links/rechts

Door: koekie Reacties: 84 Hits: 3984
Leozonderdeo 21 March / 2011 / 09:04
Let op dat je de rits van je wetsuit aan de achterkant hebt, en je kiteboard straps met je tenen naar buiten gericht.
Axe Boss Adidas 8x4

-DAVE- 21 March / 2011 / 09:28
Uhmm.. @Koekie

Ik denk juist dat ik hem ermee erg goed help, vooral om te blijven leven .

Sommigen zouden echt niet verder moeten gaan kneuteren en klooien met kiten, zo is het gewoon.
Net als sommigen gewoon niet moeten auto- of motorrijden bijvoorbeeld.
Kijk als het een klein matrassie was of een stuntvliegertje, dan zijn dit soort fouten te doen, maar niet met dikke tubekites, dat is toch echt andere koek. En daar moet niet te lichtzinning mee om worden gegaan, zeker niet met de risico's die zijn verbonden aan zo'n krachtig windgedreven produkt dat hele mensenlichamen van hot naar her kan rammen door de lucht.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

idefixe 21 March / 2011 / 09:53
Zowel in Nederland als in Belgie zijn het afgelopen jaar ZEER ernstige ongelukken gebeurd met mensen die "het niet nodig vonden om eerst een serieuze les te nemen" . Dat gaat jou natuurlijk niet gebeuren want je weet goed waar je mee bezig bent. Alleen het goed aansluiten van de vlieger is een beetje lastig........
Slingshot , Gibbon

pallo 21 March / 2011 / 09:54
@wazzaah: inderdaad! Zo uitlopen vind ik persoonlijk ook veel duidelijker dat als je kite ervandoor gaat doordat er niet genoeg zand op ligt, dan kun je hem meestal nog opvangen en hoef je niet heel het strand over te rennen

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

koekie 21 March / 2011 / 10:02
Okay Okay Okay jullie hebben je punt gemaakt
Ik/wij zullen niet verder gaan, nadat we bij http://www.kitemobile.nl zijn geweest (over 5 weekjes gelukkig al) en dan weten we ook precies van hoe wat en waar en dan kan het grote OEFENEN beginnen en de lange weg opgaan van het VALLEN en opstaan, Gelukkig zijn we geen opgevers maar doorzetters en zullen ook zekers verder gaan.
als de kat van huis is..............................................................................

koekie 21 March / 2011 / 10:02
Ow jah: die -kudo,s vind ik wel een beetje sneu
als de kat van huis is..............................................................................

Kamo 21 March / 2011 / 10:12
@ Kloekie... die zijn om je af te remmen... je zegt het namelijk zelf al: ik heb maar 2 snelheden:................................. hard&keihard
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

isomis 21 March / 2011 / 10:17
Het is gewoon simpel evolutionair gezien:

Je maakt één van de volgende keuzen:

* je gaat gewoon zelf aan de gang en je bent dood
* of je neemt les en geniet nog jaren van het kitesurfen

.......................................Survival of the fittest
zucht...

koekie 21 March / 2011 / 10:22
OPTIE 2 DAN MAAR.

martin404 21 March / 2011 / 10:50
Het eerste hoofdstuk "afgebrand worden op Hanglos" heb je in ieder geval alvast gehad.
Dat is voor de gemiddelde beginner de zwaarste les.
De rest is peanuts.

(Ook ik ben het eens met al de kritiek en vind dat niemand met ze poten aan een kite mag komen, voordat hij lessen heeft gehad. In een ideale wereld had jij nu helemaal nog geen kite kunnen kopen zonder certificaat)
No kite related brand affiliations

koekie 21 March / 2011 / 10:54
Quote: martin404 - 21 maart, 2011 (11:50)
Het eerste hoofdstuk "afgebrand worden op Hanglos" heb je in ieder geval alvast gehad. Dat is voor de gemiddelde beginner de zwaarste les.De rest is peanuts.(Ook ik ben het eens met al de kritiek en vind dat niemand met ze poten aan een kite mag komen, voordat hij lessen heeft gehad. In een ideale wereld had jij nu helemaal nog geen kite kunnen kopen zonder certificaat)

true!
kan er ook nix meer op zeggen, jullie hebben gewoon gelijk !!

Bassiebas 21 March / 2011 / 15:02
retard

martin404 21 March / 2011 / 15:10
Quote: Bassiebas - 21 maart, 2011 (16:02)
retard

Tja, maar als ik dan naar jouw profile photo kijk ..........

Bassiebas 21 March / 2011 / 15:31
Dan wat jongen?

Martijn767 21 March / 2011 / 15:57
is dit niet gewoon een stunt om reclame te krijgen voor de school? Die gaat in mei weer beginnen met lesgeven zo lijkt het.....
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

martin404 21 March / 2011 / 16:03
Quote: Bassiebas - 21 maart, 2011 (16:31)
Dan wat jongen?

Dan ben ik niet onder de indruk, maat

isomis 21 March / 2011 / 16:12
Quote: Bassiebas - 21 maart, 2011 (16:02)
retard

sterf hard!
zucht...

robzon 21 March / 2011 / 16:19
Is een Fuel ook wel zo'n goede beginnerskite? Ik vaar hem zelf niet, maar volgens mij kan hij kleine foutjes hard afstraffen...
Uit welk jaar is hij overigens?

idefixe 21 March / 2011 / 16:42
lekker sfeertje hier

@ Robson: Fuel is inderdaad niet echt een beginnerskite.
Slingshot , Gibbon

Fatiemof 21 March / 2011 / 17:38
gewoon zo vroeg mogelijk les nemen,
15 april starten ze weer, en dan gak het ook doen;)
Hoe eerder beginnen hoe langer het seizoen.

Voor somige stopt het seizoen natuurlijk nooooooiit

ARRIVEDERCI

koekie 21 March / 2011 / 19:24
@allemaal althans de meeste:
De fuel is niet mijn beginners kite, er is nog een octane onderweg en daar wil ik mee starten, maar ik wacht eerst even af wat ze bij de kite lessen zeggen waar ik het beste mee kan beginnen dus zeg moar eem.

KappuhH 21 March / 2011 / 19:38
Octane van welk jaar?

koekie 21 March / 2011 / 19:48
2006

wazzaah 21 March / 2011 / 20:15
hehe... das helemaal een ram kite
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

tim0404 21 March / 2011 / 20:18
voor de sport kitesurfen zul je toch echt wel iets meer uit moeten geven voor veiligheid en comfort

tim0404 had een 0 sterren sessie in Schiermonnikoog met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2011)