Warme handen en voeten!

Door: luukie Reacties: 28 Hits: 8478
luukie 14 December / 2010 / 08:55
Hoi,

Ik heb laatst een droogpak gekocht, bevalt prima, maar mijn voeten en handen worden elke keer super koud.
Weet er iemand wat echt warme schoentjes en handschoenen zijn??? Het liefst schoentjes met klitteband aan de bovenkant.

Alvast bedankt voor jullie info.

Stuiver 14 December / 2010 / 10:07
Je raakt er op een gegeven moment aan gewend. doet in het begin even pijn maar daar moet je doorheen.

zelf heb ik qua schoentjes 5mm Prolimit, erg goede pasvorm. gehaald bij V.d. Berg in Hoorn. Juist zonder klitteband daar dit behoorlijk vervelend zit in je straps...

handschoenen heb je diverse soorten in. ik heb hiervoor ook pro-limit 3mm dik erg prettige handschoenen.

hoe dikkere handschoene je neem hoe minder gevoel je erin hebt en hoe stijver ze zijn. heb 5mm aangehad van mystic, daar kon ik amper een vuist maken.

kou hoort er nou eenmaal een beetje bij. en ik zou op zee gaan als ik jou was als je de mogelijkheid hebt. dat scheelt zo een paar graden...

Magic_Ed 14 December / 2010 / 10:47
1 - doe een goede warming up voordat je op het water gaat. En met goed bedoel ik dat je ook echt warm bent.
2 - bescherm je handen zo veel mogelijk voordat je het water op gaat, ik draag altijd fleece handschoenen tijdens het optuigen, zodat m'n handen warm blijven
3 - zorg dat je onderkleding warm genoeg is. Als je onderkleding te koud is zijn je handen en je voeten de eerste lichaamsdelen die koud gaan worden.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

SKdB 14 December / 2010 / 10:48
Het kan komen door het afknellen van de boedsomloop door je pak en (hand)schoenen...........af en toe met de armen en benen zwaaien en schudden met die handjes en voetjes........als dan nog te koud zit je seal..... of (hand)schoen te strak.
Ik het zelfde gehad ....met nu dunnere handschoentjes warmer omdat ik meer beweeg en betere bloedsomloop heb omdat het minder afknelt.

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

naishdude 14 December / 2010 / 13:42
handschoenen van Decathlon, zijn niet heel dik maar werken perfect, maar het allerbelangrijkste is zoals Magic Ed zei, eerst goed opwarmen, en dan gaat het goed..
Morgen eens even de nieuwe spulletjes op de Bdam uitproberen ( nieuwe kites)
Switchkites Element 13m / Switckites Method 9 7 5m / AIRUSH SECTOR 60/ NAISH STRAPPED SURF 6'1

pimpoldi 14 December / 2010 / 15:38
wat ook werkt is soms met je armen te zwaaien als een jekko als je aan het varen bent. gewoon rondzwaaien die hap! daar worden je handen ook warm van
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

idefixe 14 December / 2010 / 15:44
Ik neem aan dat je iets op je hoofd hebt ( cap / muts )

Bij het kitesurfen in koud weer / water gaat het er om dat je voldoende lichaamswarmte kunt produceren en weet vast te houden / probeert te voorkomen dat je warmte verliest.

a. zaken die je lichaam helpen om optimaal warmte te produceren. Goede conditie / voeding ( brandstof) / nachtrust. GEEN energiedrankjes! Deze geven misschien wel extra energie maar versnellen het verbrandingsproces in je lichaam, je gaat dus in korte tijd meer brandstof verbruiken.

b. zaken die je helpen om je lichaamswarmte vast te houden / verlies te beperken.
De meeste warmte verlies je via je hoofd ( men zegt 80%) dus ook als je geen kouwe kop hebt, zet iets op je hoofd! Is het echt koud: vaseline op je gezicht. Geen alcohol. Geen koffie. Thee is ok maar nog beter: een thermoskan met soep/boullion ( een goede brandstof en is zout : houdt vocht vast / naar de plee gaan is warmteverlies) . Regelmatig wat eten. Voldoende kleding onder je droogpak maar ook weer niet teveel: Als je lichaam te warm wordt gaan je poriën openstaan/zweten en verlies je weer veel warmte. Een juiste balans is hier belangrijk.
Probeer op de kant ( ook als je het niet koud hebt) zoveel als mogelijk uit de wind te blijven.
Handschoenen moeten goed passen: te klein is afknellen en te weinig bloeddoorstroming ( dus te weinig warmte aanvoer) hetzelfde geldt (in mindere maten) voor je schoenen. Stop iets in je oren ter voorkoming van het zg surfers-ear !
Stel je (de)power zo af dat je je barretje lekker bij je kunt houden. (armen / handen continue hoog in de lucht is niet bevorderlijk voor bloeddoorstroming)

Bijvoorkeur kitesurfen in water / windrichting waar je zonder al teveel zwemmen aan de kant kunt komen. Ga nooit alleen het water op.

Slingshot , Gibbon

jerry078 14 December / 2010 / 16:57
is het nu te doen met een ripcurl pak en een 1 mm onderpak eronder, schoentjes en handschoenen?

larsdemo 14 December / 2010 / 18:24
Steek de openhaard aan en neem een glas cognac heerlijk warm
All We Do Is Kiteboarding

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

Morres 14 December / 2010 / 19:35
Ik weet dat er meer merken zijn die het hebben,maargoed: Oneill heeft iig boots die wel klitteband hebben, maar niet ter hoogte van de straps :)
http://www.kingofwatersports.com/oneill-epic-5mm-round-toe-boots-2011-copy-i14585.html iets in die richting, alleen had ik een model wat maar 27euro kostte :D

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

larsdemo 14 December / 2010 / 19:50
Ik heb die O'neill psycho II 2011 gekocht echt een briljant pak zelfs mn boxer was nog droog na een sessie van 1.5 uur.

