Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
BasB had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 10 - 12 knots op zijn Core GTS (2011)
larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)
josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)
Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)
henkyboy had een 5 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2010)
JiriBierie had een 2 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 15 - 25 knots op zijn Naish Torch (2008)
Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)
Registreerde: 05 June 2010
Ik ben nu vanaf dat ik me gear heb 6x naar spots gereden om te proberen te kiten. Mijn vrienden hebben geen kites dus ben ik best alleen. Ik ben op zoek gegaan naar bekende plekken zoals brouwersdam paal 17, bloemendaal, ijmuiden en wijk aan zee...
Ik heb geleerd om windguru in de gaten te houden en mij is verteld dat met een knoop van 15-16 het zal kunnen lukken om te varen.
Texel was 1 dag te weinig wind en de andere keer wel erg veel. Maar alsnog geen ene andere persoon gezien die ging kijken of het gekite kon worden. Toch vraag ik me af ik iets verkeerd bekijk. De wind stond langs het strand maar mogelijk de stroming verkeerd?
Omdat ik beginner ben wil ik niet alleen varen. En alleen iemand bij me die vanaf het strand toekijkt die geen ervaring heeft en zelf niet kan kiten is het moeilijk om daar hulp aan te vragen. 5x van de 6x dat ik eropuit getrokken ben was ik totaal alleen! op het strand. Waar zijn jullie allemaal? kies ik zulke slechte momenten uit of??
de ene keer was ik bij brouwershaven maar het was daar zooo druk dat ik geen tijd en plek had om rustig te oefenen en iemand klapte zijn kite gelijk in mijn lijnen zodra ik 1 voet in het water had gezet...
tot nu toe heb ik iets van 200 meter gevaren maar zodra ik instuur kom ik wel omhoog maar zak ik later weer weg. Wat mij is gezegt is dat ik in het begin meet downwind moet varen en niet gelijk tehard moet insturen. (ben dit gewend met wakeboarden) maar om te oefenen heb ik wind ruimte en medekiters nodig.
Waar kan ik jullie vinden. Om nou precies een ktiemaatje te vinden rondom almere is dan ook wel weer zo wat. Ik woon op mezelf en heb een auto dus ik kan alle kanten op en ik heb veel zin in om te kiten en anderen te ontmoeten.
Ik ben beginner en ik heb al gelezen dat sommige daar niet echt blij mee zijn maar goed iedereen is een keer begonnen.
Zouden jullie mij iets kunnen vertellen waar ik nog meer rekening moet houden of wat ik verkeerd doe?
Groeten Jeroen