Wetsuit drogen

Door: kevster Reacties: 38 Hits: 10139
kevster 01 April / 2011 / 09:37
Jaja, eerste kitesessie van 2011 zit erop, en mijn pak blijft heerlijk nat na een dag drogen... Ik dacht ik kijk ff voor zo'n wetsuit dryer maar die zijn verschrikkelijk duur op ebay, en nu zit ik ff te kijken naar een normale ventilator om aan een hanger te maken. Kom alleen op sites met computer ventilatoren... Iemand tips? Of heeft iemand nog zo'n ding liggen?
Greets.

dagmartijn 01 April / 2011 / 09:44
Ik spoel zelf mijn wetsuit altijd af onder de douche, hang 'm daarna in de douche op met de verwarming op 22 graden en deur dicht en de luchtventilator aan.
Laat ik 'm een nachtje hangen en dan de ochtend daarna nog even voor de lattste stukjes recht boven d verwarming hangen.
Scheelt ook als je hem binnenstebuiten ophangt en dan daarna juist weer andere kant.

succes

dapee2 01 April / 2011 / 09:52
even de zoekfuntie gebruiken,
zijn al topics over.
Heb daardoor ook een droger gemaakt.
gewoon 2 plastic (hout gaat schimmelen) kleerhangers met een klein PC ventilatortje ertussen. ideaal

dapee2 had een 5 sterren sessie in Domburg met maar liefst 26 - 30 knots op zijn Naish Pivot (2023)

RefleXxx 01 April / 2011 / 10:00
Bij een echte kiter blijft een wetsuit gewoon nat Wetsuitdrogers laat me niet lachen, na 5min varen is je wetsuit toch weer nat joh. Ik spoel hem uit en leg hem in de garage en de volgende keer trek ik hem nat aan. Na 10sec is het weer warm.

-DAVE- 01 April / 2011 / 10:08
Begin seizoen aantrekken en pas na seizoen uittrekken, zo hoort het eigenlijk.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

dapee2 01 April / 2011 / 11:00
Quote: RefleXxx - 1 april, 2011 (11:00)
Bij een echte kiter blijft een wetsuit gewoon nat Wetsuitdrogers laat me niet lachen, na 5min varen is je wetsuit toch weer nat joh. Ik spoel hem uit en leg hem in de garage en de volgende keer trek ik hem nat aan. Na 10sec is het weer warm.

nou en. ik vind t gewoon smerig om een nat wetsuit aan te trekken. en zeker in de wintert

dapee2 had een 5 sterren sessie in Domburg met maar liefst 26 - 30 knots op zijn Naish Pivot (2023)

callantseye 01 April / 2011 / 11:55
Eerst afspoelen met zoet water en dan even 2x centrifugeren bij niet al te veel toeren.
Dan een nachtje laten hangen en droog!

callantseye had een 4 sterren sessie in Groote Keeten met maar liefst 18 - 21 knots op zijn North Vegas (2008)

Morres 01 April / 2011 / 11:56
Kanm je zelf prima maken, ik heb het gedaan en gebruik m tot de dag vandaag. Helpt erg tegen stank(ookal pis ik niet in mn pak) en het droogt je pak binnen enkele uren. Wel zo goed voor je pak en met deze temperaturen oo kwel fijn om niet in nat wetsuit in te moeten stappen:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36656.msg484174#msg484174

Als je wil heb ik onderdelen voor je liggen, is niet voor winst, maar heb ik gewoon nog liggen (adaptor welke instelbaar is high-power fan (80*80mm) verplaatste 90CFM (Cubic Feet/ Minute)dat is 2500liter lucht per minuut wat er door heen gaat( op maximale stand)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Edgar 01 April / 2011 / 15:41
Ik hou er ook niet van als mijn pak nat is als ik hem nog aan moet doen. Laat hem dan na het spoelen ook altijd in de douche hangen met het raam goed open, na een tijdje omkeren en hij is redelijk snel droog

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

isomis 01 April / 2011 / 15:52
nat je pak aandoen, ben je gelijk goed wakker en sta je scherp voor een uber sessie.

p.s. als ik hem gewoon een kledinghanger hang binnen, is hij de volgende dag droog, dus wat is het probleem?
zucht...

