de haan, belgie

Door: sander1970 Reacties: 50 Hits: 5785
sander1970 16 January / 2011 / 13:34
Ik raak in de zomer vakantie waarschijnlijk met mijn gezin naar belgie, en wel het plaatsje de haan.
Nu wil ik natuurlijk weten of daar gewoon gekite mag worden, alle info is welkom.
grtzz sander.
sander

sander1970 had een 0 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2012)

kobrin 16 January / 2011 / 13:50
Normaal gezien mag je daar gewoon kiten Sander.

Er is een surfclub, dus met de nieuwe wetgeving kan je daar best effe informeren hoe je een pasje kan scoren.

Als er tegen dan een pasje is, we hebben er verder nog niet veel van vernomen eigenlijk.

Het is een van de rustigste spots die er zijn aan onze kust.

De Haan is eigenlijk gewoon heel mooi en rustig. http://www.dehaan.be/toerisme.htm
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Balance 16 January / 2011 / 14:21
Buiten het seizoen kan je er aan de volledige kustlijn kiten maar in de zomervakantie moet je ter hoogte van de surfclub blijven. Er is daar naast de kitezone een startplaats voor kleine catamarans. Hier let je best voor op.
Je zal er nooit alleen op het water zitten in de zomer.
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

schachtn 16 January / 2011 / 15:53

Ik ben zelf van De Haan en in de zomer is er een duidelijk zone afgebakend door boeien. De zone strekt van De Haan tot Wenduine en is dus dus behoorlijk groot.
Er is een surfclub maar zeer basic, 1 douche buiten dus douchen doe je best thuis http://www.windhaan.be/
Downwinders zijn ook makkelijk te maken doordat je gewoon met de kusttram kan terugkeren, best stap je dan achteraan op hehe
Het voordeel van De Haan vind ik dat het heel centraal ligt in onze kustlijn, je kan dus gemakkelijk eens veranderen van spot.

Met welke kites vaar je? Zodat ik je kan herkennen

Nick87 16 January / 2011 / 18:33
De Haan is inderdaad leuke spot en relatief rustig maar er is altijd wel iemand op het water. Zoals Schachtn zegt is er een ruim strand van de surfclub tot aan wenduine waar er relatief weinig strandgangers zijn (toch ivm met het strand van de Haan zelf). Echt wel relax.
Leuke spot waar er met het juiste tij zelfs nog wat plasjesvorming kan zijn, ik vind persoonlijk dat er daar wel een loeiende stroom staat (toch net iets harder als sommige andere spots aan de Belgische kust) dus toch wel wat oppassen en opkruisen maar. Omgekeerd is wind tegen tij natuurlijk ook zeer leuk.
Beachclub is inderdaad wat basis qua infrastructuur maar dat heeft ook z'n charme.

Downwinders en terugkomen met de kusttram is echt top. Ga ik nog proberen een stuk meer te doen komende jaar, waar kan je trouwens iets vergelijkbaar doen? De gezichten van de medereizigers zijn altijd grappig als je de tram opstapt met je plankje en kite onder de arm :-)

sander1970 16 January / 2011 / 18:38
Ik vaar ozone 2011 plus fone acid 2011 , stroming ben ik wel gewent,mijn home spot is Texel nl. Dat downwinderen staat mij wel aan dat doen we hier ook regelmatig nl. . Tot van de zomer. Grtzz Sander
sander

sander1970 had een 0 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2012)

loekflexifoil 16 January / 2011 / 19:23
@schachtn enNick 87: Hebben jullie meer info over die downwindertrein? Hoe kom ik erachter waar, wanneer en hoevaak ie rijdt? Lijkt me fantastisch! Is de tocht een beetje van betekenis qua lengte? Of zijn er meerdere haltes zodat je dat zelf bepaalt? Supercool om met een gezellige club te doen!

schachtn 16 January / 2011 / 19:52
De afstand vanaf Oostende tot en met Zeebrugge is ongeveer 30-35 km. De afstand tussen de andere havens weet ik niet. Je moet eigenlijk van haven tot haven varen of risico's nemen en over de haven varen: niet aan te raden.
Maar als je dat te lang vindt kan je idd gewoon zelf je haltes kiezen waar je wilt stoppen en die haltes vindt je hier -> http://www.delijn.be/dekusttram/ Bij "reisinformatie" vindt je de dienstregelingen en de haltes.
Zorg wel wanneer je bij een zwemzone komt je ver genoeg in zee vaart, de redders hier hebben nl. niet graag kiters in hun zone's.

loekflexifoil 16 January / 2011 / 19:59
Nou, dit ga ik dus zeker doen. Thx, man!

Reindert94 16 January / 2011 / 20:45
In de zomer heb je om de 10 minuten een tram, dat is wel chill. Alleen In Blankenberge moet je voorbij de haven varen en de pier, maar dit is zeker te doen, eens daar voorbij ga je uit het water en kom je dag zeggen in Blankenberge
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Nick87 16 January / 2011 / 20:46
Quote: loekflexifoil - 16 januari, 2011 (20:23)
@schachtn enNick 87: Hebben jullie meer info over die downwindertrein? Hoe kom ik erachter waar, wanneer en hoevaak ie rijdt? Lijkt me fantastisch! Is de tocht een beetje van betekenis qua lengte? Of zijn er meerdere haltes zodat je dat zelf bepaalt? Supercool om met een gezellige club te doen!
Je kan eigenlijk niet missen, de kusttram loopt langs de hele kust en in elk dorp is er minstens 1 halte dus de enige beperking zijn misschien de verschillende havens (Zeebrugge, Oostende, Nieuwpoort,Blankenberge). Je kan daar wel voorbij kiten (buiten dan zeebrugge) maar vermoed dat dit verboden is.

