopen, welke idioot bedenkt het dan om er gee ninserts in te doen, slaat echt als een lul op ee ndrumstel, als je kan kiezen m erop te zetten of niet, bereik je EXACT hetzelfde. maar dat willen ze niet, want 2inserts meer kost 2euro meer om te produceren

waar maak je je druk om vent jij hoeft er toch niet mee te kite

KappuhH 20 August / 2010 / 14:04
Handle zit er niet op omdat je in PKRA niet met een handle mag varen...

Morres 20 August / 2010 / 18:55
ja, ken je m dr toch afschoeven zo'n dom gedoe :P

maargoed, dat board is verkocht, jammer man

RefleXxx 20 August / 2010 / 20:37
Ik begrijp ook de drukte niet hoor, hij zit er nu eenmaal niet op omdat het een freestyle boardje is en Brunotti/YZ besloten heeft dat hij daar niet op komt.. Wil je freeride dan koop je toch een ander boardje?

hoerizoon 22 August / 2010 / 15:03

Neem Lowrider!
vaart bijna hetzelfde als youri pro, maar dempt de chops geweldig.
Pro X is trouwens echt een kutboard!

mart225 01 October / 2010 / 17:43
Mensen,

ik heb gekozen voor de YZ Pro, alleen heb ik nu 1 klein probleem.

Ik krijg het board erg moeilijk aan mijn voeten. hebben meer mensen daar last van.
ik heb de straps nu in buitenste gaten gemonteerd zodat de strap iets meer omhoog staat alleen kom ik nu breedte tekort.

Hoe hebben jullie de straps gemonteerd? en ook zo`n moeite met erin komen?
Als ik het board eenmaal vast heb zitten aan mijn voeten is het een heerlijk board en zijn de straps en pads ook heerlijk.

Morres 01 October / 2010 / 18:45

goed dat je Yz hebt gekozen, pro-x blijft een onding,2weken geleden kwam hier nog een gast, helemaal stoked omdat ie een pro-x had gekocht, kwam bijna jankend het water af
Anyway, heb je het klitteband al versteld..?

mart225 03 October / 2010 / 22:04
Ja Morres ik heb het klitteband al versteld..
Ik heb de straps nu op de binnenste gaten bevestigt en het klitteband nog wat losser proberen te krijgen.
Hopelijk van de week eens kijken of dat beter gaat.

Ps. Ben ook zeer blij met het board.. Mooi en goed

pallo 04 October / 2010 / 09:19
altijd je straps en pads natmaken voordat je hem aan je voeten doet! en lekker blote voeten knallen want met schoentjes is niks en het is nergens voor nodig @ autostrand

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)