Edgar 01 April / 2011 / 15:57
Quote: isomis - 1 april, 2011 (16:52)
nat je pak aandoen, ben je gelijk goed wakker en sta je scherp voor een uber sessie.p.s. als ik hem gewoon een kledinghanger hang binnen, is hij de volgende dag droog, dus wat is het probleem?
Dat dat bij mij niet zo is

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

zjunnusun 01 April / 2011 / 16:03
Snap ik ook niet, mijn pak (5mm) is zo droog. geen vochtproblemen thuis?
ventilator kachel kost soms maar een tientje, ex stroom
nu ik er toch aan denk, de beste en goedkoopste diy vochtvreter is een panty vullen met strooizout en die boven een emmer met een trechter erop hangen. zout slurpt water uit de omgeving en als dit verzadigd is druipt het in de emmer, de trechter zorgt ervoor dat het water niet snel meer verdampt.

Vinni 01 April / 2011 / 16:32
Ik weet niet wat voor pakken jullie hebben, maar als ik hem na de sessie 's avonds binnenste buiten over een stoel heen hang, is hij de volgende ochtend weer droog.
https://www.youtube.com/watch?v=kaivPVd_rhI

wazzaah 01 April / 2011 / 17:10
Gooi em altijd in een hoek van de bijkeuken en als ik em weer nodig heb trek ik em weer aan nat of niet. En als ie nog nat en koud is is ie zo weer warm hoor
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 01 April / 2011 / 17:50
koud wassen in de machine op het korste programma zonder wasmiddel.
Ophangen aan kleerhanger aan de radiator en de volgende dag weer droog!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 01 April / 2011 / 17:51
Quote: wazzaah - 1 april, 2011 (19:10)
Gooi em altijd in een hoek van de bijkeuken en als ik em weer nodig heb trek ik em weer aan nat of niet. En als ie nog nat en koud is is ie zo weer warm hoor
Yep ff lekker in pissen en hij is weer lekker op temp.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Edgar 01 April / 2011 / 17:52
Kunnen ze tegen wasmachines en drogers of verschilt dat per pak/merk?

Woodmaster 01 April / 2011 / 17:53
yep doe het al jaren!

C0G 01 April / 2011 / 18:19
Tip:
2 pakken!
na 2 dagen is je pak echt wel droog...

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Morres 01 April / 2011 / 19:49
binnenstebuiten drogen is slecht voor de pasvorm en materiaal. Met kachel drogen, droogt je pak sneller uit, kamerteperatuur lucht er doorheen blazen is het beste. Wasmachine kan, niet te vaak en zonder wasmiddel(wasverzachter kan wel) Droger schijnt ook te kunnen, maar zou ik echt NOOIT doen. in beide gevallen goed je pak zandvrij maken onder de douche.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

harrynuts 01 April / 2011 / 20:53
Gelukkig kunnen we morgen alweer bijna in ons boardshortje! 20 graden

Mediator 02 April / 2011 / 23:30
bij mij thuis hang ik men suit gewoon over de draad en de volgende dag is ie droog...

... kzou niet in jullie vochtige huizen willen wonen als ikd at zo hoor...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

bart13 02 April / 2011 / 23:39
en ik niet in jouw land! heb je je fakkel wel bij je?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Mario 03 April / 2011 / 07:49
degene die de volgende dag een droog pak hebben varen waarschijnlijk op binnenwater.
Mijn ervaring is is dat het zout in je pak van het zeewater veel vocht vast houd.
Dus even afspoelen met zoet water en ergens binnen hangen waar het wat ventileert en de volgende dag is hij droog.
Binnenstebuiten laten drogen voorkomt dat je pak van buiten droog is en van binnen nog nat
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Highmen 03 April / 2011 / 10:28
Quote: Morres - 1 april, 2011 (21:49)
binnenstebuiten drogen is slecht voor de pasvorm en materiaal. Met kachel drogen, droogt je pak sneller uit, kamerteperatuur lucht er doorheen blazen is het beste. Wasmachine kan, niet te vaak en zonder wasmiddel(wasverzachter kan wel) Droger schijnt ook te kunnen, maar zou ik echt NOOIT doen. in beide gevallen goed je pak zandvrij maken onder de douche.
Waaorm is binnenstebuiten drogen slecht voor de pasvorm en materiaal? Ik doe dat namelijk ook en zo heb je iig altijd de binnenkant droog.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)