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

wouters 14 December / 2010 / 20:23
Coldfire boots & gloves van OR. Gegarandeerd warme voeten en handen.

pimpoldi 14 December / 2010 / 21:08
ik heb van die schoentjes met klitteband aan de bovenkant bij me straps.. heb er trotaaal geen problemen mee... vind het sowieso niet heel anders varen met schoentjes..
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

Mediator 15 December / 2010 / 00:41
Quote: larsdemo - 14 december, 2010 (20:50)
Ik heb die O'neill psycho II 2011 gekocht echt een briljant pak zelfs mn boxer was nog droog na een sessie van 1.5 uur.

een boxer onder je pak?

zo... weer iemand die zich geout heeft op hanglos... kitesurfen is blijkbaar toch echt een gaysport
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

swiftenaar 15 December / 2010 / 08:22
@Mediator, denk niet dat weinig mensen dat doet.. zelf ook 9/10 keer..

dempt toch klein beetje de klap, net als je boardshort..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

dr511 15 December / 2010 / 09:05
je hebt ook deze

kun je ook nog onder je natte pak aan
Ziki Ondergoed, schultenbrau

larsdemo 15 December / 2010 / 10:45
Ik sta niet graag met 4 graden in mijn blote penis op het strand vandaar die boxer.
Probleem is alleen dat ik een keer een blaasontsteking kreeg omdat ik steeds met natte boxer onder mn kleren naar huis ging vandaar dat pak

luukie 15 December / 2010 / 14:13
Quote: dr511 - 15 december, 2010 (10:05)
je hebt ook dezekun je ook nog onder je natte pak aan
Ik had eigenlijk meer iets voor mijn handen en voeten in gedachten.
Deze zijn net te groot voor mijn handen

idefixe 15 December / 2010 / 14:46
Quote: dr511 - 15 december, 2010 (10:05)
je hebt ook deze kun je ook nog onder je natte pak aan
Hoe zit dat ( die batterij toestand) in combinatie met een trapeze?
Slingshot , Gibbon

Stuiver 15 December / 2010 / 18:22
Quote: idefixe - 15 december, 2010 (15:46)
Quote: dr511 - 15 december, 2010 (10:05)je hebt ook deze kun je ook nog onder je natte pak aanHoe zit dat ( die batterij toestand) in combinatie met een trapeze?

ziet er nuttig uit! goed idee om te integreren in wet- en drysuite's in de toekomst.
met een zit trapeze moet het wel te doen zijn.

is er een shop in NL die deze heeft en er iets meer over kan vertellen??

markiter 15 December / 2010 / 19:18
Na diverse mislukte pogingen handschoenen / wanten nu eindelijk iets gevonden waarin mijn handen op het water urenlang lekker warm blijven:
http://www.dakine.com/gloves/windsurf-kite/cold-water-neo-mitt/
Moeilijk verkrijgbaar en niet goedkoop, maar probleem is wel 100% opgelost.

luukie 16 December / 2010 / 14:31
Quote: markiter - 15 december, 2010 (20:18)
Na diverse mislukte pogingen handschoenen / wanten nu eindelijk iets gevonden waarin mijn handen op het water urenlang lekker warm blijven:http://www.dakine.com/gloves/windsurf-kite/cold-water-neo-mitt/Moeilijk verkrijgbaar en niet goedkoop, maar probleem is wel 100% opgelost.
Hoe duur zijn die handschoenen dan? Ze lijken me niet heel makkelijk. Kun je er nog wel iets mee vast pakken?

BadBrains 16 December / 2010 / 16:10
Quote: Stuiver - 15 december, 2010 (19:22)
Quote: idefixe - 15 december, 2010 (15:46)Quote: dr511 - 15 december, 2010 (10:05)je hebt ook deze kun je ook nog onder je natte pak aanHoe zit dat ( die batterij toestand) in combinatie met een trapeze?ziet er nuttig uit! goed idee om te integreren in wet- en drysuite's in de toekomst.met een zit trapeze moet het wel te doen zijn.is er een shop in NL die deze heeft en er iets meer over kan vertellen??
RipCurl heeft zo iets al een tijdje. heet H-Bomb of zoiets. en anders heb je deze nog : http://www.hotsuits.com.au/
Homo Sapiens non urinat in ventum...

Leozonderdeo 16 December / 2010 / 21:55
Quote: markiter - 15 december, 2010 (20:18)
Na diverse mislukte pogingen handschoenen / wanten nu eindelijk iets gevonden waarin mijn handen op het water urenlang lekker warm blijven:http://www.dakine.com/gloves/windsurf-kite/cold-water-neo-mitt/Moeilijk verkrijgbaar en niet goedkoop, maar probleem is wel 100% opgelost.

Jeuzes wat een units! Iets met vioolspelen met bokshandschoenen...

Ik heb van die wanten van Mystic waarbij je handpalmen open zijn. Warm is anders, maar het houdt de ergste kou wel tegen.
Axe Boss Adidas 8x4

luukie 17 December / 2010 / 09:32
Ik heb nog wel even de tijd om ze te bestellen want het ligt hier weer vol met ijs. Schijtzooi.