Zoiezo top, van Oostduinkerke naar de Panne is ook een leuke.

loekflexifoil 16 January / 2011 / 21:02
Klinkt echt fantstisch! Sinds Brasil wil ik eigenlijk alleen nog maar downwind. Grote kans dat ik binnen nu en een paar weekjes mijn eerste tochtje gedaan heb.

bertvh 17 January / 2011 / 07:55
de haan is heel goed, geen golfbrekers en bij west zw heel fijn voor douwnwinders want dan lange duinenrij tss de haan en wenduine.
is ook een clubje vrienden veel aanwezig in t midden van die duinenrij, met de auto parkeer je dan op de zwarte kiezel, tramspoor oversteken,trapjes op voor duin over te steken en daar is plaats in overvloed ver weg van de massa toerist

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

loekflexifoil 17 January / 2011 / 08:01
Het wordt steeds beter: Belgie is het poor-man's Brasil! Nou, count me in.

ostendlocal 17 January / 2011 / 09:23
Quote: kobrin - 16 januari, 2011 (14:50)
dus met de nieuwe wetgeving kan je daar best effe informeren hoe je een pasje kan scoren.Als er tegen dan een pasje is,
Is er al een wetgeving dan? Want heb daar nog niets verder over gehoord..
De haan is btw leuke spot, maar voorbij havens zou ik niet direct varen. Denk dat ze dat niet al te leuk vinden, de waterpolitie

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

davidov 17 January / 2011 / 14:46
Zit dit najaar ook een weekend in de Haan. Kitegear gaat zeker mee. Is een goede spot!
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Balance 17 January / 2011 / 15:43
Haha, België het downwindmekka... zo had ik het nog nooit bekeken Het is idd wel super om hier te downwinden. Beetje geld in je pak steken en vertrekken maar. Vaak genoeg gedownwind van Blankenberge naar de surfclub Twins in Bredene, ben je toch een uur of twee zoet mee.
De jachthaven van Blankenberge kan je makkelijk voorbijvaren. De staketsels liggen zelf bij hoogtij niet zo zeer diep. Het is gewoon wat angstaanjagend omdat je weet dat je daar zeker niet mag crashen.
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

schachtn 17 January / 2011 / 18:21
je moet zelfs geen geld meenemen, controles zijn er praktisch niet en de kaartjes voor de tram vindt ik wat duur

Reindert94 17 January / 2011 / 18:22
Quote: schachtn - 17 januari, 2011 (19:21)
je moet zelfs geen geld meenemen, controles zijn er praktisch niet en de kaartjes voor de tram vindt ik wat duur
Ricardo for president!!
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

ostendlocal 18 January / 2011 / 00:12
Quote: davidov - 17 januari, 2011 (15:46)
Zit dit najaar ook een weekend in de Haan. Kitegear gaat zeker mee. Is een goede spot!
kom gewoon in Ostend rocken man
Oostende is nog steeds DE spot

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

richardkiter 18 January / 2011 / 11:32
Zijn er aan de belgische kust dicht bij de spots nog leuke campings waar wat te doen is voor vrouw en 2 puber dochters. Campings liefst met eigen disco
Wie weet er een leuke camping ???
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Richaar 18 January / 2011 / 14:18
Quote: richardkiter - 18 januari, 2011 (12:32)
Zijn er aan de belgische kust dicht bij de spots nog leuke campings waar wat te doen is voor vrouw en 2 puber dochters. Campings liefst met eigen discoWie weet er een leuke camping ???
Dan kan haring Hai met ze dochters samen uitgaan

sander1970 18 January / 2011 / 14:52
@ Richard , de haan de place to be dus, ik zit daar vanaf 19 aug en dan eind september nog even een weekje el gouna om uit te rusten.
Komen julle nog naar texel dit jaar?
Grtzz Sander
sander

richardkiter 18 January / 2011 / 23:39
Quote: sander1970 - 18 januari, 2011 (15:52)
@ Richard , de haan de place to be dus, ik zit daar vanaf 19 aug en dan eind september nog even een weekje el gouna om uit te rusten.Komen julle nog naar texel dit jaar?Grtzz Sander

Teksel gaan we waarschijnlijk niet, De kite kings willen dit jaar naar Fehrman. Waar zit jij in de haan ???

En wanneer ga je naar dat windloze El Gouna ??

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 19 January / 2011 / 10:07
Quote: Richaar - 18 januari, 2011 (15:18)
Quote: richardkiter - 18 januari, 2011 (12:32)Zijn er aan de belgische kust dicht bij de spots nog leuke campings waar wat te doen is voor vrouw en 2 puber dochters. Campings liefst met eigen discoWie weet er een leuke camping ???Dan kan haring Hai met ze dochters samen uitgaan

Weet Niemand een leuke camping aan de belgische kust ????